پیام فارس

آخرين مطالب

مروری بر چند خبر کوتاه در استان فارس اجتماعي

مروری بر چند خبر کوتاه در استان فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی راستی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهری سپاه لامرد گفت: به مناسبت عید سعید غدیر خم سه پرونده قضایی دیگر با پیگیری و وساطت گروه جهادی احرار (آزادسازی زندانیان غیر عمد لامرد) و اعمال تخفیف توسط شاکیان مختومه شد.
او افزود: این گروه جهادی به همت جمعی از بسیجیان عزیز قریب به ده ماه است که با دریافت کد رسمی از سازمان بسیج سازندگی و زیر مجموعه حوزه بسیج شهری فعالیت خود را آغاز کرده است که تاکنون با همراهی مردم، مساعدت خیرین و همکاری مجموعه دادگستری شهرستان لامرد، موفق به رهایی ٢٢ زندانی از حبس شده است.
احمد قائدی مسئول گروه جهادی احرار نیز در این خصوص بیان داشت: در سه پرونده اخیر که منجر به رهایی ٣ نفر از همشهریان عزیزمان (دو آقا و یک خانم) از حبس شد جمعا مبلغ بیست میلیون تومان از طرف گروه جهادی احرار با مساعدت مردم و خیران پرداخت و مبلغ ٥4 میلیون تومان نیز با وساطت این گروه جهادی از طرف شاکیان مورد بخشش قرار گرفت.
مرگ بانوی دارابی در برکه آب هادی کشاورز مدیر اورژانس داراب از غرق شدگی یک بانوی 70 ساله از اهالی روستای چاگونی از توابع بخش رستاق بر اثر سقوط در برکه خبر داد.
او با بیان اینکه پس از تماس با این مرکز، به سرعت پرسنل پایگاه اورژانس تل بارگاه به محل حادثه اعزام شدند، اظهار کرد: نیروهای امدادی اورژانس در سریع‌ترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدند اما به رغم یک ساعات اقدامات احیا قلبی و تلاش‌های تکنسین‌های اورژانس، این عملیات ناموفق بود و فرد حادثه دیده درگذشت.
افتتاح مسجد خیرساز در لامرد حجت الاسلام شیخ علی حسین زاده امام جمعه شهرستان لامرد گفت: به مناسبت عید سعید غدیرخم مسجد امام سجاد (ع) در شهرستان لامرد با اعتبار 40 میلیارد ریال افتتاح شد.
او بیان کرد: این مسجد با زیربنای 1000 متر مربع شامل 750 متر مربع شبستان و 250 مترمربع خانه عالم، دفترانجمن بیماران کلیوی، مرکز نیکوکاری امام صادق (ص)، کتابخانه و پایگاه مقاومت توسط خیرین محلی برادران زائری ساخته شده است.
حجت الاسلام حسین زاده افزود: مسجد امام سجاد (مسجد بازار لامرد) 50 سال قبل توسط حاج حسین صفرپور، پدر شهید غلامرضا صفرپور در محله تلخندق لامرد بنا شده بود.
توزیع گوشت قرمز بین نیازمندان بختگان رئیس کمیته ره شهرستان بختگان گفت: به مناسبت عید سعید غدیر خم خیران این شهرستان 21 راس گوسفند به ارزش بیش از 400 میلیون ریال به کمیته امداد امام خمینی این شهرستان برای توزیع گوشت آن بین نیازمندان اهداء کردند.
بیات افزود: این گوسفندان در روز عید سعید غدیر در کشتارگاه شهر آباده طشک تحت نظارت اداره دامپزشکی این شهرستان ذبح و مقدار 400 کیلو گوشت بین نیازمندان و مددجویان تحت حمایت این نهاد توزیع شد.
بهره برداری از تصفیه خانه کارخانه الکل اقلید رئیس اداره صمت اقلید با اشاره به افتتاح مجهزترین تصفیه خانه کارخانجات الکل کشور در این شهرستان، گفت: این تصفیه خانه که با تکیه بر توان داخلی و بصورت دانش بنیان ساخته شده است انتشار بوی بد ناشی از گاز دی اکسید کربن و مشکلات زیست محیطی در این واحد تولید را بطور کلی مرتفع کرده است.
یزدانی افزود: این تصفیه خانه قابلیت تولید 15 تُن ویناس برای ساخت کود آلی در شبانه روز، و روزانه 5 تن گاز سی‌اودو خوراکی بصورت مایع و یخ خشک را دارد. یخ خشک تولید شده در این طرح، تنها یخ خشک ارگانیک تولید داخلی به شمار میرود.
او ادامه داد: با اجرای این طرح روزانه 200 هزار لیتر آب که پیش از این بصورت پس آب باعث تخریب محیط زیست می‌شد بازیافت و به چرخه تولید بازخواهد گشت.
رئیس اداره صمت اقلید تصریح کرد: این طرح با هزینه 100 میلیارد ریالی اجرا شدهه و ظرفیت نیروی کار کارخانه الکل اقلید را از 40 به 72 نفر افزایش داده است.
اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند فراشبند رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان فراشبند گفت: به مناسبت دهه ولایت و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، کمیته حضرت امام این شهرستان با کمک خیرین شهرستان با خرید 40 سری جهیزیه کامل به مبلغ 12 میلیارد ریال به آغاز زندگی مشترک نوعروسان تحت پوشش این سازمان کمک کرد.
قیومی افزود: هر سری جهیزیه به ارزش 300 میلیون ریال شامل لوازم ضروری تشکیل زندگی است.
بهره برداری از کلینیک تخصصی امام جعفر صادق در اقلید رئیس بیمارستان، ولی عصر اقلید گفت: به همت بنیاد خیریه مطفائیه کلینیک تخصصی امام جعفر صادق (ع) در اقلید ساخته شد و به بهره برداری رسید.
مُغانی نسب ادامه داد: این کلینیک در زمینی به مساحت 1500 مترمربع، با زیربنای 750 متر مربع و در دوطبقه ساخته شده است و در این مرکز 17 پزشک متخصص در زمینه‌های مختلف آماده ارائه خدمات به مراجه کنندگان خواهند بود.
او افزود: درمانگاه بیماری‌های غیرواگیر هم بخشی از این کلینیک است که همزمان جوابگوی مراجعان خواهد بود و بیماری‌های از جمله دیابت، سرطان، فشار خون و دیگر بیماری‌های غیرواگیر در این درمانگاه قابل تشخیص است.
مُغانی نسب بیان کرد: در کنار بنیاد خیریه مصطفائیه، دانشگاه علوم پزشکی شیراز یک‌دستگاه ویدئو اندسکوپ، بیست عدد مانیتور و یکدستگاه دیس شوک به این درمانگاه اهداء کرده است.
در ساخت و تجهیز این کلینیک که یکی از مهمترین نیاز‌های مردم اقلید در بحث بهداشت و درمان است، بیش از 40 میلیارد ریال از سوی خانواده خیرین، مرحوم حاج میرزامحمد تقی مصطفوی و مرحومه رباب مصطفوی، بنیان گذاران بنیاد خیریه مصطفائیه هزینه شده است.
هزینه جشن غدیر گراش صرف کمک به نیازمندان شد عضو هیات امنای حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام گراش گفت: به دلیل شیوع کرونا و قرمز بودن وضعیت شهر گراش امکان برگزاری جشن روز عید غدیر محیا نبود؛ لذا مبلغی بالغ بر 50 میلیون ریال هزینه این جشن به مجمع خیرین سلامت گراش اهداء شد.
محمودی افزود: این حرکت با هدف تامین کمک هزینه بیماران نیازمند و همچنین خرید اقلام بهداشتی انجام شده است.
توزیع 19 سری جهیزیه و 4 هزار پرس غذا رئیس کمیته امداد شهرستان خرم‌بید از توزیع 19 سری جهیزیه و پخت 4 هزار پرس غذا در عید سعید غدیر خبر داد.
کریمی افزود: همزمان با دهه امامت و عید سعید غدیرخم، به همت خیرین نیک اندیش، انجمن سنگ صفاشهر و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان خرم بید در یک اقدام خداپسندانه 19 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند شهرستان خرم بید اهداء شد.
او عنوان کرد: این سری جهیزیه‌ها شامل یخچال، ماشین لباس شویی، اجاق گاز، پنکه، اتو، جارو برقی، سرویس چینی، سرویس قاشق و چنگال، پتو، فرش، سرویس تفلون و چای ساز برقی به ارزش تقریبی معادل 9 میلیارد ریال تهیه شده است که در راستای طرح حمایت ازدواج آسان تحویل زوج‌های جوان نیازمند شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرم بید یکی دیگر از ویژه برنامه‌های بزرگداشت روز عید غدیر را اجرای طرح اطعام نیازمندان تحت عنوان اطعام علوی دانست و گفت: به همت سادات صفاشهر بیش از 4000 پرس غذای گرم در ظهر و شام عید تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.
توزیع بسته‌های معیشتی و 30 هزار پرس غذا در داراب با همت سپاه ناحیه داراب و خیران این شهرستان، 9 سری جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، لباسشویی و جاروبرقی به ارزش هر جهیزیه 30 میلیون تومان در قالب طرح ازدواج آسان به زوج‌های جوان اهداء شد.
همچنین تهیه 1500 بسته معیشتی به ارزش هر بسته 150 هزار تومان شامل برنج، حبوبات، ماکارانی، روغن، رب گوجه و تهیه 30 هزار پرس غذای گرم بین محرومان از دیگر فعالیت‌های انجام شده به مناسبت عید غدیر است.
اعزام 40 گروه جهادی جهت فعالیت‌های عمرانی و درمانی به مناطق محروم شهرستان داراب در دهه امامت و ولایت بخش دیگری از این فعالیت‌ها را شامل می‌شود.
رها سازی یک بهله سارگپه در فیروز آباد رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزآباد گفت: با تلاش نیرو‌های حفاظت محیط زیست شهرستان و چند تن از دوستداران طبیعت، سارگپه‌ای که آسیب دیده بود، پس از تیمار در روستای انارمهر این شهرستان رها سازی شد.
فتحی افزود: اهالی عملیات ساخت آبشخور به منظور تامین آب حیات وحش با سیصد متر کانال حفاری، لوله گذاری در روستای انارمهر شهرستان فیروزآبادنیز به بهره برداری رسید.
انتهای پیام/ 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/225043/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

خوشحالی هشتیجانی‌ها از بارش باران بهاری + فیلم

رقابت بیش از 16 هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با 62 میلی متر

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

‌کمک 44 میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

معابر شیراز سر از آب بیرون آورد

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی

برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

‌ بهره‌برداری از 36 پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس

‌ تعیین تکلیف 728 هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکش

توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس

اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١4٠٢

شکسته شدن 2 سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس

تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!

رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان

اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز

شهرستان مهر میزبان شاعران

از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟

گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود

وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند