پیام فارس

آخرين مطالب

مردم مشکلات اقتصادی را پای حاکمیت نمی‌نویسند سياسي

مردم مشکلات اقتصادی را پای حاکمیت نمی‌نویسند
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسئول مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز در نشست تشکل‌های دانشجویی فارس، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب صرف اعتراض به وضع موجود را در مطالبه گری کافی نمی‌داند، رزومه این تشکل دانشجویی در پیگیری برخی مسائل فارس را یادآور شد و گفت: ارسال نامه به ریاست قوه قضاییه برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه قند فسا یا ورود به بعضی مسائل شهری نظیر سیاه پوش شدن شهر در ایام اربعین و .
.. بخشی از این اقدامات بوده است.
او تشکل بسیج دانشجویی را نسبت به مسائل شهر شیراز و استان فارس حساس دانست و افزود: بالغ بر ٤٠ تا ٥٠ نفر از کاندیدا‌های ششمین دوره انتخابات شورای شهر شیراز به بسیج دانشجویی آمده و پاسخ‌هایی داده‌اند.
مسئول مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز با بیان اینکه احزاب می‌خواهند موفق نبودن خود را در کادرسازی، گردن نظام بیندازند، گفت: بین اصولگرایان سنتی و اصلاح طلبان سنتی و کارگزاران سنتی چند نفر با قابلیت بالا وجود دارد؟ واقعا وجود ندارد، چون کادرسازی نشده است.
مزارعی با بیان اینکه دو هفته زمان خوبی برای احراز صلاحیت افراد نیست، اما این موضوع به معنای زیر سئوال بردن تصمیمات شورای نگهبان هم نیست، افزود: ما هر چه در کشور انتخابات داشته‌ایم رای مردم، رای سلبی بوده است.
او با بیان اینکه در این دوره از انتخابات رای سلبی مردم کمتر خواهد شد، تصریح کرد: انتخاباتی مطلوب است که رای سلبی در آن وجود نداشته باشد و مردم بر اساس برنامه به کاندیدا‌ها رای دهند.
مسئول مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز ادامه داد: سیر تعالی انتخابات در ایران باید پله پله بالا رود و با به دنبال رای ایجابی به جای رای سلبی باشیم.
مزارعی با بیان اینکه دو هفته مدت زمان مناسبی برای تبیین برنامه کاندیدا‌ها نیست، گفت: بعد از هر مناظره تلویزیونی میزان نظرسنجی‌ها تغییر می‌کرد.

پیام فارس

مردم مشکلات اقتصادی را پای حاکمیت نمی‌نویسند مسئول مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز با بیان اینکه مردم مشکلات اقتصادی را پای حاکمیت نمی‌نویسند، خروجی انتخابات این دوره ریاست جمهوری را نمودی از این باور دانست.
او همچنین خود به تعدد لیست‌ها در انتخابات شورای شهر شیراز اشاره کرد و با بیان اینکه دو معضل در شورای شهر داریم، گفت: متاسفانه برداشت سیاسی کاندیدا‌ها از تحول در شورای شهر ساده و پایین است.
مزارعی که معتقد است مردم از انحصار طلبی به عنوان یک معضل در شورا‌های شهر بیزار هستند، افزود: تا دلتان بخواهد افراد انحصار طلب از اصولگرا و اصلاح طلب در شیراز داریم.
محمدحسین اسفندیاری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه هر علتی معلولی دارد، گفت: اینکه شورای نگهبان در تایید صلاحیت ملاحظاتی را رعایت نکرده را نمی‌توان به عدم مشارکت مردم تعمیم داد، چرا که دولت مسئول وضع موجود است.
او با اشاره به این نکته که دو قطبی بودن فضا در انتخابات‌های قبلی موجب عادت برای مردم شده و این رویه ثابت موجب شده تا حتی ارزشی‌ها هم در انتخابات امسال بگویند چرا فضا دو قطبی نشده است، افزود: کاندیدا‌های این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بیش از اینکه شعار محور و دچار فرافکنی باشند به سمت برنامه محوری رفته و جامعه نخبگانی هم توجه بیشتری به برنامه‌ها دارند.
اسفندیاری اضافه کرد: در حالی که در انتخابات‌های قبلی دانشجویان دو طیف سیاسی در کشور، به دنبال تخریب همدیگر بودند، امسال در خصوص برنامه‌ها صحبت می‌شود.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در خصوص برنامه کاندیدا‌ها نیز گقت: از آقای مهرعلیزاده برنامه خاصی ندیده‌ایم و برنامه آقای همتی هم در تداوم برنامه‌های آقای روحانی است. آقای رئیسی روز‌های اخر تصمیم به ورود به این عرصه گرفتند و از نظر داشتن برنامه، به اندازه اقای جلیلی برنامه ندارد.
او ادامه داد: آقای قاضی زاده هاشمی اگرچه تلاش کرد خود را به جامعه بشناساند، اما برنامه ایشان به تنهایی برای مقطع فعلی کافی و پاسخگو نیست.

پیام فارس

اسفندیاری با بیان اینکه آقای جلیلی بیشترین برنامه و اشراف نسبت به مسائل کشور دارد و در بدنه جامعه نخبگانی هم مورد مقبولیت قرار گرفته است، گفت: مردم در انتخابات به عملکرد و کارنامه بیشتر نگاه می‌کنند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز همچنین در خصوص انتخابات ششمین دوره شورا‌ها با بیان اینکه عملکرد این دوره از شورای شیراز ضعیف بوده است، گفت: فضای انتخابات در شورای شیراز آنقدر سخت است که در انتخابات امسال هر کسی که یک دست کت و شلوار داشته آمده و ثبت نام کرده است.
تعدد لیست در انتخابات شورا‌ها مطلوب نیست این فعال دانشجویی در شیراز که تعدد لیست‌ها را امری مطلوب نمی‌داند، گفت: فضا به گونه‌ای است که باید از هر لیست چند نفر را انتخاب کرد.
مصطفی قائم پور، دبیر سابق انجمن اسلامی مستقل دانشگاه صنعتی شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه اگر تشکل‌های دانشجویی تنها زمان انتخابات فعال باشند، قابل انتقاد هستند، گفت: در طول سال و سال‌های مختلف که انتخابات هم نیست ما فعالیم، اما کسی سراغ دانشجویان نمی‌آید.
او با بیان اینکه انعکاس فعالیت‌های ما لزوما تنها نشات گرفته از عدم فعالیت تشکل‌ها در طول سال نیست، در توجیه چرایی این گفته عنوان کرد: بخشی از جامعه تنها در زمان انتخابات صدا‌ها را می‌شنوند و این یک انتقاد است و باید از دانشجویان در همه مسائل سوال گرفته شود نه تنها زمان انتخابات.
قائم‌پور با بیان اینکه نظام انتخاباتی ما اینگونه نیست که از همه حزب‌ها یک کاندیدا معرفی شود، گفت: مولفه‌هایی مبنی بر کارآمدی افراد برای تایید صلاحیت اعمال می‌شود.
دبیر سابق انجمن اسلامی مستقل دانشگاه صنعتی شیراز تصریح کرد: اینکه از شورای نگهبان انتظار مهندسی انتخابات داشته باشیم، اشتباه است.

پیام فارس

او تاکید کرد: اگر کاندیدا‌ها کار ایجابی و نه سلبی انجام دهند، فضای انتخابات سازنده خواهد بود و موجب فعال شدن آرای خاموش می‌شود.
قائم‌پور تصریح کرد: انتخابات فرصت مناسبی برای رشد مردم است، به شرطی که وحدت گفتمانی وجود داشته باشد.
لیست‌های شورای شهر پدیده غلطی نیست او همچنین در خصوص تعدد لیست‌های موسوم به جبهه اصولگرایان در انتخابات شورای شهر شیراز، گفت: لیست‌های شورای شهر پدیده غلظی نیست و تعدد آن به شرط طرح گفتمان و برنامه ایراد ندارد.
فهمیه سهرابی، دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی دانشگاه شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه فعالیت عمده تشکل‌ها در زمان انتخابات است، اما به این معنا نیست که در دیگر بازه‌های زمانی فعالیتی ندارند، گفت: دانشجویان بیشتر از زمان‌های دیگر در زمان انتخابات دیده می‌شوند.
او ادامه داد: باید بپذیریم درصد زیادی از مردمی که در انتخابات نمی‌خواهند شرکت کنند و یا هنوز تصمیمی نگرفته‌اند، از وضع کشور ناراضی و دلخور هستند.
سهرابی افزود:، اما نمی‌شود این موضوع را تحلیل کرد که مردم با شرکت نکردنشان حق حضور در جامعه را از خودشان می‌گیرند.
دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی دانشگاه شیراز اضافه کرد: اینکه باید اصلاحاتی بر اعلام احراز تایید صلاحیت‌ها اتفاق می‌افتاد را رد نمی‌کنیم، اما اینکه انگیزه عدم شرکت مردم در انتخابات را به شورای نگهبان ربط دهیم، فرافکنی محسوب می‌شود و باید دیگر مسائل را هم مدنظر قرار داد.

پیام فارس

زمان و نحوه اجرای مناظرات ایده ال نبود او به موضوع چگونگی اقناع سازی کاندیدا‌ها در برنامه مناظرات بر میزان مشارکت در انتخابات هم اشاره و بیان کرد: مناظرات می‌توانست بیشترین اثر را داشته باشد، اما زمان و نحوه اجرای آن ایده ال نبود و و تصور میپشود که نوع نگاه و تسلط بر مسائل بیشتر مورد نظر اجتماع قرار گرفت.
سهرابی اعتقاد دارد که کاندیدا‌های این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نسبت به سال‌های قبل حرکت رو به جلویی در ارائه برنامه دارند.
دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی دانشگاه شیراز همچنین به تعدد لیست‌های موسوم به جبهه اصولگرایان در انتخابات شورای شهر شیراز، اشاره و تاکید کرد که لیست‌های متعدد نشان از تکثر رای و منافع مردم دارد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/215731/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی در شیراز

با بهره‌برداری از باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز فراهم می‌شود

بهمن هاشمی تهیه‌کننده تئاتر شد

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی سعدی نیاز دارد

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی در یک شهرک صنعتی

درخشش رادیو خاوران در هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق

نایب رییس فدراسیون جهانی از امکانات هندبال شیراز بازدید می‌کند

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی در شهرک صنعتی شیراز

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

(ویدیو) پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی

برگزاری ششمین کنگره شعر ملی خلیج فارس در هندیجان

شرایط ضامن وام بانوان بانک مهر ایران

قطع گاز در برخی نقاط آباده

ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی

ماجرای هولناک تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

8 اردیبهشت؛ روز پرگل؛ معطر و تماشایی میمند

روز میمند در اردیبهشت دیدنی است! رویدادی ملی که نیازمند توجه بیشتر به زیرساخت‌هاست

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی و اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

بزرگداشت سعدی شیراز برگزار شد

نیاز جهان معاصر به شیخ اجل+ فیلم

تصویری دیده نشده از آرامگاه سعدی در اوایل دوره پهلوی

واحد‌های مسکن مهر بدون امکانات تحویل داده نمی‌شود

از جریمه بیش از هزار میلیارد ریالی یک کارخانه قند تا محکومیت قاچاقچی سوخت در فارس

محکومیت یک هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

قطع گاز برخی مشترکان در آباده

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در 9 استان کشور / امدادرسانی در 4 استان ادامه دارد

عکس/ حضور رهبر انقلاب در سعدیه شیراز

ساخت دو تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید استوار

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب