پیام فارس

آخرين مطالب

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس:

تحولات حوزه گردشگری فارس چشمگیر است اقتصادي

تحولات حوزه گردشگری فارس چشمگیر است
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس گفت: تحولات و اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان فارس در هشت سال گذشته چشمگیر و قابل تامل بوده است.

سید علی نقی طبیب لقمانی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اظهارات یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اینکه حوزه گردشگری استان فارس به ویژه در زمینه میراث تاریخی و فرهنگی مورد غفلت قرار گرفته افزود: ما معتقدیم که برابر ظرفیت‌ها و مقدوراتی که در استان بوده در این حوزه کار و تلاش کرده‌ایم و این اقدامات در عمل انجام شده و شعار نیست.
وی ادامه داد: در استان فارس پنج اثر ثبت جهانی داریم که اثر جهانی محور ساسانی که مشتمل بر شهرستان‌های سروستان، فیروزآباد و کازرون است در همین دولت و با کوشش‌های بی وقفه و نفس گیر به ثبت جهانی رسیده است.
او اظهار داشت: ثبت شهر شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، ثبت شهر آباده به عنوان شهر جهانی منبت با وجود رقبای بسیار سخت داخلی و بین‌المللی و ثبت فیروزآباد به عنوان شهر دستبافته های عشایری نیز از جمله دستاورهایی است که در دولت تدبیر و امید محقق شده است.
وی بیان کرد: از مجموع سه هزار و 200 اثر ملی استان فارس که تاکنون به ثبت رسیده، حدود 500 اثر در همین دولت محقق شد که بیانگر اهتمام دولتمردان در مرکز و استان به حوزه گردشگری و صنایع دستی فارس است.
رشد حدود 67 درصدی تخت‌های اقامتی در فارس
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس، یکی دیگر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری فارس را افزایش 67 درصدی تخت‌های اقامتی این استان یعنی از 14 هزار تخت به 22 هزار و 500 تخت برشمرد.
لقمانی افزود: در شهرهای جدید کشور نیز شهر صدرا نخستین شهری است که صاحب هتل پنج ستاره می‌شود و در آستانه افتتاح است.
وی برگزاری جشنواره‌های مختلف در تخت جمشید، حافظیه و سعدیه را بیانگر اهتمام مسئولان به معرفی میراث فرهنگی فارس به جهانیان به عنوان میراث مشترک بشریت دانست و گفت: برگزاری جشنواره‌های چلچراغ مربوط به حرم مطهر احمد بن موسی (ع) و معرفی این امامزاده جلیل‌القدر نیز با افزون بر یک هزار مقاله و اثر ناب علمی ارسالی از سوی اندیشمندان، استادان دانشگاهی و نخبگان سراسر کشور، از دیگر اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید است.
او اضافه کرد: تشکیل مثلث طلایی مذهبی بین فارس، قم و مشهد را به عنوان سه حرم مطهر اهل بیت (ع) و همچنین مثلث طلایی گردشگری بین استان‌های فارس، اصفهان و یزد از دیگر اقدامات ارزنده‌ای است که با هدف تقویت و گسترش صنعت گردشگری این استان در دولت تدبیر و امید دنبال و محقق شده است.
آغاز فعالیت 160 واحد بوم گردی در فارس
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس، شروع مبحث بوم گردی در این استان را مربوط به دولت تدبیر و امید دانست و گفت: طی این مدت 160 واحد اقامتی بوم گردی قانونی در این استان راه اندازی شده است.
لقمانی افزود: قطعا اگر از طی حدود یک و نیم سال گذشته تاکنون با بیماری کرونا که آسیب بسیاری به بخش گردشگری وارد کرده مواجه نمی‌شدیم، امروز آمار واحدهای بوم گردی استان به دلیل صدور موافقت‌های اصولی از سوی دستگاه‌های متولی به بالغ بر 400 واحد رسیده بود.
وی ادامه داد: علاوه بر 160 واحد بوم گردی فعال که مشغول خدمات رسانی هستند، افزون بر 100 واحد بوم گردی نیز در استان داریم که مراحل تجهیز و تکمیل را طی می‌کنند.
او افزود: به آن دسته از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که بنای زیر سوال بردن دستاوردها و اقدامات دولت را دارند توصیه می‌کنیم قبل از اظهار نظر با کارشناسان و متخصصان هر حوزه صحبت کنند تا گزارش‌های صحیح و واقعی را دریافت کنند تا در اظهار نظر دچار خطا نشوندهر فردی به ویژه در سطح نامزد انتخابات ریاست جمهوری اگر بناست در خصوص حوزه‌ای مباحثی را مطرح کند بهتر است که ابتدا مبانی نظری خود را تشریح کند.
وی افزود: البته به رغم تمام اقدامات و فعالیت‌هایی که طی هشت سال گذشته در حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان فارس انجام شده اما معتقدیم که این کافی نیست و قطعا اگر مسائل و مشکلات و برخی محدودیت‌ها به ویژه در بحث تعامل با دنیا حل شود شاهد رونق و شکوفایی بیشتری در این حوزه خواهیم بود چرا که معتفدیم دنیا وقتی پذیرای ما خواهد بود که ما نیز پذیرای آنها باشیم.
لقمانی اضافه کرد: امیدواریم صنعت گردشگری ما بتواند به رشد واقعی خود برسد تا درآمد حاصل از آن بتواند برابر سند چشم‌انداز و برنامه پنج ساله توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، جایگزین درآمد نفتی کشور شود و این ظرفیت در جای جای کشور به ویژه استان فارس وجود دارد.
علیرضا زاکانی یکی از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه تلویزیونی خود که چهارشنبه (19خرداد) از شبکه استانی فارس پخش شد گفت که ظرفیت‌های بالقوه حوزه گردشگری استان فارس به ویژه در زمینه میراث تاریخی و فرهنگی مورد غفلت قرار گرفته و نیازمند توجه است.
وی بیان کرد: امکانات خوب و ظرفیت‌های عظیم فرهنگی، تاریخی و ادبی نیز در این استان وجود دارد اما باید اذعان کرد که در این زمینه نیز کم کاری صورت گرفته است.
او گفت: در این استان می‌توانستیم بیشتر در حوزه بوم گردی به عنوان یکی از ظرفیت های جدید گردشگری سرمایه گذاری کنیم که در این زمینه نیز کم توجهی شده است.
برچسب‌ها
انتخابات 1400 گردشگری تخت جمشید شیراز استانداری فارس پاسارگاد انتخابات ریاست جمهوری فارس اقامتگاه بوم گردی

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/215192/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

نمایی از سعدیه شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی

فرهنگ ایرانی و زبان فارسی به سعدی مدیون است

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز