پیام فارس

آخرين مطالب

تجلی حضور در فارس؛

دیار شعر و شعور بر بلندای قله افتخار/ همچنان ایستاده‌ایم فرهنگي

دیار شعر و شعور بر بلندای قله افتخار/ همچنان ایستاده‌ایم
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- مردم استان فارس همچنان بر عهد خود ایستاده اند تا دیار شعر و شعور بر بلندای قله افتخار، تجلی بخش حضور غیرتمندانه باشد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: فارس دیار شیرزنان و دلیرمردانی از جنس عاطفه و شعر و شعور است، استانی به بلندای تاریخ پر افتخار ادیبان معاصر، این استان مهد فضلا و ادبا و شاعرانی است که دل در گروی عشق به میهن داشته و دارند.
در شیراز سومین حرم اهل بیت علیه السلام، امروز مردم با حضور پر شورشان از نخستین ساعات رأی گیری در صف‌های طویل رأی برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند.
در جای جای نقاط این استان از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب همه و همه یکدل و یکصدا صدا با اتحاد و همدلی نغمه وطن را می‌سرایند. در این استان پهناور زنان و مردان ترک زبان، عرب زبان، برادران و خواهران اهل تسنن، لر زبانان غیور دیار ممسنی همه آمده‌اند تا برای ایرانی سربلند زنجیره اتحاد و همدلی تشکیل دهند.
امروز انگشت فارسی‌ها به جوهر سرنوشت خود آغشته شد و فریاد وطن پرستی را سر دادند تا بدخواهان این نظام مقدس بدانند تا این مردم با هم هستند و نقشه‌های آنان نقش بر آب است.
امسال در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در انتخابات 1400 در استان فارس از مجموع جمعیت حدود پنج میلیون نفری این استان، سه میلیون و 584 هزار و 740 نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات و رأی دادن هستند که از این تعداد یک میلیون و 310 هزار و 295 نفر مربوط به شهرستان شیراز است.
در این انتخابات سرنوشت ساز امروز 80 هزار و 43 رأی اولی در سطح استان فارس به پای صندوقهای رأی می آیند که از این تعداد 26 هزار و 860 نفر از آنها مربوط به شهرستان شیراز است.

پیام فارس

شیراز
در ششمین دوره انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا سه هزار و 268 نفر برای انتخابات شوراهای شهر و 14 هزار و 458 نفر نیز برای انتخابات شوراهای روستا ثبت نام کرده‌اند. در بررسی صلاحیت‌ها، صلاحیت یک هزار و 814 نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در 110 شهر استان فارس تأیید شده است.
برای این دوره از انتخابات در استان فارس هشت هزار و 405 صندوق اخذ پیش بینی شده است. از این تعداد سه هزار و 841 صندوق مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و چهار هزار و 564 صندوق مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.
حضور پرشور مردم آباده در انتخابات
مردم آباده در شمال فارس از ساعات اولیه شروع رأی گیری با حضور خوب خود تجدید میثاق دوباره با آرمانهای شهدا و انقلاب کردند.
فرماندار آباده با بیان اینکه بیش از 75 هزارنفر واجدشرایط رأی دادن در این شهرستان هستند، اظهار کرد: با ایجاد تحرک و نشاط اجتماعی و نیز برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند، نمایشی باشکوه از حضور، اقتدار و توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مشارکت سیاسی و رقابت‌های انتخاباتی رقم خواهد خورد.
زین العابدین نیک مرام عنوان کرد: از مجموع هزار واجد شرایط رأی در آباده نزدیک به 2 هزار نفر از این آمار را رأی اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

پیام فارس

آباده
رئیس ستاد انتخابات آباده از تعیین 85 شعبه اخذ رأی در انتخابات امروز در شهرستان خبر داد و اظهارداشت: از این تعداد 62 شعبه ثابت شهری، 7 شعبه ثابت روستایی، 2 سیار شهری و 14 سیار روستایی هستند.
این مقام مسئول بابیان این مطلب که در این دوره از انتخابات با توجه به شرایط کرونائی برای شعبه‌های اخذ رأی تصمیماتی اتخاذشده افزود: برای شهر آباده و بخش مرکزی 61 شعبه و بخش «بهمن و صغاد» 24 شعبه تعیین شده است که نسبت به سال گذشته تعداد شعب 5 درصد افزایش نشان می‌دهد.
حضور پرشور مردم داراب در انتخابات / تمامی شعب‌ها مملو از جمعیت
از نخستین ساعات شروع انتخابات در کشور، تمام شعب اخذ رأی در داراب شلوغ و مردم با شوق در صفوف رأی حاضر شده‌اند. مردم همیشه در صحنه داراب امروز نیز همچون سنوات گذشته با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی با آرمان‌های انقلاب اسلامی بیعت می‌کنند.
فرماندار ویژه داراب در گفتگو با مهر اظهار کرد: شور شوق مردم برای حضور در صحنه سیاسی و سرنوشت ساز انتخابات در این شهرستان وصف ناشدنی است.

پیام فارس

داراب
اصغر فرودی افزود: مردم داراب از نخستین ساعات رأی گیری با حضور پر شور خود بار دیگر ثابت کرده‌اند که همواره بر سر عهد و پیمان خود با نظام و انقلاب هستند.
رئیس ستاد انتخابات داراب بیان کرد: شور و اشتیاق رأی اولی‌های دارابی برای خلق حماسه حضور در اولین تجربه سیاسی در تعیین سرنوشت خود بسیار چشمگیر است.
او ادامه داد: در داراب 150 هزار نفر واجد الشرایط رأی دادن هستند که از این تعداد، 6 هزار نفر رأی اولی، امسال برای سرنوشت خود تعیین تکلیف سیاسی می‌کنند.
تجلی حضور مردم کوار در ساعات ابتدایی رأی گیری
مردم همیشه در صحنه کوار هم بار دیگر با مشارکت خود از ساعات ابتدایی رأی گیری برای تعیین سرنوشت خود به میدان آمده‌اند.
همزمان با سراسر کشور با دستور وزیر کشور، رأی‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در کوار آغاز شده است. مردم کوار از دقایق آغازین رأی گیری با شور و شوق در محل شعب اخذ رأی حضور یافته‌اند که در این میان حضور جوانان و رأی اولی‌ها حال و هوا و شور نشاط خاصی بخشیده بود.

پیام فارس

کوار
حجت الاسلام گشول امام جمعه شهرستان کوار که رأی خود را در شعبه دانشگاه علمی کاربردی این شهرستان به صندوق انداخت در سخنانی به دایر بودن 56 شعبه اخذ رأی در این شهرستان اشاره و حضور حماسی مردم در این انتخابات را پرشور و بسیار خوب توصیف کرد.
حضور پرشور رأی اولی‌ها در اقلید / مردم آمده‌اند
در شهرستان اقلید نیز حماسه حضور مردم در انتخابات مثال زدنیست، در این میان شور و شوق و هیجان رأی اولی‌ها دیدنی است.
فرماندار اقلید اعلام کرده که 117 شعبه اخذ رأی امروز در این شهرستان کار رأی گیری از مردم را انجام خواهند داد.

پیام فارس

اقلید
خلیل بزرگی اظهار کرد: 34 شعبه اخذ رأی در شهر اقلید، 29 شعبه در بخش مرکزی، 25 شعبه در بخش حسن آباد و 29 شعبه در بخش سده این شهرستان فعال است.
بزرگی با بیان اینکه در هر شعبه اخذ رأی حدود 20 نفر عوامل اجرایی، نظارتی، ناظر بهداشتی و....حضور دارند، بیان کرد: حدود 3 هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات در این شهرستان هستند تا شرایط خوب و راحتی برای حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رأی فراهم شود.
حماسه 158 هزار واجد شرایط فسایی در انتخابات امروز
در شهرستان فسا نیز 158 هزار نفر واجد الشرایط رأی دادن هستند تا امروز برای تعیین سرنوشت خود اقدام کنند. از این تعداد 3200 رأی اولی هستند که با شوق برای مشارکت در این رویداد سیاسی سر از پا نمی‌شناسند.
به گفته فرماندار ویژه فسا پنج هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی انتخابات در 200 شعبه با تعداد 400 صندوق اخذ رأی در شهرستان فسا وظیفه برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

پیام فارس

فسا
علیرضا فیروزی با اشاره به 354 کرسی شورایی برای 6 شهر این شهرستان (فسا، نوبندگان، ششده، میان شهر، قره بلاغ و زاهد شهر) در این شهرستان اظهار کرد: 192 شعبه اخذ رأی تدارک دیده شده که از این تعداد 30 شعبه سیار و 162 شعبه ثابت کار جمع آوری آرا مردم را به عهده دارند.
نی ریز خوش درخشید
فرماندار نی ریز هم در گفتگو با مهر ضمن تقدیر از حماسه حضور مردم این شهرستان در انتخابات امروز گفت: مشارکت مردم در انتخابات را آب سردی بر توطئه دشمنان کشور عنوان کرد.
مراد هدایت از حضور مردم نی ریز پای صندوق‌های رأی در ساعات اولیه ابراز خرسندی کرد و گفت: این مشارکت در ساعات بعدی نیز بیشتر خواهد بود.

پیام فارس

نی ریز
رئیس ستاد انتخابات نی ریز افزود: مردم با شرکت در انتخابات توطئه دشمنان را ناکام گذاشتند.
فرماندار نی ریز از نقش رسانه‌ها در پوشش دادن انتخابات تشکر و قدردانی کرد و افزود: تا ساعات پایانی انتخابات از تمامی مردم رأی گیری خواهد شد و با این انتخابات، برگ زرین دیگری در نی ریز که یک شهرستان با رأی صد در صد آری به نظام جمهوری اسلامی داراست را شاهد خواهیم بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/215992/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید