پیام فارس

آخرين مطالب

چین از ایران نفت وارد نمی‌ کند اقتصادي

چین از ایران نفت وارد نمی‌ کند
  بزرگنمايي:

پیام فارس - گمرک چین در آمار‌های جدید خود اعلام کرده که طی شش ماه ابتدایی سال 2021 هیچ نفتی از ایران وارد این کشور نشده است
طی شش ماه ابتدایی سال 2021 هیچ نفتی از ایران وارد چین نشده است
«احتمال استعفای بایدن به دلیل بیماری»، «عدم واردات نفت ایران به چین»، «هک اطلاعات 3 میلیارد کاربر در کلاب‌هاوس»، «قرارداد تامین سوخت لبنان و عراق»، «گمانه خروج آمریکایی‌ها از عراق در آخر دسامبر»، تشکیک در فضانورد بودن جف بزوس فضانورد»، «سیل ویرانگر در هند» و «اعتراضات به تداوم محدودیت‌ها در استرالیا» سرخط رسانه‌های دنیا را در نیم‌روز گذشته شکل داده‌اند.
استعفای بایدن به دلیل بیماری؟
به گزارش ایندپندنت، رانی جکسن پزشک مخصوص کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، در یک مصاحبه تلویزیونی ضمن ابراز نگرانی از سلامت عقلی جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، پیش‌بینی کرده است که وی پیش از به پایان رساندن دوره ریاست جمهوری خود استعفا می‌دهد.
وی در یک برنامه تلوزیونی گفته بایدن با یک مشکل جدی مواجه است و وضعیت او بدتر خواهد شد. این دیگر یک آبرو ریزی نیست. وی گیج است و گم شده به نظر می‌رسد. او به ندرت می‌تواند یک جمله پیوسته و کامل بگوید. بایدن باید یک آزمایش جامع انجام دهد و نتیجه آن را منتشر کند.
عدم واردات نفت ایران به چین
گمرک چین در آمارهای جدید خود اعلام کرده که طی شش ماه ابتدایی سال 2021 هیچ نفتی از ایران وارد این کشور نشده است. این در حالی است که آمارهای شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها، از دو برابر شدن خرید نفت چین از ایران طی این دوره نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد، از جمله تانکر ترکرز گزارش داده است که در نیمه اول سال 2021 ایران روزانه به طور متوسط یک میلیون بشکه نفت راهی چین کرده است. این رقم حتی 30 درصد بیشتر از خرید نفت چین از ایران در دوران قبل از تحریم‌ها هست.
آمارهای گمرک چین حاکی است که در نیمه اول 2021 در مجموع 3.1 میلیارد دلار واردات از ایران داشته که نسبت به دور مشابه پارسال تغییری نکرده، اما صادراتش به ایران از 4.25 میلیارد دلار در شش ماهه ابتدایی پارسال به 3.62 میلیارد دلار در دور مشابه امسال کاهش یافته است. چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران و به همراه سوریه، تنها کشورهایی هستند که به رغم تحریم‌های آمریکا نفت از ایران وارد می‌کنند.
هک اطلاعات 3 میلیارد کاربر در کلاب‌هاوس
ایندیا تایمز به نقل از کارشناسان امنیتی مدعی شده که اطلاعات 3 میلیارد و 800 میلیون نفر از کاربران شبکه اجتماعی کلاب هاوس به سرقت رفته و اطلاعات آن‌ها در ماه سپتامبر در دارک نت به مزایده گذاشته شود. مارک روف، پژوهشگر امنیت فضای مجازی با انتشار توئیتی تصویری از انجمن دارک نت را منتشر کرده که در آن داده‌های لورفته کلاب هاوس نشان داده شده است. این پست توسط کاربری با عکس پروفایل ماسک گای فاکس، با جزئیات بیشتر در مورد هک داده‌ها، ارسال شده است.
فروشنده اعلام کرده که شماره تلفن ثابت، تلفن همراه، شماره تلفن شرکت‌ها و افراد خصوصی در این اطلاعات قرار دارند و او برای اثبات ادعای خود شماره تلفن 83 میلیون نفر را به صورت مجانی در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. به گفته کارشناسان، هک شدن این حجم عظیم از شماره‌های تلفن به دلیل ثبت دفترچه تلفن‌های کاربران توسط کلاب هاوس است که به شکل محرمانه صورت گرفته است. بدین ترتیب کلاب هاوس به شماره تلفن افرادی دست یافته‌ که حتی از این اپ هم استفاده نمی‌کنند. کلاب هاوس اعلام کرده است که 10 میلیون کاربر دارد.
قرارداد تامین سوخت لبنان و عراق
دولت لبنان در راستای کاهش کمبود شدید انرژی توافقنامه‌ای را با دولت عراق برای خرید سالانه بیش از یک میلیون تن سوخت در ازای صادرات کالا و خدمات به این کشور امضا کرد. ریموند غجر، سرپرست وزارت انرژی و آب لبنان که پس از امضای قرارداد خرید سوخت اظهار داشت، سوخت خریداری شده برای کار نیروگاه‌های تولید برق استفاده خواهد شد. سرپرست وزارت انرژی و آب لبنان تصریح کرده است این میزان از سوخت برای چهار ماه کار این نیروگا‌ه‌ها کافی خواهد بود. ریموند قاجر اضافه کرده است، ارزش این قرارداد در حدود 300 میلیون تا 400 میلیون دلار خواهد بود. وزارت نفت عراق نیر در بیانیه ای گفته است، میلیون تن سوخت نفت کوره (مازوت) تولیدی پالایشگاه خود را به لبنان عرضه خواهد کرد.
لبنان که از اواخر سال 2019 با بحران شدید اقتصادی روبرو بوده است، به طور مضاعفی در تامین برق مشکل داشته است و با توجه به مشکل تامین سوخت مورد نیاز نیروگا‌ه‌های این کشور، مجبور شده است به خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده روی بیاورد. خاموشی‌های مداوم در لبنان باعث شده است تا بسیاری از مردم این کشور برای تامین برق مجبور به استفاده از ژنراتورهای شخصی شده‌اند. به گزارش رویترز، بیمارستا‌‌ن‌های لبنان هفته گذشته هشدار دادند، سوخت مورد نیاز ژنراتورهای آنها رو به اتمام است و این مساله جان بیماران با شرایط وخیم را در معرض خطر قرار می دهد.
خروج آمریکایی‌ها از عراق در آخر دسامبر؟
قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، که در تیم مذاکره‌کننده با امریکا در قالب دور جدید گفت‌وگوهای راهبردی میان دو کشور در واشنگتن به سر می‌برد، در بیانیه‌ای کوتاه نوشته است در مذاکرات با طرف امریکایی تاکید کردیم که نیازی به حضور هیچ نیروی رزمی بیگانه در اراضی عراق نداریم. او در پایان این بیانیه اظهار داشته که روز 31 دسامبر سال 2021، طعم خاصی خواهد داشت. میدل‌ایست نیوز این اظهارات را نوعی اشاره ضمنی الاعرجی به زمان خروج نیروهای امریکایی از عراق تعبیر کرده است.
فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق نیز در چهارمین نشست گفت‌وگوی راهبردی عراق و امریکا که در واشنگتن برگزار شد بر ضرورت احترام به حاکمیت ارضی عراق تاکید کرده بود. حسین در سخنان خود در این نشست تأکید کرد که این نشست ادامه سه دور سابق گفت‌وگوی راهبردی عراق و امریکاست و افزود که این نشست‌ها نشان‌دهنده اراده جدی دو کشور درباره رسیدن به تفاهمات مشترک برای همکاری در بخش‌های گوناگون ازجمله نفت و گاز، برق، اقتصاد، بهداشت، محیط زیست، و فرهنگ در کنار امنیت است.
جف بزوس فضانورد نیست!
اقدام جدید آمریکا در سخت‌تر کردن کلمه فضانورد، رویاهای چند میلیاردر کاوشگر فضا را نقش بر آب کرده است. قوانین جدید اداره هوانوردی فدرال آمریکا می‌گوید فضانوردان باید بخشی از خدمه پرواز باشند و به ایمنی پروازهای فضایی کمک کنند. این بدان معناست که سر ریچارد برانسون، میلیاردر بریتانیایی و جف بزوس، موسس آمازون از میلیاردرهای شیفته فضا از نظر دولت آمریکا ممکن است فضانورد نباشند.
این اولین تغییرات در قوانین بخش آموزش خلبانان اداره هوانوردی از زمان آغاز به کار آن در سال 2004 است. تغییر در قوانین برنامه آموزش فضانوردان تجاری همان روزی اعلام شد که جف بزوس با فضاپیمای نیوشپرد شرکت فضایی خصوصی خود به نام بلواوریجین به همراه سه نفر دیگر به فضا رفت.
برای واجد شرایط بودن به عنوان فضانوردان تجاری، کسانی که به فضا می‌روند باید 50 مایل ( 80 کیلومتر) بالاتر از سطح زمین سفر کنند. کاری که جف بزوس و ریچارد برانسون با موفقیت انجام دادند. جدای از ارتفاع پرواز، اداره هوانوردی همچنین گفته که فضانوردان احتمالی باید در طی پرواز فعالیت‌هایی نشان دهند که برای ایمنی عمومی ضروری است یا در ایمنی پرواز فضایی انسان نقش داشته باشند. اداره هوانوردی فدرال در بیانیه‌ای گفته این تغییرات بیشتر با نقش برنامه آموزش فضانوردان در محافظت از امنیت عمومی در پروازهای تجاری، فضایی مطابقت دارد.
سیل ویرانگر در هند
در پی بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل مرگبار در هند، گروه‌های امداد در مناطق تخریب شده به دنبال بازماندگان هستند. ده‌ها هزار نفر از مناطق آسیب دیده تخلیه شده‌اند و گفته می‌شود بارش باران در بخش‌هایی از این کشور بی سابقه بوده است. دو ایالت گوا و ماهاراشترا به شدت تحت تاثیر سیل قرار گرفته‌اند و بیم آن می‌رود که شمار زیادی در نزدیکی مومبای، قطب اقتصادی این کشور مفقود شده باشند. دست کم 136 نفر در ایالت ماهاراشترا جان خود را از دست داده و در گوا، صدها خانه آسیب دیده‌اند.
عوامل مختلفی در بروز سیل دخیل بوده، اما کارشناسان معتقدند گرم شدن آب و هوای زمین و پدیده تغییرات اقلیمی در وقوع باران های سیل آسا تاثیر داشته است. در هفته‌های اخیر در حالی که بخش هایی از غرب اروپا و چین شاهد بارش بی سابقه باران و جاری شدن سیل بوده، شمال آمریکا درگیر گرمای بی سابقه هوا بوده است. فصل باران‌های موسمی در هند از ژوئن تا سپتامبر ادامه دارد.
اعتراضات به تداوم محدودیت‌ها در استرالیا
دو شهر بزرگ استرالیا صحنه تظاهرات هزاران نفر در اعتراض به محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا بوده‌اند. این تظاهرات در پی دخالت نیروهای پلیس، به درگیری و دستگیری ده‌ها تن از ناراضیان انجامید.
در ملبورن معترضان به دنبال تمدید مهلت محدودیت‌ها تا ماه اکتبر از سوی مقامات، پس از تجمع در مقابل پارلمان ایالتی، بدون ماسک به خیابان‌ها ریختند. در سیدنی هم پلیس می‌گوید که در واکنش به تظاهرات مجبور به اجرای عملیات گشت نظارت ویژه شده است. بر اساس این گزارش، سازمان‌دهندگان این حرکت‌های اعتراضی که هدف تظاهرات خود را «حفظ آزادی‌های فردی» عنوان کرده‌اند، در شبکه‌های اجتماعی فعالانه در حال انتشار اطلاعات و تبلیغات نادرست علیه واکسیناسیون کرونا هستند.
منبع: eghtesadnews.com

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/224061/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متفکر آمریکایی: چگونه بایدن به آتش جنگ در خاورمیانه دمید؟

فرصت مذاکره؟

توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس

بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس

مرگ تلخ یک زن میانسال بر اثر سیل در کازرون

نیویورک تایمز: حمله ایران پیروزی بزرگ منطقه‌ای بود

دام تل‌آویو برای واشنگتن

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه

از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است

آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!

بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین

یک نفر در استان فارس بر اثر سیل درگذشت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

تحریم جدید، فیک یا واقعی؟

تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت

بُرد ژئوپلیتیک ایران

فارن‌پالیسی: ایران قادر بود تل‌آویو را هم بزند اما خویشتنداری کرد

اقتصاد ژاپن خوش رنگ شد

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

امداد رسانی به عشایر در آباده

دعوت از چهار وزنه بردار فارسی به اردوی تیم ملی

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز پنجشنبه 30 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟

تکریم معلمان در خور شان آنان باشد

بازداشت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز

30 فروردین، بازدید از اماکن تاریخی فارس رایگان است

مراسم رژه روز ارتش، شیراز

رفع تصرف 2 هزار و 700 مترمربع از اراضی ملی در اقلید

آدم‌ربایی در محور ارسنجان-مرودشت نافرجام ماند

بارش شدید باران در کازرون

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است

هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ میزبانی مسی‌ها از نفت و گاز در کرمان

چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟

در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است

قدردانی صداوسیمای فارس از فرمانده سپاه فجر فارس

‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند

اعزام 11 تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

رژه اقتدار نیروهای مسلح شیراز در روز ارتش + تصاویر

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

تکریم معلمان در خور شان آنان باشند