پیام فارس

آخرين مطالب

پیشنهادات مردم برای وزارت آموزش‌وپرورش؛ روایت مخاطبان «فارس‌من» از دولت من اجتماعي

پیشنهادات مردم برای وزارت آموزش‌وپرورش؛ روایت مخاطبان «فارس‌من» از دولت من
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش خبرگزاری فارس، تنها چند روز تا پایان کار دولت دوازدهم و روی کارآمدن کابینه دولت جدید باقی نمانده است، دولتی که ضعف آموزش در آن به وضوح دیده می شد و مدیران آموزشی آن چندان نتوانستند موفق عمل کنند. از این حیث مردم برای پایان دادن به وضع موجود در صفحه«دولت من» خواستار توجه به معرفی مدیران کارآمد در دولت آیت الله رئیسی هستند.
این گزارش، مروری برای تمام مطالباتی است که مردم از دولت سیزدهم می خواهند تا فرد معرفی شده را به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شود.
اول| وزارت آموزش و پرورش به قاضی‌زاده هاشمی سپرده شود؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است، او نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری 1400 نیز بود که با 999هزار و 718 آخرین نفر در لیست ریاست جمهوری قرار گرفت.

پیام فارس

قاضی زاده هاشمی از نظر جوان بودن و با برنامه ای درست و مدون، از سوی مردم به عنوان وزیر پیشنهادی برای سکانداری آموزش و پرورش معرفی شده است. مخاطبان فارس من در پویشی نوشتند: «از جناب آقای رئیسی رئیس جمهور انقلابی درخواست دارم از آقای قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزیر آموزش و پرورش استفاده کند.»
دوم| علیرضا پناهیان را وزیر آموزش و پرورش بگذارید؛ اولین بار پیشنهاد انتصاب حجت الاسلام پناهیان به عنوان وزیر آموزش و پرورش از سوی حسن عباسی تئوریسین انقلاب اسلامی مطرح شد. حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر در حوزه تربیت و اخلاق است و بسیاری از سخنرانی های این استاد حوزه در حوزه تربیت و آموزش و پرورش می باشد.
یکی از ویژگی های بارز عملی حجت الاسلام پناهیان، ورود وی به امدارسی در راستای اصلاح ساختار تربیتی کشور است و این می تواند زمینه ای برای الگوبرداری در سایر حوزه های دیگر آموزشی کشور باشد. همین پیشنهادات را در مردم در « دولت من» مطرح کرده اند.

پیام فارس

در همین راستا، مدیران و طراحان این پویش حامی حجت الاسلام پناهیان در این پویش نوشتند:«در اولین کابینه در حال تشکیل در گام دوم انقلاب که باید اصلاح ساختارها برای رقم زدن تمدن پیشرفته اسلامی توسط آن انجام شود و با توجه به نقش بسیار مهم وزارت آموزش و پرورش در این خصوص، بهترین گزینه را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حجت الاسلام علیرضا پناهیان می دانیم و از آقای رئیسی منتخب مردم در خواستم میکنیم ایشان را انتخاب کنند».
سوم| معرفی وحیدی نماینده مجلس به عنوان وزیر آموزش و پرورش در دولت سیزدهم؛ جمعی از معلمان، بازنشتستگان و کارکنان آموزش و پرورش در حمایت از این نماینده مجلس با ایجاد پویشی صدها امضایی در فارس من، نوشتند:« با بررسی‌های به عمل آمده و کارشناسی و با علم به عملکرد جناب آقای دکتر محمد وحیدی نماینده انقلابی و پرتلاش مجلس شورای اسلامی و نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات که از آغاز به کار مجلس انقلابی تاکنون منشاء خیر و برکات بی‌نظیری در حوزه آموزش و پرورش گردیده‌اند، ایشان را جهت تصدی و خدمت در پست وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، به حضور حضرتعالی معرفی می‌نماییم.»

پیام فارس

ایجاد کنندگان این پویش در ادامه با انتقاد از مدیریت آموزشی در دولت فعلی، خاطرنشان کردند: «آموزش و پرورش نیازمند حضور تفکری نو و خلاق است و متأسفانه طی دولت‌های گذشته وجود برخی افرادی که کارنامه عملکرد آنان مشخص است موجب نگرانی این قشر عظیم جامعه شده است، لذا از حضرتعالی تقاضا داریم، ضمن بررسی رزومه و عملکرد کلیه افراد ذیصلاح نسبت به بررسی عملکرد و محبوبیت جناب آقای دکتر محمد وحیدی نیز اقدام فرمایند».
چهارم| درخواست حضور دکتر علم‌الهدی در وزارتخانه آموزش و پرورش؛ دکتر جمیله علم الهدی، استاد دانشگاه، پژوهشگر و صاحب‌نظر علوم تربیتی و دبیر شورای آموزش عالی کشور است که تاکنون طرح و پژوهش های بسیاری را در حوزه های گوناگون علمی داشته است، این استاد دانشگاه، از سوی مخاطبان فارس من به عنوان یکی از گزینه های وزارت آموزش و پرورش مطرح شده است. در این باره حامیان این پویش نوشتند: «سرکار خانم دکتر علم‌الهدی استاد دانشگاه، پژوهشگر و صاحب‌نظر علوم تربیتی و دبیر شورای آموزش عالی کشور (با حکم دکتر عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور) و... از دولت من انتظار به جایی است که از توانمندی‌های علمی و عملی ایشان در کسوت وزارت آموزش و پرورش استفاده گردد.»

پیام فارس

پنجم| انتخاب وزیر زن برای وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش، ارشاد و بهداشت؛ پویشی با مضمون معرفی زنان برای کسوت وزارت آموزش و پرورش در صفحه دولت من خبرگزاری فارس ایجاد شده است، حامیان این طرح در این باره نوشتند: « با توجه به نفوذی که در سالهای اخیر در فرهنگ و آموزش و بهداشت در امر خانواده‌ها (سند 2030 و...) شده است؛ بهترین راه مقابله، استفاده از ظرفیت زنان در حوزه‌هایی است که دشمنان برای از بین بردن بنیادهای اعتقادی و اخلاقی و فرهنگی خانواده با صرف هزینه‌های سنگین، حمله کرده است. ان‌شاءالله این درخواست را بررسی و بهترین تصمیم را در مورد این سه وزارتخانه اتخاذ فرمایید».
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/225051/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود