پیام فارس

آخرين مطالب

معصومه ابتکار تأکید کرد: اهمیت بازاریابی مجازی و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار / تبادل تجربیات ایران و اندونزی در زمینه توانمندسازی زنان معاونت امور زنان و خانواده

معصومه ابتکار تأکید کرد: اهمیت بازاریابی مجازی و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار / تبادل تجربیات ایران و اندونزی در زمینه توانمندسازی زنان
  بزرگنمايي:

پیام فارس - معاون رئیس جمهور: در زمینه توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار با سازمان‌های غیردولتی نشست‌هایی با هدف ایجاد اشتغال برای این زنان و به طور خاص برای بازاریابی مجازی برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور: در زمینه توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار با سازمان‌های غیردولتی نشست‌هایی با هدف ایجاد اشتغال برای این زنان و به طور خاص برای بازاریابی مجازی برگزار شده است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده طی سخنانی در وبینار بین‌المللی که به همت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، تصریح کرد: در زمینه توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار با سازمان‌های غیردولتی نشست‌هایی با هدف ایجاد اشتغال برای این زنان و به طور خاص برای بازاریابی مجازی برگزار شده است.
جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) در پی برگزاری سلسله نشست‌های بین‌المللی در حوزه زنان با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دهمین نشست تخصصی با موضوع اقدامات و دستاوردها در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بین ایران و اندونزی را امروز، 5 مرداد در محل مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) برگزار کرد.
معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده طی سخنانی در بخش افتتاحیه وبینار مشترک ایران ـ اندونزی با موضوع توانمندسازی خانوارها با سرپرستی زنان( WHH ) گفت: دو کشور ایران و اندونزی تاریخ طولانی از همکاری‌های مختلف در حوزه‌هایی مانند اقتصاد و فرهنگ داشته‌اند. امید است که این همکاری در حوزه زنان و زنان سرپرست خانوار باعث بیشتر شدن این روابط شود.

پیام فارس


وی با بیان اینکه تاکنون چند نشست براساس تفاهم‌نامه مشترک بین دو کشور در سال 2018 برگزار شده که نشان از به نتیجه رسیدن این توافق‌نامه دارد، تصریح کرد: حمایت از زنان و کودکان و جلوگیری از رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی موضوع مهمی است و لازم است در این حوزه آموزش لازم به مردم ارائه شود.
ابتکار افزود: دو کشور در زمینه همکاری در حوزه شهرهای دوستدار کودک تبادل تجربه داشته‌اند. هدف از ایجاد شهر دوستدار خانواده و کودک، حفظ حقوق کودکان، مادران و خانواده و نیز حفظ ایمنی و تسهیل در نوع ارتباطات برای کودکان و سالم‌سازی فضا برای آنان است.
وی تصریح کرد: براساس بند ت ماده 80 برنامه ششم، ستادی برای زنان سرپرست خانوار با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف تشکیل شد؛ هدف از آن ارایه برنامه‌هایی در جهت توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار از لحاظ حقوقی، مسکن و نیازهای اولیه است که خوشبختانه تاکنون حدود چهار و نیم میلیون ورودی اطلاعات در این پورتال جمع‌آوری شده تا بتوانیم با داشتن اطلاعات دقیق در مورد زنان سرپرست خانوار تصمیم‌گیری درستی در سطوح ملی و محلی بگیریم.
معاون رئیس جمهوری گفت: با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی و معاونت زنان ریاست جمهوری در سراسر کشور، شناسایی زنان انجام شد و بعد به تعامل با آنها و توجه به مهارت‌های کسب و کار و مهارت های لازم برای مشاغل خانگی مورد توجه قرار گرفت. همچنین با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران برای اولین بار استانداردهای مشاغل خانگی را هم تصویب کردیم که اتفاق بزرگی بود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار طرحی به مرحله اجرا درآمده که در مرحله اول شناسایی زنان سرپرست خانوار و در مراحل بعد توجه به مهارت‌های آنها و توانمندسازی آنها برای حوزه کسب و کار بود.
وی تأکید کرد: در زمینه توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار با سازمان‌های غیردولتی نشست‌هایی با هدف ایجاد اشتغال برای این زنان و به طور خاص برای بازاریابی مجازی برگزار شده است.
در ادامه بخش اول این وبینار، آی گوستی آیو بینتنگ دارماواتی، وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان اندونزی طی سخنانی از طریق ویدئوکنفرانس با قدردانی از همکاری‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اقدامات ایران در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را ستود.

پیام فارس


وی با تأکید بر اهمیت تبادل تجربیات بین ایران و اندونزی در حوزه توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان خواستار توسعه این روابط و افزایش رایزنی‌ها بین مقامات و کارشناسان دو کشور در این حوزه شد.
وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان اندونزی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و به مخاطره افتادن اقتصاد خانوارها به ویژه اقتصاد زنان سرپرست خانوار، گسترش حمایت از این قشر را در دستور کار دولت اندونزی اعلام کرد و گفت: حمایت اقتصادی از زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار موضوعی مهم برای دولت اندونزی در دوران کرونا است و رییس جمهوری مأموریت و اختیارات ویژه‌ای به وزارت توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان در این حوزه داده است.
دارماواتی تصریح کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار نباید فقط به تأمین معیشت و کسب درآمد آنها محدود شود بلکه این زنان در همه حوزه‌ها از جمله مهارت‌آموزی و مدیریت زندگی به حمایت نیاز دارند و این حمایت‌ها نباید از آنها دریغ شود.

پیام فارس


گزارش ایکنا حاکی است، در ادامه این وبینار میزگرد با موضوع سیاست‌های دولت در توانمندسازی خانوارها با سرپرستی زنان( WHH ) برگزار شد و سوسن باستانی، معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طی سخنانی گفت: حدود 3.5 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور داریم که شامل 4 دسته می‌شوند: دسته اول زنان همسر فوت شده، دسته دوم زنان مطلقه، دسته سوم زنانی که به علت مسائلی مانند معلولیت همسر یا بیکار شدن، سرپرست خانواده شده‌اند و دسته چهارم زنانی که خودسرپرست هستند.
باستانی افزود: نیمی از این زنان تحت حمایت دستگاه‌های دولتی مانند بهزیستی و کمیته امداد بوده و برخی دیگر تحت پوشش NGO ها هستند و تلاش شده که در زمینه توان‌افزایی این زنان اقداماتی صورت بگیرد.
لنی رزالین، معاون وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان اندونزی در حوزه برابری جنسیتی نیز طی سخنانی در این وبینار گفت: در اندونزی طرح‌های مختلفی در جهت توانمندسازی زنان و کودکان انجام شده است.
وی افزود: این حمایت‌ها در دو بخش اقتصادی و اجتماعی است. این طرح‌ها علاوه بر شهرها در مناطق روستایی هم انجام شده و در حوزه‌های مختلفی است. برای مثال بازاریابی برای محصولات تولیدی و کمک‌های مالی و وام.
کریستینا آگوستین، مدیر بخش فناوری و رشد اقتصادی وزارت تعاون و کسب و کارهای خرد اندونزی نیز به عنوان دیگر سخنران بخش میزگرد این وبینار گفت: هدف ما این است که دولت اندونزی از نظر فناوری و صنعتی به زنان سرپرست خانوار کمک کند.
وی همچنین افزود: وزارت تعاون و کسب و کارهای خرد اندونزی با زنان سرپرست خانوار در حوزه‌های مختلفی برای توسعه کسب ‌و کارهای خانگی همکاری می‌کند.
محمدصادق بیجندی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی نیز با حضور در بخش دوم این وبینار با موضوع همکاری با CSO در حوزه سیاست‌ها و راهکارهای WHH ، طی سخنانی گفت: در ایران سازمان‌های مردم‌نهاد وظایفی را بر عهده دارند و هر کدام از این سازمان‌ها با توجه به توانمندی‌های خود در سطح ملی و منطقه به دولت کمک می‌کنند. در واقع دولت نقش سیاستگذار و سازمان‌های مردم‌نهاد نقش کمک‌کننده به دولت را دارند.

پیام فارس


وی افزود: در ایران برنامه جامع اشتغال وجود دارد و توسط دولت اجرا می‌شود‌. یکی از این طرح‌های اشتغال، طرح توسعه مشاغل خانگی است که جهاد دانشگاهی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را براساس این طرح انجام می‌دهد.
بیجندی گفت: در این طرح برنامه‌ریزی براساس 4 گروه در جمعیت هدف یعنی زنان سرپرست خانوار بود و این طرح را در سه فاز پیش می‌بریم: شناسایی جمعیت مخاطب و استعدادیابی، آموزش و مشاوره لازم به صورت عمومی و تخصصی و در نهایت مهمترین بخش که اتصال این افراد به بازار است زیرا باید امکان فروش کالا و خدمات را در بازار برای زنان سرپرست خانوار فراهم کرد.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی با بیان اینکه در ایران از مدل‌های زیادی برای توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استفاده کردیم، گفت: یکی از این کارها کمک گرفتن از برندهای محلی و ملی برای آموزش و مشاوره به این افراد است. برخی از این زنان را نیز به تشکیل شرکت و برند تشویق و در دوران کرونا بازار‌یابی و فروش محصولات را به سوی بازارهای آنلاین هدایت کردیم.
بر اساس گزارش ایکنا، لیلا فلاحتی، مدیر کل امور بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز طی سخنانی گفت: در این نشست توانمند‌سازی زنان را در دو بخش دولتی و غیردولتی مرور کردیم. رویکرد هر دو کشور در مورد توانمندسازی زنان از رویکرد حمایتی به توانمندسازی رسیده است.

پیام فارس


وی افزود: نکته مهم دیگر این بود که در اندونزی توجه ویژه‌ای به زنان روستایی و کودکان می‌شود که در ایران هم این کارها با همکاری وزارتخانه‌های مختلف در حال انجام است.
فلاحتی در پایان گفت: نیاز است که در شرایط شیوع کووید به توانمند‌سازی در حوزه دیجیتال و آنلاین توجه شود. این برنامه فرصت خوبی برای تبادل تجارب بین دو کشور بود.
منبع: ایکنا

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/224653/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند