پیام فارس

آخرين مطالب

جلسه هم‌اندیشی رئیس جهاددانشگاهی فارس و مدیرعامل شرکت چیگل؛

لزوم ارتقا دانش دیجیتالی متقاضیان مشاغل خانگی علمي

لزوم ارتقا دانش دیجیتالی متقاضیان مشاغل خانگی
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس در یک جلسه هم اندیشی که تحت عنوان «چالش‌ها و ارائه راهکارهای رفع مشکلات فروش مجازی محصولات طرح ملی مشاغل خانگی فارس» با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان فارس و مدیرعامل شرکت چیگل برگزار شد، طرفین بر لزوم ارتقای دانش دیجیتالی متقاضیان مشاغل خانگی تاکید کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در این جلسه گفت: از زمان آغاز فعالیت سایت چیگل در بخش فروش مجازی محصولات طرح ملی مشاغل خانگی فارس تاکنون، بهره برداری لازم انجام نشده است.
دکتر مظاهر بابایی با بیان اینکه ایراداتی در این باره به سایت متبوع وارد است، افزود: اگرچه این پلتفرم ظرفیت خوبی است اما زمانی این مهم به بهره برداری و بالفعل خواهد رسید که خود را به جامعه بشناساند.
او که بخشی از این ایراد و عدم بهره وری مطلوب را متوجه فروشنده‌ها و بخشی هم به خدمات سایت و فروش می‌داند، گفت: سایت‌هایی در این حوزه فعال هستند و تبلیغات گسترده‌ای هم کرده‌اند، چرا که درآمدزایی خوبی دارد و بازخوردهای مثبتی هم داشته است.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس همچنین عنوان کرد: از آنجا که واحدهای جهاددانشگاهی در حوزه اجرایی کار می‌کنند، اشراف کاملی بر مشکلات دارند و چنین جلسات هم اندیشی می‌تواند به حل مشکلات موجود با هماهنگی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی کمک کند.

پیام فارس


بابایی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا فروش مجازی افزایش یافت، به گونه‌ای که مردم بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و سواد رسانه‌ای، محصولات مورد نظر را سفارش می‌دهند، تاکید کرد در حوزه فروش محصولات مشاغل خانگی هم باید کار مشابه این موضوع انجام شود.
او همچنین با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از تولید کننده‌های ما صرفا تولید کننده هستند و آشنایی چندانی با بازار ندارند و از ظرفیت سایت استفاده نمی‌کنند، گفت: اگر قرار است جهاددانشگاهی با شرکت چیگر کار کند باید یک متولی مشخص تعریف شود.
رئیس جهاددانشگاهی فارس خواستار نگاه سازمانی به موضوع فروش محصولات کسب و کار مربوط به مشاغل خانگی شد و گفت: سایت‌های معتبری که مورد اعتماد مردم برای خرید محصولات ارزشمند کم داریم در حالی که مردم امروز به فروش مجازی عادت کرده‌اند و لذا باید بازار فروش محصولات طرح ملی مشاغل خانگی در فارس از طریق مجازی را توسعه داد.
بابایی مجددا تاکید کرد که در راستای حل موانع و مشکلات موجود در بخش فروش مجازی محصولات طرح ملی مشاغل خانگی در فارس باید یک ساختار مشخص با متولی معین با توجه به کاهش توانایی شرکت‌ها و متفاوت بودن جنس مشاغل خانگی با دیگر حوزه‌های کسب و کار ارائه شود.
او خاطرنشان کرد: در این راستا نیز مقرر شده که شرکت چیگل پیشنهاد خود را به جهاددانشگاهی ارائه کند تا مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین ادامه داد: جهاددانشگاهی به جز فعالیت در کسب و کارهای مربوط به مشاغل خانگی با راه‌اندازی پارک صنایع نرم فرهنگی در حوزه ایجاد اشتغال نیز ورود کرده است.
بابایی هدف از راه‌اندازی این پارک را توسعه بازارهای صنایع دستی و فرهنگی دانست و گفت: با توجه به وجود این پارک و لزوم توسعه فعالیت‌های فرهنگی، مقرر شده جهاددانشگاهی فارس همکاری جداگانه‌ای با شرکت چیگل پس از برگزاری جلسات کارشناسی تخصصی و نهایتا انعقاد تفاهم‌نامه، نیز داشته باشد. 
مدیرعامل شرکت چیگل نیز در این جلسه با اشاره به همکاری سه ساله این شرکت با سازمان تجاری سازی جهاددانشگاهی کشور، گفت: در پلتفرم چیگل که بحث فروش کالای ایرانی است خود ما به عنوان یک مجموعه دانش بنیان قلب نواوری مان این است که این پلتفرم چند ارزی و چند فرهنگی باشد و برای اولین بار دغدغه خود را به عنوان یک کسب و کار خصوصی، ترویج حمایت از کالای ایرانی در داخل و خارج از کشور قرار دادیم.
فرزانه دانشمند افزود: پروژه بزرگی بود و به دلیل اینکه مقرر شده بود صفر تا صد آن را با اتکا به توان خودمان پیش ببریم، به لحاظ نرم افزاری با پیچیدگی‌های زیادی برخوردیم.
او چرایی کم رنگ بودن این پلتفرم در مارکت‌ها را صرف زمان زیاد برای طراحی و تدوین نهایی ذکر و خاطرنشان کرد: نگاه ما یک کسب و کار بلند مدت است به همین دلیل دسته بندی‌های مختلف کسب و کار روی چیگل از گروه تولیدی انتخاب گرفته تا شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهنده خدمات پزشکی، وجود دارند.
مدیرعامل شرکت چیگل ادامه داد: پس از اطلاع از حضور فعال جهاددانشگاهی در حوزه کسب و کارهای خانگی، رایزنی‌هایی انجام شد و فعالیت را آغاز کردیم اما کار در یک جایی متوقف شده است و در این راستا عارضه یابی از آغاز فعالیت این پلتفرم(سایت فروش مجازی محصولات طرح ملی مشاغل خانگی در فارس) تاکنون را در دستور کار قرار داده‌ایم.

پیام فارس


خانم دانشمند خاطرنشان کرد: حدود ٦٠٠ کسب و کار خانگی در قالب این پروژه از استان‌های فارس، اصفهان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه تحت پوشش قرار گرفته‌اند و چندین جلسه آموزشی آنلاین با این استانها برگزار شده است.
او تصریح کرد: در حالی که از استراتژی‌های مارکت ما، ثبت نام متقاضیان توسط پیشران‌هاست اما در بخش اطلاع رسانی اولیه به واسطه پیشران‌ها با مشکل مواجه هستیم.
مدیرعامل شرکت چیگل همچنین خواستار افزایش ارتقای سواد دیجیتال متقاضیان شد و گفت: جهاددانشگاهی توان و ظرفیت آموزش به متقاضیان کسب و کار مشاغل خانگی را دارد.
دانشمند اضافه کرد: مشکل ما در دو لایه تولید کنندگان در بخش ادبیات مشتری مداری و داشتن سواد دیجیتال و دیگری در بخش پیشران است که کاربرد مشخص و تعریف شده‌ای ندارند.
او با بیان اینکه در فروش آنلاین چیگل در مجموع موفق هستیم اما آنچه که هر روز کم رنگ می‌شود حوزه کسب و کار خانگی است، پیشنهاد داد که کسب و کارهای خانگی به صنعت آی تی مجهز شوند.
اکبر زاهدیان‌نژاد، مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه معمولا متقاضیان کسب و کار مشاغل خانگی در اطراف شیراز و سایر شهرستان‌های استان سکونت دارند و از دانش کمتری در بخش دیجیتال و آی تی برخوردارند، گفت: ارائه آموزش‌های لازم و ارتقای سواد رسانه‌ای آنها، امری زمان بر است و باید دنبال راهکار باشیم.
او با بیان اینکه نداشتن دانش کافی مانع از گستردگی فروش محصولات مشاغل خانگی شده است، خاطرنشان کرد: با افزایش تعداد پیشران‌ها و تعداد متقاضیان حضور در طرح مشاغل خانگی، طبیعتا تعداد کمی این افراد بیشتر می‌شود و باید تلاش کنیم وضعیت از نظر کیفی هم ارتقا یابد.
مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی استان فارس ادامه داد: اگر چه افرادی توانمند به ویژه در بخش‌های جنوبی به عنوان پیشران داریم که برند هم ثبت کرده‌اند و محصولات خوبی هم دارند اما تمایلی به فروش مجازی به دلیل نداشتن سواد کافی در این باره یا دیگر مسائل ندارند.
زاهدیان‌نژاد پیشنهاد داد که به صورت حضوری با پیشران‌ها جلساتی آموزشی برگزار شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/217433/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند

اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد

شرکت 3500 داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس

برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق حق دفاع مشروع ایران بود

دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس

شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل

نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد

برادرکُشی با اسلحه شکاری!

بازگشت کاروان قرآنی اهل‌بیت (ع) خمینی شهر به کشور

عملیات «وعده صادق» نمایش بازدارندگی، اقتدار و آمادگی نظامی ما بود

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا