پیام فارس

آخرين مطالب

فعال فرهنگی فارس: دغدغه جدی ما توانمندسازی کودکان کار است اجتماعي

فعال فرهنگی فارس: دغدغه جدی ما توانمندسازی کودکان کار است
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


سید ابراهیم حسینی یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: وضعیت کودکان کار در خیابان ها به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های ما به شمار می رود و افزون بر بورس تحصیلی که به آنها تعلق می گیرد، در نظر داریم با همکاری معاونت دانشجویی، کارهای دانشجویی را نیز به این قشر محول کنیم تا بتوانند از این طریق کمک هزینه تحصیلی داشته باشند.
وی با بیان اینکه مؤسسه آموزش عالی زند شیراز از مراکز آموزش عالی غیردولتی وابسته به وزارت علوم است، گفت: این دانشگاه از جمعیتی نزدیک به 9000 دانشجوی فعال برخوردار است و از استادان برجسته و مجربی نیز بهره می برد که موجب ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانشگاه شده اند.
رئیس مؤسسه آموزش عالی زند شیراز، ادامه داد:شیراز از دیرباز به عنوان یک شهر دانشگاهی و همچنین شهری فرهنگی شناخته می شود. لذا دانشگاه زند نیز اهداف خود را متناسب با نام پرآوازه شیراز پایه گذاری کرده است.
وی افزود: دانشگاه زند فعالیت های خود را حول پنج یا شش محور مختلف پیش می برد و اهدافی از قبیل دستیابی به دانشگاهی مهارت محور، کارآفرین، جامعه محور، فرهنگ مدار و عالم پرور و هوشمند را در برنامه های خود دنبال می کند.
حسینی با بیان اینکه ما شرایط لازم را برای ارائه مهارت های ویژه به دانشجویان در رشته های مختلف با توجه به علاقه مندی هایی که دانشجویان دارند، فراهم می کنیم، گفت: شاید تنها دانشگاهی باشیم که در دل شهرک صنعتی شیراز از مجموعه بزرگ کارگاه های تخصصی و فنی با تجهیزات پیشرفته و به روزی برخوردار هستیم که می توانیم این امکانات را در اختیار دانشجویان قرار دهیم.
وی اضافه کرد: برای آموزش دانشجویان رشته روانشناسی از یک کلینیک روانشناسی و مشاوره وابسته به دانشگاه بهره می بریم که دانشجویان می توانند در کنار بهره گیری از کلاس های تئوری با حضور استادان فرهیخته و باتجربه، از دوره های عملی که در این کلینیک برگزار می شود نیز بهره ببرند.
حسینی به فعالیت های دانشگاه در زمینه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: رسالت ما محدود به دانشجویان مؤسسه آموزش عالی زند نمی شود. بلکه ما برای ارتقا سطح علمی تمام دانشجویان رسالتی برای خود در نظر گرفتیم و درصدد هستیم که برای دانشجویان سال سوم به بعد در دانشگاه های مختلف شرایطی مهیا کنیم تا بنا به درخواست دانشجویان، مهارت هایی متناسب با رشته های تحصیلی شان به آنها ارائه شود. به همین منظور تفاهم نامه ای را با سازمان نظام مهندسی منعقد کردیم.
حسینی گفت: با توجه به تغییراتی که در قوانین ایجاد می شود، نیاز به آموزش یک سری اصول اولیه اجتماعی به عموم مردم به شدت احساس می شود؛گاهی در قوانین تغییر و تحولاتی به وجود می آید اما مرکز و جایگاهی نیست که آموزش های لازم را متناسب با تغییرات ایجاد شده در قوانین ارائه دهد که آمادگی داریم با توجه به امکانات هوشمندسازی که در اختیار داریم، این آموزش های اجتماعی اولیه را با همکاری مدارس و مجموعه مدیریت شهرداری برای عموم مردم ارائه بدهیم.
این فعال فرهنگی ادامه داد: درصدد هستیم موسسه آموزش عالی زند را تبدیل به دانشگاه هوشمندی کنیم که بتواند خدمات خود را به کل شهر ارائه بدهد. امیدوارم مجموعه مدیریت شهری نیز بتوانند از امکانات هوشمندسازی شهر که مؤسسه زند در اختیار آنها قرار می دهد استفاده کنند و در نهایت تمام شهر از این امکانات بهره مند شود.
وی با تأکید بر اینکه نام شیراز از دیرباز با هنر و فرهنگ عجین است، گفت: جا دارد که دانشگاه های مختلف هم برنامه های خود را متناسب با نام شیراز تنظیم‌ کنند. دانشگاه زند هم برای تبدیل شدن هر چه بیشتر به دانشگاهی فرهنگ مدار برنامه ریزی مدون و متناسب با نام شیراز را در اولویت های خود قرار داده است.
حسینی به فعالیت های موسسه در زمینه فرهنگی اشاره کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی متعدد هستند و دانشگاه هم در زمینه های مختلف فرهنگی وارد شده و فعالیت های قابل توجهی انجام داده است.
وی برگزاری همایش ملی نمایش نامه نویسی را از مهمترین اقدامات دانشگاه در زمینه پیشبرد امور فرهنگی دانست و اضافه کرد: این همایش با حضور استاد جلال تهرانی چهره ماندگار درام و نمایشنامه نویسی ایران و دیگر استادان بزرگ از دانشگاه های معتبر در سطح شیراز و تهران برگزار می شود.
اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی زند شیراز با موضوع تمام ژانرهای نمایشی برگزار می شود که مهلت ارسال آثار تا یکم شهریور ماه ١4٠٠ است و اختتامیه و اعلام نتایج 18مهرماه ١4٠٠ است که برای نحوه ارسال آثار به این نشانی اینترنتی مراجعه شود????Zand.ac.ir/honar
حسینی اضافه کرد: امروزه افزون بر اینکه از هنر برای پر کردن اوقات فراغت و فرهنگ‌سازی استفاده می شود، در درمان های روانشناختی هم از هنر و هنردرمانی بهره می بریم. بر همین اساس در کنار برگزاری این جشنواره ، کارگاهی در زمینه سایکو درام و روان درمانی برای آموزش دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی و مشاوره هم برگزار خواهد شد.
حسینی در رابطه با فعالیت های موسسه آموزش عالی زند در حوزه ورزش، گفت: خوشبختانه دانشگاه زند که یک دانشگاه جامعه مدار است در زمینه های ورزشی هم با تیم های ورزشی مختلف در سطح شهر شیراز همکاری های خوبی داشته است. آخرین همکاری ما با هیأت تنیس روی میز استان فارس بوده است که ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که هزینه های شکل گیری تیم استان و اردوهای ورزشی این تیم را تأمین کنیم.
وی اضافه کرد: در بعد فرهنگی وزارت علوم به ما مجوز برگزاری دوره ملی معرفت شناسی برای استادان کل دانشگاه های کشور را داده است.
وی افزود: در ایران حدود 2850 مرکز آموزش عالی داریم و مسئولیت برگزاری دوره ملی معرفت شناسی برای استادان دانشگاه ها را به عهده دانشگاه زند گذاشته که حاکی از آن است که دانشگاه زند از کیفیت و استانداردهای لازم برای برگزاری چنین رویدادهای مهمی برخوردار است.
حسینی ادامه داد: همچنین ما امکان برگزاری سمپوزیسیوم ملی ورزشی برای استادان دانشگاه ها را داریم که نشان می دهد زیرساخت های این دانشگاه زیرساخت های استاندارد و به روزی است.
وی با بیان اینکه موسسه آموزش عالی زند در حوزه های پژوهشی هم فعال است، گفت: این دانشگاه روی مباحث علمی و پژوهشی هم سرمایه گذاری کرده است و ما به صورت مستمر اقدام به برگزاری همایش های ملی و بین المللی علمی می کنیم.
حسینی اعلام کرد: موسسه آموزش عالی زند مانند دیگر دانشگاه های معتبر و بزرگ دارای حوره انتشارات است و حوزه انتشارات این مؤسسه مورد تأیید وزارت علوم و ارشاد است و تاکنون توانسته 38 عنوان کتاب مختلف را که تألیف استادان همین دانشگاه است، منتشر کند.
برچسب‌ها شیراز دانشگاه همایش نمایشنامه فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/225529/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در باکو جایی برای شیعیان نیست

ده نمکی در دو اپیزود

چرا رئیسی به پاکستان سفر کرد؟

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور؛ به زودی

چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور

صادرات طلای سرخ به 400 تن می‌رسد

صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش 119 درصدی حقوق در 3 سال

پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد

وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم

تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود

استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی

گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها

تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز

خطیر: واگذاری استقلال بزرگ ترین اتفاق بعد از قهرمانی آسیا بود

فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد بر اثر بارش‌های سیلابی+ فیلم

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

فیزیوتراپی برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه؛ نرخ مالیات املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده، 119 درصد افزایش یافت

استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس

بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند

سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران

حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از 500 به 50 کاهش دادیم

‌از بازگرداندن 100 میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس

هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز

جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست

اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور

خطیر: خوشحالم واگذاری استقلال در زمان مدیریت من رقم خورد + فیلم

اسیر بعدی اسرائیلی که نتانیاهو می‌کشد کیست؟

امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس

بارش رگباری باران در فارس

تردد روان در جاده‌های فارس

‌پلمب 3 منزل به‌دلیل فروش مواد مخدر در بافت قدیم شیراز

خدمتگذاری به محرومان و یتیمان از تعالیم امام خمینی(ره) نشأت گرفته است

عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید

چه کسانی در معرض خطر ابتلا به IBS هستند؟

مبادلات طلا ساماندهی می‌شود

وصول 110 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

اتمام بررسی جداول لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق

ابراز تاسف معاون وزیر صمت از کاهش عرضه محصولات پتروشیمی

هشدار وزارت کار: اخبار رسمی کالابرگ‌ را تنها از مراجع رسمی دنبال کنید

جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است

راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز

مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز