پیام فارس

آخرين مطالب

101 طرح سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی شناسایی شد اجتماعي

101 طرح سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی شناسایی شد
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی از ورود تیم‌های سرمایه گذاری جدید، طی هفته آینده به استان خبر داد و بیان کرد: تاکنون 101 طرح سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده و مهم این است که اگر هر کدام از این طرح‌ها را به دست سرمایه‌گذار بسپاریم وی معطل یا سردرگم نشود و بدون دغدغه کار را آغاز کند.
حمید ملانوری، امروز پنج شنبه سوم تیرماه در ستاد توسعه خاوران با بیان اینکه این سرمایه گذاری‌ها در 
بخش‌های معدنی، صنعتی و گردشگری استان خواهد بود، گفت: ورود این تیم‌ها به استان از نتایج راه اندازی ستاد توسعه خاوران است و انتظار می‌رود سایر مدیران هم برای رسیدن به نتایج مطلوب در این بخش ها ، پیگیر امور باشند.
به گزارش ایسنا، وی رونق بخش معادن، صنایع و گردشگری را در گرو تامین زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: اگر برای تامین زیرساخت ها، بخش دولتی و یا بخش خصوصی تعهد می‌دهد ، باید مدیران مربوطه تا زمانی که مشکل حل می‌شود، آن تعهدات را پیگیری کنند.
استاندار خراسان جنوبی بر رفع موانع پیشرو سرمایه گذاران استاندار تاکید کرد و ادامه داد: پشتیبانی و حمایت از سرمایه گذاران، زمانی معنا پیدا می‌کند که سرمایه گذار در روند کار ، معطل نشود و در 2 هفته به نتیجه رسد.
ملانوری از سرمایه گذارانی که برای ساخت بیمارستان و زائرسرا در طبس تلاش می‌کنند و هم چنین از مدیر منطقه ویژه اقتصادی که از نجمه خدمتی؛ تیرانداز ملی پوش استان حمایت مالی می‌کند نیز قدردانی کرد.
وی بیان کرد: براساس ضابطه‌ای که در دستورالعمل ستاد توسعه خاوران قید شده، موارد باید دنبال شود و کاری که انجام شده، ارزشمند است بنابراین باید تا دو هفته آینده هر طرحی توسط کارگروه امور زیربنایی ستاد تایید شد در جلسه قابل اجرا عنوان شود و مابقی از فهرست حذف شوند.
ملانوری اظهار کرد: از 101 طرح مذکور 40 طرح که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی شناسایی شده، تمامی استعلام‌ها را دارند و برای سایر طرح‌ها باید استعلام اخذ شود.
وی گفت: در مدتی که ستاد توسعه خاوران تشکیل شده، اتفاقات خوبی رقم خورده است که در ادامه این حرکت‌ها با گذشت یک دوره زمانی کارشناسی و بررسی ورود سرمایه‌گذار حتما شاهد اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی استان در بخش‌های مختلف خواهیم بود، این روند البته مقداری زمان‌بر خواهد بود تا در ریل درستی قرار بگیرد.
استاندار خراسان جنوبی افزود: تاکنون 101 طرح سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده و مهم این است که اگر هر کدام از این طرح‌ها را به دست سرمایه‌گذار بسپاریم وی معطل یا سردرگم نشود و بدون دغدغه کار را آغاز کند.
وی بیان کرد: در برخی جلسات با مسوولان کشوری خیلی از افراد اطلاعات استان را ندارند در حالی که خراسان جنوبی در حوزه‌های اقتصادی کشور فعالیت‌های بزرگی دارد و نشان می‌دهد در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغی زیاد کار نشده و باید تقویت شود.
ملانوری با اشاره به مصوبات ستاد توسعه خاوران تاکید کرد: اگر می‌خواهیم معادن فعال شود و صنعت، گردشگری و سایر حوزه‌ها رونق بگیرد ابتدا باید زیرساخت‌ها را حل کرد، دستگاه‌هایی که قول می‌دهند پای تعهدات خود بایستند و مصوبات را به طور جدی پیگیری و انجام دهند.
وی اظهار کرد: برای مصوبات ستاد توسعه خاوران باید ممارست و جدیت در پیگیری مصوبات مدنظر قرار بگیرد تا به نتیجه مطلوب برسد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مصوبه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در معادن زغال‌سنگ طبس، تصریح کرد: ارزش ارتباطات در معادن بسیار بالا است لذا ارزش دارد که با مشارکت فعالان همان حوزه این مشکل حل شود.
وی گفت: اگر همه امکانات، تجهیزات و اعتبارات را خرج فعال کردن بخش خصوصی کنیم منابع همین بخش مشکلات و مسایل استان را حل خواهد کرد لذا باید مسیر را هموار کنیم تا بخش خصوصی فعالیت‌های خود را توسعه دهد.
ملانوری با تاکید بر اینکه شالوده و اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد است، بیان کرد: فعال کردن بخش خصوصی همان مردمی کردن اقتصاد و اقتصاد را بر پایه منابع مردمی و خصوص فعال کردن است.
وی با بیان اینکه در حوزه معادن و صنعت چند کار بزرگ در استان شروع شده است گفت: جلسات متعددی در این خصوص برگزار و موضوعاتی مطرح شده که باید به طور جدی مسایل دنبال و رصد شود.
وی ادامه داد: شرکت گُهرزمین از شرکت‌های بزرگ معدنی کشور و دارای سرمایه نقدی بالا و توان تخصصی است که قرار شد در قالب اکتشافات معدنی و سرمایه‌گذاری در حوزه معدن با مشارکت سایر شرکت‌ها ورود کنند و از این طریق معادن استان فعال شود و در کنار آن واحدهای صنعتی بزرگ راه‌اندازی شود.
ملانوری گفت: موضوعاتی که در ستاد توسعه خاوران مطرح می‌کنیم به طور مستمر در سطح ملی و استانی پیگیری می‌شود بنابراین دستگاه‌های اجرایی نباید آن را رها کنند بلکه باید پیگیری جدی داشته باشند.
وی افزود: درخصوص سرمایه‌گذاری در زمینه سنگ‌های قیمتی و فرآوری محصولات کشاورزی از جمله زرشک نیز پیگیری انجام شده و به‌زودی سرمایه‌گذارانی ورود می‌کنند.
وی بیان کرد: حدود 200 ایده دانش‌آموزی توسط دانش‌آموزان استان ارائه شده است که باید در ستاد توسعه خاوران مطرح و مورد حمایت قرار گیرد و هنر ما باید فعال کردن دانش‌آموزان باشد.
استاندار خراسان جنوبی به برگزاری انتخابات 28 خرداد اشاره کرد و گفت: همزمان با دهه کرامت بار دیگر افتخار بسیار بزرگ در کشور به نام ملت ایران ثبت شد و در این افتخارآفرینی که برگزاری یک انتخابات بسیار با شکوه است، نقش استان خراسان جنوبی و مردم بسیار پررنگ بود.
وی اظهار کرد: خراسان جنوبی رتبه اول کشور از نظر مشارکت در انتخابات با 74.2 درصد را کسب کرد که نشان از حضور، آگاهی، بصیرت، درک، موقعیت‌شناسی و روان شناسی خوب مردم این سرزمین دارد و از این بابت از مردم قدردانی می‌کنیم.
ملانوری افزود: همچنین تلاش همه کسانی که با توجه به شیوع ویروس کرونا به هر نحو در اجرای انتخابات همکاری کردند و با حضور خود سبب شدند این افتخار نصیب استان شود و انتخابات باشکوه در کمال صحت، سلامت و امنیت برگزار شود، قابل قدردانی است.
وی گفت: آنچه در ستاد توسعه خاوران به عنوان محور و اساس کار مورد تاکید ما است، شعار سال و سیاست‌هایی است که می‌تواند مسایل و مشکلات اساسی کشور که در راس آن مسایل معیشتی، اقتصادی و وابستگی‌های آن است را پوشش دهد.
وی تاکید کرد: اگر قرار است این مسایل حل شود در مرحله اول چیزی جز رسیدن به بحث‌های اقتصادی خانواده‌ها و جامعه نیست که می‌تواند سبب توسعه شده و مشکلات را حل کند.
استاندار خراسان جنوبی افزود: بارها اشاره کردیم خراسان جنوبی یکی از استان‌های ویژه و برتر کشور از لحاظ داشتن ذخایر متعدد است بنابراین این منابع با تدبیر، هوشمندی، برنامه‌ریزی و مدیریت و البته تلاش مستمر و جدی می‌تواند گام‌های بلندی برای توسعه و رفع نیازهای مردم ایجاد کند.
وی بیان کرد: در این خصوص شناسایی فرصت‌ها به معنای واقعی، معرفی و اطلاع‌رسانی و تبلیغ، جذب سرمایه‌گذار، پشتیبانی و مانع‌زدایی بسیار مهم است.
ملانوری با تاکید بر اینکه باید از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه دانش‌آموزان استان حمایت شود، یادآور شد: تعدادی از دانش‌آموزان دارای استعدادهای بسیار خوبی هستند که می‌توان از این اختراع‌ها یا ایده‌ها استفاده کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/217189/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید