پیام فارس

آخرين مطالب

معرفی نفرات برتر جشنواره شعر غدیر در شیراز اجتماعي

معرفی نفرات برتر جشنواره شعر غدیر در شیراز
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله کاظم صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر گفت: هنرمندان از 26 استان کشور اشعار خود را برای شرکت در هشتمین جشنواره بین المللی شعر غدیر ارسال کردند و بیش از 800 شعر تقدیم به محضر پاک و ارزشمند مولا علی امیرالمومنین (ع) شد.
او افزود: حق این است که شهر مقدس شیراز و سومین حرم اهل بیت (ع) مرکزیتی برای برگزاری و برپایی جشنواره‌های شعر و جذب بهترین اشعار برای ترویج ولایت علوی و رونق دادن به غدیری باشد که نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، میوه آن است.
آیت الله صدیقی افزود: همه شعرای ما باید با طبع روان خود همان آهنگی که شاعران اهل بیت داشتند را برای نظام، ولایت و غدیر دنبال کنند.
او از برگزار کنندگان و دست اندرکاران هشتمین جشنواره بین المللی شعر غدیر، نماینده ولی فقیه در استان فارس، دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان فارس و شاعران شرکت کننده در این جشنواره تشکر و قدردانی کرد.
فارس جریان ساز اصلی ادبیات عاشورایی در کشور وحید نمازی رئیس حوزه هنری استان فارس نیز اظهار کرد: امسال برای برگزاری جشنواره شعر غدیر با محدودیت‌های زمانی رو به رو بودیم و این جشنواره در بازه زمانی کمتر از دو ماه شکل گرفت، اما با مدد امیرالمومنین علی (ع) و با همراهی و همکاری اساتید و نهاد‌های مختلف شاهد استقبال بسیار خوبی از این جشنواره بودیم.
نمازی ادامه داد: حدود 300هنرمند از شاعران 26 استان کشور با 800 اثر در این رویداد مهم شرکت کردند و می‌توان گفت این جشنواره هم از نظر کمی و هم از لحاظ کیفی در سطح بسیار خوبی برگزار شد.
او افزود: قطعا چنین رویداد بزرگی که تحت عنوان جشنواره در استان فارس شکل می‌گیرد، موجب جریان سازی در حوزه ادبیات آیینی و عاشورایی در سطح این استان خواهد شد.
نمازی اظهار کرد: هرچند که استان فارس به واسطه برگزاری شب‌های شعر در حوزه‌های مختلف، پشتوانه خوبی در حوزه ادبیات آیینی و ادبیات عاشورایی دارد و ما مدعی هستیم که استان فارس جریان ساز اصلی ادبیات عاشورایی در کشور است.
او تصریح کرد: اگر با برنامه ریزی هدفمند و استراتژیک که به صورت مستمر انجام شود بتوانیم چنین رویداد‌هایی را مدیریت کنیم و زمینه ساز اتفاقات بهتری باشیم حتما شاهد ارتقا جایگاه استان فارس در حوزه ادبیات علوی نیز خواهیم بود.
نمازی یادآور شد: بدون شک استان فارس و شهر شیراز ظرفیت این را دارد که به عنوان یکی از جریان سازترین جریانات ادبیات علوی در سطح مختلف ملی و بین المللی نقش آفرینی کند.
رئیس حوزه هنری استان فارس، ابراز کرد: خوشبختانه با همدلی و هم افزایی خوبی که در نهاد‌های فرهنگی و هنری استان شکل گرفته است، می‌توانم قاطعانه بگویم که با این مراسم اختتامیه کار تمام نمی‌شود و قطعا این جشنواره سرآغازی برای اتفاقات مبارکی در این حوزه در استان فارس خواهد بود.
عبدالرضا کوهمال جهرمی دبیر علمی هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر، با بیان اینکه شعر ترجمان روح متعالی و دل زلال انسان است که از اندیشه والا و همت شاعران سرچشمه می‌گیرد، گفت: ادبیات فارسی ما سرشار از معنویات، اخلاق، انسانیت، عرفان و مضمون‌های بلند مرتبه‌ای است که گل سرسبد باغ پررنگ و تماشاگه راز است.
او با اعتقاد به اینکه شیراز نام بلندی در شعر فارسی و آیینی دارد، بیان کرد: امسال شیراز میزبان هشتمین جشنواره بین المللی شعر غدیر شد و خوشبختانه شاهد استقبال بی نظیری از این جشنواره بودیم و بیش از 400 نفر در جشنواره شرکت کردند.
کوهمال جهرمی ادامه داد: هشتصد شعر به این جشنواره ارسال شد و هشت هزار بیت به ادبیات اضافه شد.
او تصریح کرد: برای اولین بار با مشورت اساتید از شعر‌هایی که به جشنواره ارسال شد، سرود تولید کردیم و کتاب جشنواره با شعر‌های برگزیده از شاعران شرکت کننده در این دوره جشنواره رونمایی شد.
کوهمال جهرمی عنوان داشت: البته شأن موضوع غدیر بسیار بالاست و خطه فارس هم ید طولایی در شعر آیینی دارد که می‌طلبد تلاش بیشتری برای استمرار و بهتر برگزار کردن چنین رویداد‌هایی داشته باشیم.
او با اشاره به اینکه جشنواره بین المللی شعر غدیر مظلوم واقع شده بود، گفت: این جشنواره در شهر‌ها و استان‌ها آن طور که شایسته بود، برگزار نمی‌شد، اما ما با همکاری و همراهی نهاد‌های مختلف تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره به کار گرفتیم و درصدد هستیم که دبیرخانه دائمی شعر غدیر در شیراز و استان فارس به صورت مستمر باقی بماند.
دبیر علمی هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر، عنوان داشت: یکی از ویژگی‌های مهم این جشنواره این بود که شاهد آثار بسیاری از سوی جوانان به ویژه بانوان جوان بودیم و امیدواریم بتوانیم این جشنواره را در سال‌های آینده باشکوه‌تر برگزار کنیم.
هشتمین جشنواره شعر غدیر به میزبانی شیراز و در چهار بخش شعر کلاسیک، شعر نو، سرود، ترانه و تصنیف و شعر کودک و نوجوان برگزار شد و این جشنواره در شامگاه چهارشنبه ششم مردادماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/ 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/225064/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

مدت زمان عمل لازک چشم

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز

گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد

رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است

پیش‌کنگره  15000 شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود

تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس

اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز

پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو +فیلم

پیام اسیر اسرائیلی به نتانیاهو ؛ خجالت بکش!

پیش کنگره یادواره 15 هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود

معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون

سرعت رسیدگی به پرونده 8 مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 4 اردیبهشت

ببینید | پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو

(تصاویر) بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز

زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

عامل تحریم

داستان ابوشجاع

عوارض خطرناک کبد چرب

مراقبت های بعد از عمل چشم

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود

اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران

ادامه بارش‌های پراکنده و رگباری در فارس

سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم

مسابقات قرآن و عترت مرحله 14 گانه در اشکنان

محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است

مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!

ویدیو/ آبگرفتگی معابر در شیراز به دنبال بارش شدید باران

سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم

بسته خبر‌های ورزشی 5 اردیبهشت فارس

آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود

طبیعت زیبای بهاری کوه رنج و گمبیل شهرستان سپیدان

شهروند خبرنگار:آبگرفتگی شیراز

اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند

2 هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود

اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش

پرونده قضایی 8 مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد

فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس