پیام فارس

آخرين مطالب

مردم فارس; وارثان قله‌های رفیع علم و ادب اجتماعي

مردم فارس; وارثان قله‌های رفیع علم و ادب
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمودی امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: امامت و ولایت در گرو سن و سال خاصی نیست و تنها به اذن و مشیت خدا رقم می‌خورد.
وی افزود: خداوند متعال در سوره نساء آیه 58 یک امر موکدی را به ما می فرماید "إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها" همه ما موظف هستیم که اماناتی را که در اختیار ما قرار گرفته به صاحبان این امانت ها باز گردانیم چون امانت در لغت به معنای ودیعه و چیزی است که آن شی به کسی سپرده می شود و آن فردی که امانت را گرفته، موظف است بعد از آنکه این امانت را گرفت سپس آن امانت را به صاحبش برگرداند.
محمودی با بیان اینکه مفسرین بزرگ امانات را به چهار دسته تقسیم کرده‌اند، افزود: یک امانت میان انسان و خدا مثل انجام واجبات و ترک محرمات خداوند مقرر کرده است که ما این واجبات را انجام بدهیم و از محرمات الهی اجتناب کنیم، این امانت میان انسان و خداست دو امانت میان انسان و همنوعان خودش همه ما حاملان امانت نسبت به همنوعانمان هستیم اسراری که دیگران در اختیارمان گذاشته اند و راضی نیستند که ما این امکانات را در اختیار دیگران قرار بدهیم.
امام جمعه موقت شیراز افزود: مسئولیت‌هایی که ما به عنوان خدمتگزاران مردم در اختیار داریم باید در نهایت سلامت به صاحبانش بازگردانیم همچنین اموالی را که از دیگران به امانت گرفته ایم باید این اموال را برگردانیم اینها انواع و اقسامی است از امانت انسان و همنوعان او، سه امانت انسان نسبت به خودش ما نسبت به اعضا و جوارح مان امانتدار هستیم نسبت به سلامت روح و جسم خودمان ضامن هستیم زیرا اینها اماناتی است در اختیار ما و چهارم امانات میان انسان و عالم طبیعت چرا که عالم طبیعت امانت است در اختیار ما و ما نمی‌توانیم هرگونه که مایل بودیم با این امانت ها رفتار کنیم.
وی اظهار داشت: همه ما وارثان و امانتداران قله‌های رفیع فرهنگ و تمدن ایران اسلامی بالاخص دیار خودمان فارس و شیراز هستیم ما امانتدار بارگاه ملکوتی حضرات عظام احمد بن موسی و برادران بزرگوارش و دیگر امامزادگان بزرگوار هستیم همچنین ما مردم شریف فارس، امانتداران مفاخر علوم عقلی و نقلی و علمای تراز اول در عرصه علم و مقام معظم رهبری در سفری که تشریف آورده بودند به استان در سخنرانی که در بین مردم شیراز داشتند، فرمودند مفاخر شیراز و استان شما به قدری زیاد است و به قدری شهره شما در همه جای جهان شهرت پیدا کرده که نیازی نیست کسی برای معرفی شیراز و گذشته آن مطلبی بیان کند.
محمودی تاکید کرد: ما وارث و امانتدار 14 هزار و 600 شهید هستیم، ما مردم این دیار خودمان هستیم که برای تحقق جمهوری اسلامی هنوز صدای ضجه ها و خرد شدن استخوان هایشان زیر شکنجه های رژیم ستمشاهی پهلوی در فضای این شهر موج می زند، ما امانتداران دست جدا شده شهید عزیزمان سردار دلها شهید سلیمانی هستیم که توسط دولت منفور آمریکا به شهادت رسید.
امام جمعه موقت شیراز بیان کرد: مستحضر هستید که دشمنان و بدخواهان حریت و سربلندی کشورمان برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات، از هیچگونه خدعه و نیرنگی فروگذار نیستند تا این عزت کشورمان را و این پرچم به اهتزاز درآمده کشور را به زیر بکشند کشوری که ضعیف شد و کشوری که مردمش در صحنه نباشند، ایجاد ناامنی، شیوع تروریست و آنچه را که بعضی مواقع در بعضی از کشورهای ضعیف دنیا شاهدیم که آمریکا با تمام امکاناتش حضور پیدا می کند اگر انتخابات خدایی ناکرده با حضور همیشه در صحنه شما فعال نباشد این گونه اتفاقی می افتد و دولت ضعیف روی کار می آید به همین خاطر باید یکایک ما این ایجاد یاس و ناامیدی را که بدخواهان به سرکردگی آمریکا و انگلیس که در شبکه های اجتماعی به وسیله شایعات می خواهند مردم در صحنه حضور جدی نداشته باشند.
وی تصریح کرد: انتخابات سرنوشت ساز و یک صحنه بی‌بدیل است آمریکا و انگلیس می دانند ایران قدرتمند و سربلند مساوی است با عدم کارایی فشار و تحریم علیه ایران کشور عزیز ما که یک کشور دارای ظرفیت های کلان استعدادهای کم‌نظیر و سرمایه‌های زیادی است و بهره مندی و بهره برداری از این ظرفیت های کلان، نیازمند فردی توانمند و پرقدرت در راس قویه مجریه به عنوان رئیس‌جمهور است.
محمودی افزود: هر چه قدر حضور مردم در صحنه انتخابات با شکوه تر و بیشتر باشد و یک رئیس جمهور با آرای بیشتر موجب اقتدار بیشتر شخص رئیس‌جمهور می‌شود، موجب توانمندی آن رئیس‌جمهور در مدیریت برطرف کردن خلاء ها و کاستی هایی است که الان شاهدش هستیم.
امام جمعه موقت شیراز گفت: مردم باید در این مسیر با شکیبایی و توکل به خدا موجبات صلاح و اصلاح حاکمان فراهم بیاورند و در هر دوره‌ای مردم تجربه جدیدی را به دست می آورند و در آزمون جدیدی حضور پیدا می‌کنند تا این که به نقطه‌ای برسند که خود مردم احساس کنند باید در انتخابات به دور از این تبلیغات کاذب و بدون هیجانات و احساسات و امواج تبلیغات بیگانه به انتخاب اصلح بیانجامد در این صورت است که اقشار مردم شاهد برطرف شدن مشکلات معیشتی شان هستند و جوانان موفق به ازدواج آسان می شوند.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری (حفظه الله) در همین سخنرانی اخیرشان فرمودند بعضی ها از وضعیت معیشت شان گلایه‌مند هستند، باید به این گلایه ها رسیدگی شود و این دولت آینده حتماً درصدد حل این مشکلات و رسیدگی به این اقشار واقعاً زجر کشیده باشند اما نکته ای را که ایشان می فرمایند این است که نرفتن پای صندوق رای مشکل را حل نمی کند بلکه مشکل را اضافه می‌کند دیگرانی که درد شما را نچشیده‌اند پای صندوق می روند و کسانی که در راستای دولت‌های قبلی چابک نبودند و درد کشیده نبودند و در میان مردم حضور واقعی نداشتند امکان دارد سر کار بیایند.
محمودی بیان کرد: راه حل مشکلات جامعه دو چیز است، اول حضور آحاد مردم بالاخص جوانان عزیز در پای صندوق دوم رای دادن به فردی که معتقد باشند که مشکلات را حل می‌کند و فسادهای به جا مانده را ریشه کن می کند که در این راستا، امیدوار هستم که مردم فهیم استان فارس بلاخص شیراز با انتخاب نمایندگان توانمند و متدین و متعهد به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا شاهد رفع خلاها و کاستی ها و گرفتاری های نظام شهری و روستایی باشند.
وی ضمن تهنیت سالروز میلاد امام رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا اظهار داشت: از امام رئوف مسئلت می‌کنم که با از میان بردن ویروس منحوس کرونا راه شرفیابی به ساحت و بارگاه ملکوتی شان را هموار سازند و این هجران زائرین را به وصال تبدیل کنند.
امام جمعه موقت شیراز گفت: در روایتی است از امام رئوف که می‌فرمایند بنده تا سه ویژگی و سه خصوصیت در او یافت نشود، حقیقت ایمان کامل را در نمی یابد همه ما در پی وصول به ایمان کامل هستیم که اول ژرف نگری در دین، فرق بین تفقه و علم همین است که علم آگاهی است اما ممکن است ژرفا و عمق نداشته باشد اما تفقه آن دانش عمیق است ما باید نسبت به دینمان تفقه داشته باشیم که به مجرد بعضی از ناملایمات خدایی ناکرده نلغزیم.
وی اضافه کرد: دوم نسبت به مخارج زندگی مان اندازه گیری داشته باشیم و مراقب دخل و خرجمان باشیم یک جوری نشویم که با این تورم دائم، مشکلات مضاعف نشود مخصوصاً در این دوره باید این حسن تدبیر را در سرلوحه برنامه مان داشته باشیم.
محمودی بیان کرد: سوم نیز صبر در برابر مصائب و ناکامی ها چرا که در زندگی همه ما چالش هایی است و ناامیدی در زندگی یعنی مرگ و رکود.
انتهای پیام/س

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/216056/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین

حضور 16 هزار بوشهری در کنکور/ 63 درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند

تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

خوشحالی هشتیجانی‌ها از بارش باران بهاری + فیلم

رقابت بیش از 16 هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با 62 میلی متر

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

‌کمک 44 میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

معابر شیراز سر از آب بیرون آورد

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی

برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

‌ بهره‌برداری از 36 پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس

‌ تعیین تکلیف 728 هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکش

توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس

اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١4٠٢

شکسته شدن 2 سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس

تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!

رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان

اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس