پیام فارس

آخرين مطالب

جشن انتخاب در حرم شاهچراغ(ع) شیراز سياسي

جشن انتخاب در حرم شاهچراغ(ع) شیراز
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- اهالی کلانشهر شیراز با حضور گسترده از دقایق اولیه صبح 28 خردادماه 1400 و حتی ساعتی پیش از آغاز زمان رسمی رای گیری در پای صندوق‌های رای در حرم مطهر شاهچراغ(ع) بار دیگر نشان دادند که مردم این شهر تاریخی مشتاق تعیین سرنوشتشان و ورق زدن برگی دیگر از تاریخ انقلاب اسلامی‌ هستند.

به گزارش ایرنا،حضور جوانان و خصوصا رای اولی‌ها در پای صندوق‌های رای مستقر در صحن مطهر شاهچراغ(ع) پررنگ بود و افراد زیادی از ساعت 7 صبح در صف ایستاده بودند که با حرکت عقربه‌های ساعت و پدیدار شدن خورشید در میانه‌های آسمان بر تعداد آنها نیز افزوده می شد تا جایی که ساعت 8 و 9 صبح صفوفی با طول ده ها متر در صحن اصلی این مکان مقدس تشکیل شد.
اهالی استان فارس از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد در حرم مطهر شاهچراغ (ع) بار دیگر به میدان انتخاب آمده‌اند پر شور و همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و عده‌ای نیز بدون رعایت موارد بهداشتی در این مکان حاضر شدند.
استقبال جوانان کم سن و سال از صندوق های رای مستقر در حرم مطهر شاهچراغ در ساعات ابتدای شروع رای گیری که اغلب نیز یکباره و باهم حوالی ساعت 8 وارد این محل شدند در نوع خود جالب توجه بود.
جوانانی که بعضی‌شان پرچم کوچکی از کشور به دست داشتند و گه گاهی هم که از گرمای هوا که در روزهای اخیر دمای آن در شیراز افزایشی هم بوده کلافه می شدند و با سردادن شعارهایی سعی در رفع خستگی و تجدید قوا می کردند.
به استقبال انتخاب
یکی از افرادی که قبل از شروع زمان رای گیری که ساعت 7 صبح اعلام شده بود پای صندوق رای در حرم شاهچراغ آمده بود می گوید: از ساعت 6 و نیم صبح امروز در حرم شاهچراغ حاضر شدم تا پیشاپیش از این رخداد ملی استقبال کنم و حتی دقیقه ای آن را به عقب نیاندازم.
محمدعلی اسدی که در دوران میانسالی زندگی خود قرار دارد حضور جوانان امروز را در انتخابات نشانه این دانست که نسل جدید نیز پای کار انقلاب هستند.
توجه به ایثار و بی توجهی به تبلیغات دشمن
ثریا صالح‌فرد یکی دیگر از جوانان دهه هفتادی که از نخستین رای دهندگان در حرم مطهر شاهچراغ بود می گوید: نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در مشارکت پررنگ مردم در انتخابات این دوره موثر است.
او می گوید که شهادت حاج قاسم یکی از وقایع مهم تاریخ انقلاب اسلامی است که چشم بسیاری را در داخل و خارج کشور باز کرد و باعث شد جوانان این مرز و بوم بیش از گذشته قدردان خدمات نظام جمهوری اسلامی باشند.
او عنوان می کند که اگر حاج قاسم امروز زنده بود نیز در صف اول رای دادن ایستاده بود.
وی به تبلیغات فراوان شبکه های خارج نشین برای عدم شرکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: انواع و اقسام تحریم های ظالمانه را طی چند سال گذشته علیه ایران اعمال کردند و اکنون نیز فریاد حمایت از مردم ایران را سر می دهند در صورتیکه آنها تنها چشم به سرمایه مردم ایران دارند.
علیرضا پرویزی یکی دیگر از شهروندان شیرازی که در صف رای دادن در حرم شاهچراغ منتظر انداختن رای خود به صندوق است می گوید: مردم شیراز پرشور آمده‌اند، پیر و جوان کنار هم ایستاده‌ تا اعلام کنند که بین نسل‌ها هیچ شکافی وجود ندارد و شعارهای انقلاب با همان قدرت سالیان اول سرداده می شود.
او می گوید که رای دادن حق قانونی همه مردم ایران است و برای این حق رای خون‌های فراوانی ریخته شده تا استقلال مردم این سرزمین حفظ شود.
3844 شعبه اخذ رأی درانتظار سه میلیون و 584 هزار مردم فارس
رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: افزون بر سه میلیون و 584 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و سه هزار و 844 شعبه اخذ رأی به همین منظور پیش‌بینی شده است.
احمد احمدی زاده، جمعه در حاشیه برگزاری انتخابات به ایرنا گفت: از این تعداد واجدان شرایط رأی در استان فارس، 80 هزار و 43 نفر رای اولی هستند.
معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: از مجموع کل واجدین شرایط یک میلیون و 310 هزار و 259 نفر مربوط به شهرستان شیراز است و همچنین از این تعداد نیز 26 هزار و 860 نفر رای اولی هستند.
احمدی‌زاده، تعداد شعب رای گیری در نظر گرفته شده برای انتخابات 28 خردادماه را سه هزار و 844 شعبه برشمرد و گفت: این تعداد شامل یک هزار و 996 شعبه ثابت شهری و 72 شعبه سیار شهری و همچنین 806 شعبه ثابت روستایی و 970 شعبه سیار روستایی می‌شود.
وی با اشاره به وجود 115 شهر در استان فارس گفت: در مرحله ثبت نام انتخابات شورای شهر تمام شهرهای فارس از نظر تعداد داوطلب به حد نصاب رسید اما در مراحل بعد اعم از انصراف و بررسی صلاحیت‌ها سه شهر به حد نصاب نرسید و بنابراین انتخابات شوراهای اسلامی در 112 شهر برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات فارس افزود: همچنین در استان 2 هزار و 300 روستا و 266 تیره عشایری داریم که در برخی روستاها نیز با توجه به انصراف و عدم استقبال تعداد داوطلبان به حد نصاب نرسید و بنابراین انتخابات شورای روستایی در این روستاها برگزار نخواهد شد.
افزایش 22 درصدی تعداد شعب رای گیری در شهرستان شیراز
احمدی‌زاده گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و با هدف حفظ سلامت شهروندان، در این انتخابات شاهد افزایش 22 درصدی تعداد شعب رای گیری در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز هستیم.
وی بیان کرد: بر همین اساس، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 832 شعبه اخذ رای برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: در حوزه انتخابیه شیراز، 420 داوطلب انتخابات شوراها به رقابت خواهند پرداخت که این در صورت انصراف داوطلبان تغییر خواهد کرد.
احمدی‌زاده افزود: در مجموع در حوزه شورای شهر در استان 973 کرسی داریم که 603 کرسی اصلی و 370 کرسی نیز علی البدل است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اضافه کرد: در حوزه روستایی هم از مجموع 13 هزار و 354 کرسی اصلی و علی البدل، هشت هزار و 62 کرسی اصلی و پنج هزار و 292 کرسی نیز علی البدل است.
رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: با توجه به اقدامات و کوشش‌های انجام شده در جهت برگزاری انتخابات در این استان، هم‌اینک آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور در فارس از هر نظر وجود دارد.
وی اظهار داشت: حدود 90 هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات در استان خواهند بود که شامل نیروهای اجرایی، حفاظتی، نظارت و بازرسی می‌شود.
وی افزود: انتخابات شوراها در شهر شیراز به شکل تمام الکترونیک برگزار می‌شود و شهر صدرا هم به دلیل حساسیت‌هایی که به واسطه اتفاقات انتخابات گذشته وجود دارد در حوزه نظارت دقیق بر روند اجرای انتخابات و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در تمام مراحل قبل، حین و بعد از انتخابات به شکل ویژه دیده شده است.
او گفت: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت هفت صبح روز جمعه 28 خردادماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان فارس آغاز شد و مدت زمان برگزاری آن نیز 10 ساعت خواهد بود.
وی اظهارداشت : در صورت نیاز به تمدید انتخابات، استانداران تقاضای خود را به وزارت کشور اعلام می‌کنند و با موافقت وزیر کشور انتخابات تمدید خواهد شد.
احمدی‌زاده افزود: در این دوره از انتخابات امکان تمدید انتخابات تا ساعت 2 بامداد روز شنبه وجود دارد.
استاندار فارس:‌مردم از حق خود در انتخابات استفاده کنند
استاندار فارس گفت: مردم با شرکت در انتخابات از حقی که در قانون اساسی با صراحت بیان شده برای انتخاب سکان دار چهار سال آینده قوه مجریه و پارلمان‌های محلی شهر و روستا استفاده کنند.
عنایت الله رحیمی جمعه در شعبه رای گیری در حرم شاهچراغ(ع) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ساعات نخستین انتخابات شاهد حضور خوب مردم هستیم افزود: بی تردید این حضور در ساعات آینده بیشتر و با شکوه‌تر خواهد شد.
استاندار فارس حضور و مشارکت مردم در انتخابات را در تقویت منافع ملی و امنیت ملی موثر دانست و افزود: اولین موردی که منتخبان باید پس از شروع فعالیت خود مد نظر قرار دهند این است که ضمن توکل بر خدا برنامه مناسب داشته باشند و به وضع معیشتی مروم رسیدگی کنند و تولید و اشتغال را مد نظر قرار دهند.
بنا به اعلام رئیس ستاد انتخابات استان فارس افزون بر سه میلیون و 584 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و سه هزار و 844 شعبه اخذ رأی به همین منظور پیش‌بینی شده است.
امام‌جمعه شیراز: دشمنان ایران بعد از انتخابات رسوا خواهند شد
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: حضور پرشور مردم در پای اغلب صندوق‌های رای در شهر شیراز و استان فارس گزارش شده و قطعا دشمنان این کشور در پایان انتخابات امروز 28 خرداد 1400 رسوا خواهند شد.
آیت الله لطف الله دژکام نیز هنگام رای دادن در شعبه اخذ رأی مستقر در صحن مطهر حرم شاهچراغ(ع) در جمع خبرنگاران افزود: همانطور که در سطح شهر شیراز مشاهده می‌شود استقبال مردم از انتخابات این دوره از اولین دقایق شروع انتخابات گرم و پرشور بوده است.
وی ادامه داد: صبوری مردم شیراز و استان فارس در این فضایی که بیماری کرونا نیز شیوع دارد نیز باید مدنظر مردم باشد که مجموعه حرکت بزرگ و ملی انتخابات بازتاب خوبی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امیدوارم این حضور پرشور و گرم با انتخاب اصلح به نتیجه برسد و مردم نیز شاهد رفع مشکلاتی باشند که احساس می‌کنند اکنون به آنها فشار آورده است.
وی با اشاره به قرار داشتن ایام انتخابات در دهه کرامت امسال گفت: امیدوارم مصادف بودن انتخابات با این دهه مبارک برای همه مردم خیر و برکت در پی داشته و به سربلندی بیشتر مردم ایران بیانجامد.
امام جمعه شیراز گفت: رخداد انتخابات برای مردم ایران که می خواهند مستقل باشند و به جای استعمارگران، کشور خود را اداره کنند مهم است، خصوصا در این برهه که دشمنان رسما تبلیغ عدم حضور می کنند و قطعا این حرکت ارزشمند و دینی برای هر کسی که پای صندوق رای حاضر می‌شود عمل صالح حساب شده و دشمنان ما قطعا در پایان این انتخابات رسوا خواهند شد.
همچنین رییس کل دادگستری استان فارس در این محل به خبرنگار ما گفت: 20 پرونده تخلفات انتخاباتی در سطح استان فارس تشکیل و به 110 نفر از داوطلبین این دوره انتخابات نیز تذکر داده شده است.
سیدکاظم موسوی بیان کرد: براساس خبرهای رسیده از سراسر فارس و شیراز مشارکت در انتخابات امروز 28 خردادماه تاکنون بالا و گسترده بوده است.
وی ادامه داد: مردم به کوری چشم دشمنان و نظام استکبار از ابتدای صبح شرکت گسترده‌ای در انتخابات داشتند و امیدواریم مردم تا ظهر نیز رای خود را به صندوق بیاندازند و به بعد از ظهر موکول نکنند.
رییس کل دادگستری استان فارس اظهار داشت: سرنوشت اجرایی کشور در 4 سال آینده در گرو انتخابات است و قطعا رییس جمهوری که با رای بالا و پشتوانه قوی انتخاب شود بهتر می تواند مشکلات حل کند.
وی با بیان اینکه دنیا امروز توجه شان به انتخابات ایران است و مردم با مشارکت آنها را ناامید خواهند کرد،گفت: امنیت کامل در جای جای استان پهناور فارس برقرار است و پیش بینی می شود انتخابات پرشور ،سالم و پررنگی برگزار شود.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 28 خردادماه جاری در حال برگزاری است.
برچسب‌ها
انتخابات 1400 مشارکت انتخاباتی شیراز شاه‌چراغ
پروندهٔ خبری
انتخابات 1400؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت انتخابات 1400

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/216086/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند

اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد

شرکت 3500 داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس

برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق حق دفاع مشروع ایران بود

دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس

شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل