پیام فارس

آخرين مطالب

در گفت و گوی شهر با مدیرعامل اتوبوسرانی تشریح شد

چرایی عدم خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تهران

چرایی عدم خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شهر: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره به سرانجام نرسیدن دستورالعمل دولت برای خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس از طریق تهاتر با فرآورده‌های نفتی و همچنین عدم ساخت 3 خط LRT، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهر ، چندی پیش شکرالله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر به موضوع کارشکنی شورای اسلامی شهر تهران برای خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس و ساخت 3 خط LRT پرداخت. او در بخشی از این مصاحبه گفته بود: در ماجرای تفاهم نامه‌ای که با یک شرکت مالزیایی داشتیم سعی شد در شورای شهر با طرح سوال، ما را به چالش بکشند ولی در نهایت نتوانستند ایرادی به کار سازمان سرمایه گذاری بگیرند اما می‌دانید در چنین شرایطی که پیرامون موضوع سرمایه گذاری حواشی به وجود می‌آید جسارت انجام پروژه از دو طرف گرفته می‌شود.
او گفته بود: این در حالی است که قرار بود 3 خط ال آر تی، 2 هزار دستگاه اتوبوس و تعداد قابل توجهی واگن مترو را به روش تهاتر مبتنی بر دستورالعملی که دولت ارسال کرد (دریافت این اقلام در برابر فراورده‌های نفتی) و در شرایط تحریم اقتصادی به نفع شهروندان بود به امضا برسانیم.
در همین رابطه؛ محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در گفت‌وگو با شهر ، درباره موضوع خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس و ساخت 3 خط LRT، بیان کرد: اینکه آیا شورای شهر اجازه خرید دستگاه اتوبوس را نداده، اطلاعی ندارم. اما شرکت واحد یک مصوبه از شورای شهر دریافت کرد تا بتواند به اندازه 3 هزار میلیارد تومان اتوبوس خریداری کند.
او ضمن بی اطلاعی از مخالفت شورای اسلامی شهر تهران برای تهاتر فرآورده‌های نفت و اتوبوس، اضافه کرد: شرکت سرمایه گذاری برای خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس از طریق تهاتر یک شرکت مالزیایی پیدا کرد که این شرکت دو مشکل اساسی داشت. گویا زمانی‌که این شرکت وارد مذاکره شد، مراحل قانونی را طی نکرده بود.
ترفع ضمن اشاره به بازخواست سازمان بارسی کل کشور از او، گفت: اولین جلسه‌ای که با این شرکت داشتم، سازمان بازرسی کل کشور تماس گرفت و اعلام کرد که چرا در این جلسات شرکت کرده‌ایم و مسیر قانونی طی نشده است. البته بنده هم پاسخ را به صورت مکتوب ارسال کردم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، مشکل دیگر را قیمت‌ها اتوبوس‌ها ذکر کرد و گفت: قیمت اتوبوس‌هایی که این شرکت اعلام کرده بود بسیار بالا بود و چندبرابر قیمت اتوبوسی بود که امکان تولید در داخل داشت. همچنین قصد داشتند که اتوبوس را به صورت کامل ساخته شده (CBU) ارسال کنند که این مورد مغایر با قوانین موجود در کشور است.
ترفع در ادامه بیان کرد: همچنین حضرت آقا چندسال است که روی تولید ملی تأکید فراوان دارد و اگر تبصره‌ای هم برای قانون گذاشته شود و اتوبوس به صورت CBU وارد کنیم این اقدام مغایر با سیاست‌ گذاری‌های کلی نظام خواهد بود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره ساخت 3 خط LRT توضیح داد: بنده در جلسه حضور داشتم و بخشی از کار را معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به شرکت واحد واگذار کرد. در این حوزه هم قیمت‌ها به صورت نجومی بالا بود بطوریکه هزیه ساخت یک کیلومتر LRT چند برابر ساخت یک کیلومتر مترو بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/223222/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه اول اردیبهشت

روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز

حضور پرشور موسسه سفیر مهر همدان در رویداد صبا تهران

معارفه امامان جمعه جدید شهر جویم

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

آسان شدن اعطای وام مسکن پلی به سوی خانه دار شدن متقاضیان

قتل زن میانسال به دست دختر 11 ساله

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

نمایی از سعدیه شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی

فرهنگ ایرانی و زبان فارسی به سعدی مدیون است

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس