پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس جهاددانشگاهی فارس:

تلاش جهاددانشگاهی پاسخ به نیازهای جامعه بوده است علمي

تلاش جهاددانشگاهی پاسخ به نیازهای جامعه بوده است
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس رئیس جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به فعالیت‌های 41 ساله این نهاد انقلابی گفت: جهاد دانشگاهی همواره با رصد نیازهای روز جامعه تلاش کرده است تا با نگاهی دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌های علمی خود، پاسخگوی نیازهای زیرساختی جامعه در ابعاد مختلف، فرهنگی، علمی و پژوهشی باشد.

دکتر مظاهر بابایی، در جلسه ای با نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در آستانه سالروز تشکیل این نهاد انقلابی پرداخت و با یادآوری اینکه موضع‌گیری‌ها و بیانات مقام معظم رهبری، مهر تائید بر اقدامات و حرکت‌های درست و تاثیرگذار جامعه بوده است، افزود: ماهیت تشکیل جهاد دانشگاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم همین مسئله چه در عرصه علم چه در عرصه فرهنگ بوده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، بابایی با بیان اینکه این نهاد انقلابی به‌حمدالله در حوزه فرهنگ هم مانند حوزه‌های پژوهشی و آموزشی، پایه‌گذار و دنبال کننده اقدامات و فعالیت‌های فاخر و تاثیرگذاری بوده است، ایجاد سه خبرگزاری شامل خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری قرآنی ایکنا و خبرگزاری علم و فناوری سینا، را از مهمترین اقدامات این حوزه برشمرد و تاکید کرد که عمده برنامه‌های تدوین و اجرا شده در حوزه فرهنگی توسط جهاددانشگاهی، قرآن محور بوده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس همچنین گفت: این نهاد در حوزه فعالیت‌های پژوهشی نیز با نگاهی کاربردی، اقدامات و فعالیت‌های جدی و خوبی را سامان داده و برای هموار کردن مسیر تولید ثروت از علم، تلاش کرده است.
وی بیان کرد: زمانی که تحریم‌ها رخ می‌دهد نگاه به توان داخلی کشور می‌شود و به همین دلیل جهاد دانشگاهی هم تلاش می‌کند تا برای رفع نیازمندی‌های کشور تلاش کند، که این سیاست را در استان فارس دنبال کرده‌ایم.
بابایی به برخی از ظرفیت‌های استان فارس در زمینه تولید ثروت از علم و اشتغالزایی نیز اضافه و اضافه کرد: برای مباحث علمی و فناورانه، ابتدا نیازها و ظرفیت‌ها شناسایی می‌شود تا بتوانیم با توجه به آنها برای برنامه‌ریزی کاربردی و اثرگذار را انجام دهیم.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه تلاش‌هایی برای احداث مرکز تخصصی درمان ناباروری و سرطان در این استان هم در حال انجام است، گفت: امیدواریم در بهمن‌ماه امسال و با همراهی سایر مسئولان و دستگاه‌های مسئول، شاهد به ثمر رسیدن این تلاش‌ها و پاسخگویی به نیاز جامعه در این حوزه باشیم.
وی به اغتشاشات آبان‌ 98 نیز اشاره و با یادآوری اینکه جهاددانشگاهی به واسطه آتش گرفتن ساختمان مجتمع عدالت و مصدومیت جدی یکی از نیروهای حفاظت، بیشترین آسیب را متحمل شد، خاطرنشان کرد: سوختن مجتمع آموزشی عدالت که ساختمانی نوساز و بستری برای ارائه خدمات به بخشی از اقشار کم‌بضاعت جامعه در شیراز بود، در کنار جانباز شدن یکی از نیروهای خدوم و زیان معنوی، 10 میلیارد تومان خسارت مادی را به این نهاد تحمیل کرد.
رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با یادآوری اینکه از همان روزهای ابتدایی بعد از حادثه، تلاش برای بازسازی ساختمان نوساز مجتمع عدالت، آغاز شد، گفت: علیرغم آنکه هیچ یک از مسئولان و دستگاه‌های مسئول، برای حمایت از ما در بازسازی آن مرکز، به وعده‌هایشان عمل نکردند، این نهاد از محل اعتبارات داخلی و با همراهی جهادگرانش، برای بازسازی ساختمان اقدام کرد، هرچند هنوز تا کامل شدن بازسازی، فاصله داریم.
بابایی، یکی دیگر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را شناخت ظرفیت‌های شهرستان‌ها برشمرد که تلاش می‌شود با توان علمی و عملی جهاد دانشگاهی در رفع این نیازها گام‌های مؤثری برداشته شود و ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان فارس بحث گیاهان دارویی است که در حوزه صنایع تبدیلی ضعیف کار شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس بیان کرد: یکی از اقداماتی که جهاد دانشگاهی فارس در حال انجام آن است راه‌اندازی مرکز تحقیقات بنیادی گیاهان دارویی است که فاز تحقیقاتی و تولید دارد و بناست فاز تحقیقاتی آن در شهر صدرای شیراز و فاز تولید آن در لایزانگان داراب راه‌اندازی شود.
بابایی با بیان اینکه بخش اعظمی از بودجه این کار تأمین شده است و تنها یکسری مشکلات اداری مانده است که امیدواریم این مشکلات برطرف شده و بتوانیم این اقدام را انجام دهیم، گفت: امسال توانستیم این طرح را در قالب طرح‌های فناورانه جهاد دانشگاهی که دارای ردیف بودجه از دفتر رهبر معظم انقلاب معرفی کنیم که اگر پرداخت‌های این طرح به موقع انجام شود، می‌توانیم تا اردیبهشت سال آینده این کار را فعال کنیم.
وی همچنین به راه‌اندازی پارک فناوری‌های نرم ذیل این نهاد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان فارس دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی به خصوص در صنایع دستی و گردشگری مذهبی و تاریخی است می‌توانیم به خوبی از این ظرفیت‌ها در این پارک استفاده کرده و اشتغالزایی‌ بسیار خوبی در این زمینه انجام دهیم.
رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با یادآوری اینکه امروز زیرساخت‌های خوبی برای توسعه کشور وجود دارد، که باید از آنها بهره‌ی مناسبی را ببریم، به نقش بسیار تاثیرگذار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این زمینه اشاره کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/220626/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن

نوشیدن آب همراه با غذا؛ مفید یا مضر؟

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

قیمت خودرو 4 اردیبهشت 1403

تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم

توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران

نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی

وعده سازمان بازرسی منطقه 3 برای رفع مشکلات تولیدکنندگان

عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست

مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند

لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی

شرکت هزار و 500 داوطلب آباده‌ای در آزمون سراسری

قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد

راحتی خیال از مرز شرقی؟

بازدارندگی متعارف ایران

لاغری در عرض دو هفته

مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

کمک 23 میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان

مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند

مهر تأیید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس

نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه

مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

قالیباف بازنده مشارکت حداقلی

ماجرای جت شخصی؛ 21 سال دیر فهمیدیم!

زمان طلایی برای درمان لکنت زبان

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم/حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟

گوشت با سبزی در صدر منوی تورم

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌ را کسی گردن نمی‌گیرد

افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم

افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی

انتقال بیمار 68 ساله با بالگرد به شیراز

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد

سرقت طلا و قتل شهروند آباده‌ای

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور

جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!

قتل خانم 82 ساله در آباده و سرقت طلاجات او

موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع‌آوری خون از ناحیه جراحی

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد