پیام فارس

آخرين مطالب

وظیفه رئیس جمهور بعدی سنگین است/ عدم مشارکت و انتخاب بد سناریوی دشمن برای فردا اجتماعي

وظیفه رئیس جمهور بعدی سنگین است/ عدم مشارکت و انتخاب بد سناریوی دشمن برای فردا
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تنها یک روز به انتخابات ریاست جمهوری و فرا رسیدن شب قدر کشور باقی مانده است.
این در حالی است که برخی افراد با مناظره‌‌های برگزار شده توسط صدا و سیما شخص اصلح خود را برای انتخاب پیدا کرده‌اند و برخی افراد مناظرات را در حد رفع شبهات و پاسخ‌های خود ندیده‌اند.
در این راستا به سراغ محمود معلمی، کارشناس مسائل سیاسی رفتیم تا برای برخی سؤالات پیرامون انتخابات پاسخ‌هایی دریافت کنیم تا با کمک این پاسخ‌ها بتوانیم انتخاب اصلح را داشته باشیم.
فارس: با توجه به این که 42 سال از انقلاب اسلامی گذشته‌ است و ما در مراحل نخست گام دوم انقلاب هستیم، به نظر شما رئیس جمهور طراز انقلاب اسلامی در این مقطع زمانی باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟
معلمی: رهبر معظم انقلاب به بخشی از ویژگی‌های رئیس جمهور طراز انقلاب و مخصوصاً در شروع چله دوم انقلاب اشاره کرده‌اند؛ یکی ازویژگی‌های مهم رئیس جمهور طراز انقلاب مدیر جهادی بودن است، همان روحیه‌ای که در دفاع مقدس شاهد بودیم و رزمنده‌ها جهادی وارد عمل شدند، کشورهای دنیا با ما جنگیدند اما پیروز شدیم زیرا رزمندگان و بسیجیان با روحیه جهادی وارد میدان جنگ شدند.
ویژگی دیگر رئیس‌جمهور طراز این است که قلباً، عملاً و زباناً به اصول انقلاب پایبند باشد؛‌ در طول 42 سال هر چه جلوتر رفتیم برخی از مسؤولیت‌ها به‌دست نااهلان افتاد؛ همانطور که امام فرمودند نگذارید انقلاب به‌دست نامحرمان و نااهلان بیفتد اما بخشی از مسؤولیت‌ها به نااهلان و نامحرمان سپرده شد.
ویژگی بعدی این است که رئیس جمهور اعتقاد قوی و عملی به اقتصاد مقاومتی داشته باشد؛ در حال حاضر 2 تفکر در حال رقابت با یکدیگر هستند که یکی معتقد است با توجه به توانمندی‌هایی که داخل کشور است ما می‌توانیم و در این راستا سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است که ایران پنجمین کشور ثروتمند جهان است، با توجه به این موضوع چرا وضع معیشت و اقتصاد به این صورت است؟
چرا در این 42 سال زمانی که مسؤولیت‌ها به‌دست افرادی بوده که تفکرشان ما می‌توانیم بوده است پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مختلف عالی بوده است اما حوزه‌هایی که به‌دست افرادی بوده که معتقدند نمی‌توانیم، کشور معطل برخی از کنوانسیون‌ها و معاهدات مثل FATF و برجام شده‌ است و نه تنها مشکلات حل نشده، بلکه اضافه هم شده است.
رئیس جمهور آینده باید به توانمندی‌های داخلی اعتقاد داشته باشد و در مسأله اقتصاد، درون‌زایی فکر کند نه برون‌زایی؛ البته باید به برون‌گرایی هم فکر کند چون معتقد به روابط با دنیا هستیم و 15 کشور همسایه داریم ولی آن‌ها را رها کرده‌ایم و تنها به سراغ آمریکا و اروپا رفته‌ایم و آن‌ها نیز فقط خیانت کرده‌اند؛ در این مسیر نیاز است که رئیس جمهور آینده اقتصاد مقاومتی را احیا کند و نگاهی به توانمندی‌های داخل کشور داشته باشد و دولتی جوان و انقلابی شکل دهد یعنی دولتی که شادابی و توان کارهای مهم را داشته باشد.
در این راستا از رئیس جمهور آینده تحول و حتی تحول در ساختار مثل بودجه را انتظار داریم تا کشور بتواند از توانمندی‌ها استفاده کند.
برخی کاندیداها در پاسخ به سؤالات مناظره جو ایجاد می‌کردند
فارس:به نظر شما در مناظرات کاندیداها تا چه حد توانستند ناظر به دغدغه‌های مردم صحبت کنند و تا چه حد برنامه‌ای روشن ارائه دادند و توانستند مردم را برای حضور در انتخابات و مشارکت بیش‌تر ترغیب کنند؟
معلمی: در مناظرات موضوع ناراحت‌کننده این بود که برخی نامزدها به سؤالاتی که دغدغه مردم بود پاسخ نمی‌دادند؛ به‌ طور مثال از آن‌ها سؤال شد برای رفع مشکل تورم و حل مشکلات کشور چه برنامه‌ای دارید که در پاسخ به حجاب خانم‌ها می‌پرداختند و جو ایجاد می‌کردند.
البته بعضی از نامزدها برنامه داشتند و برای مردم توضیح می‌دادند؛ طبق صحبت مقام معظم رهبری شور انتخاباتی مقداری بهتر از قبل شده اما توقع این بود که در مناظرات مردم بیش‌تر به آینده امیدوار شوند و برخی نامزدها این را رعایت کردند و برخی دیگر به حاشیه و تخریب دیگران پرداختند.

پیام فارس

درصد قابل توجهی از عدم مشارکت مردم به‌دلیل عملکرد دولت است
فارس: به نظر شما عملکرد دولت‌ها در 8 سال گذشته با میزان مشارکت مردم ارتباطی دارد یا خیر؟
معلمی: در صحبت مردم این موضوع مشخص است که عملکرد ضعیف دولت در مسائل مختلف از جمله مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی منجر به ناراحتی مردم شده است؛ مردم در این 8 سال نتیجه درستی از شعارها ندیده‌اند و به همین علت به‌دلیل عملکرد دولت فعلی در انتخابات شرکت نمی‌کنند که البته این موضوع درست نیست.
مردم باید با شرکت در انتخابات اوضاع را تغییر دهند که در غیر این صورت همین اوضاع ادامه پیدا می‌کند؛ معتقدم درصد قابل توجهی از عدم مشارکت مردم به‌دلیل عملکرد دولت است.

پیام فارس

فارس:به نظر شما دشمن خارجی و داخلی که مقابل مکتب امام قرار دارند برای انتخاب پیش رو چه سناریویی دارند؟
معلمی: سناریوی اول آن‌ها تبلیغ عدم حضور مردم در انتخابات با شعار نه به شرکت در انتخابات است، زیرا می‌دانند نظام ما 3 رکن اسلام، رهبری و مردم را دارد و مردم عامل اقتدار کشور هستند و موجب امنیت کشور می‌شوند و در این راستا سعی می‌کنند مردم حضور پیدا نکنند، سناریوی دوم آن‌ها این است که مردم به سمت نامزد واجد شرایط نروند و به سمت نامزدهایی نظیر دولت فعلی بروند.
فارس: در راستای جریان‌های داخلی به نظر شما حرکت‌های بعدی جریان فتنه و انحراف چه چیزی می‌تواند باشد؟
معلمی: جریانی که شاهد آن هستیم 2 مسأله دارند؛ اول اینکه سعی می‌کنند با یک حرکت سنگین مجازی و ماهواره‌ای رقیب خود را تخریب کنند و با کلیپ‌های ساختگی، اخبار دروغ و اتهام‌زنی در حال پیش بردن آن هستند.
مورد بعدی اینکه اگر دیدند تأثیری نداشت کاری شبیه به فتنه 88 را پیش ببرند و به قول خودشان زیر میز بازی بزنند و بگویند این انتخابات را قبول نداریم و یا عادلانه نیست و در کل حرکاتی را پیش می‌برند که افکار عمومی را تحریک کنند و حتی ممکن است احساسات را برانگیزند و ممکن است بعد از انتخابات نیز اعلام کنند نتیجه را قبول نداریم.

پیام فارس

فارس: به عنوان نکته پایانی اگر موردی هست بفرمایید.
معلمی: 2 نکته نیاز است که مطرح شود؛ اول اینکه اولویت اول از نظر رهبر انقلاب حضور حدأکثری است زیرا این حضور اقتدار و امنیت ملی را بالا می‌برد؛ مردم با صندوق‌های رأی قهر نکنند و در انتخابات شرکت کنند.
نکته دوم این است که انتخاب مردم هوشمندانه باشد نه احساسی؛ اگر خودشان شخص اصلح را تشخیص می‌دهند بهتر و اگر تشخیص نمی‌دهند از فردی مطمئن که منصفانه فردی را معرفی می‌کند بپرسند و به امضاهایی که افراد را معرفی می‌کنند دقت کنند؛ باید به معرفی نخبگان، علما و مراجع توجه کنیم و اگر خودمان قادر به تشخیص نیستیم از آن‌ها کمک بگیریم تا نامزدی واجد شرایط را به ریاست جمهوری برسانیم.
انتهای پیام/63125/آ20/

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/215863/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت