پیام فارس

آخرين مطالب

/جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/

بابایی مطرح کرد: جهاددانشگاهی فارس و دستاوردهایی در راستای تحقق بیانیه گام دوم علمي

بابایی مطرح کرد: جهاددانشگاهی فارس و دستاوردهایی در راستای تحقق بیانیه گام دوم
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به اینکه توجه به دانش و آگاهی از مهمترین راهبردهای بیانیه گام دوم است، مهمترین هدف این نهاد را حرکت در مسیر تحقق کامل این راهبردها و تبدیل دانایی به توانایی دانست.

مظاهر بابایی در گفت و گو با ایسنا، ضمن تبریک 41 سالگی جهاددانشگاهی، گفت: با مد نظر قرار دادن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، می‌توانیم با اتکا به توان داخل و از طریق دانش و ارتقا دانایی، به توانایی و قدرت در ابعاد مختلف دست یابیم و جهاد دانشگاهی در این مسیر از کارآمدترین ظرفیت‌ها است. 
او خاطر نشان کرد: در استان فارس از سال 97 برنامه های مهمی را به تناسب ظرفیت‌های استان و توانایی های موجود، تدوین و در مسیر تحقق این برنامه ها اقدام کردیم.
او شاخصترین اقدامات را در حوزه‌های فناورانه و دانش بنیان دانست و گفت: در این راستا، طبق برنامه توسعه که سال 97 و منطبق با سیاستهای کلان جهاددانشگاهی در خصوص تخصصی شدن فعالیت‌ها تدوین شد و با عنایت به سوابق این واحد در حوزه‌های علوم انسانی و ژنتیک و فعالیت‌های فناورانه و متناسب با ظرفیت‌های موجود در استان فارس، تلاشی هدفمند برای ارتقاء جایگاه آغاز شد.
خط تولید عصاره گل محمدی
بابایی با یادآوری اینکه گام‌های اول در حوزه گیاهان دارویی معطوف به اصلاح بذر و ژنتیک و استخراج ماده موثر شد، افزود: طی سه سال گذشته و با حمایت جهاددانشگاهی کشور و مسئولان استانی و البته به همت جهادگران دانشگاهی فارس، راه اندازی خط عصاره گیری گل محمدی، دنبال شد.
او با بیان اینکه این طرح نهایتا سال 99 به عنوان یک طرح ملی فناورانه از سوی جهاددانشگاهی مصوب شد، گفت: اکنون بخش‌های اداری، تامین زمین و بخشی از سرمایه‌گذاری مورد نیاز محقق شده و اگر تخصیص اعتبارات لازم به موقع انجام شود، امیدوار هستیم که فاز اول خط تولید فروردین سال 1401، آغاز به کار کند.
بابایی با یادآوری اینکه به دنبال تمرکز زدایی از فعالیتهای جهاددانشگاهی در فارس هستیم، گفت: فعالیت در بخش گیاهان دارویی، با مرکزیت شهرستان داراب و بخش لایزنگان که بزرگترین مزرعه دیم گل محمدی جهان را در خود جای داده، دنبال شده است.
مرکز ناباروری و سرطان
او در ادامه با اشاره به جایگاه شیراز و فارس به عنوان یکی از قطبهای پزشکی کشور و منطقه، گفت: در این راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های مطلوب، موضوع ایجاد مرکز پژوهشی درمانی ناباروری و سرطان، به عنوان یک هدف دنبال شد و بعد از بررسی فرآیندها، ساختمانی 5 طبقه برای این مهم اختصاص یافت.
بابایی با بیان اینکه در بحث ساختمان 80 درصد پروژه آماده است، گفت: هنوز ساختمان پیش بینی شده نیازمند تکمیل بوده و البته باید تجهیزات مورد نیاز نیز تامین و نصب شود. لذا امیدوار هستیم که با تخصیص بهینه اعتبارات و حمایت مسئولان استانی، بهمن امسال این پروژه آماده بهره برداری باشد.
او با بیان اینکه ظرفیت نیروی انسانی در این بخش موجود بود و سرمایه مورد نیاز از اعتبارات داخلی و درآمدهای اختصاصی جهاددانشگاهی تامین شده است، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این مرکز، یک ظرفیت عظیم در حوزه پزشکی در فارس و جنوب کشور ایجاد خواهد شد که قابلیت ارائه خدماتی مطلوب به هموطنان و حتی متقاضیان خارج از کشور را دارد.
راه اندازی پارک فناوریهای نرم
بابایی یکی دیگر از اقدامات مهم جهاددانشگاهی فارس طی سه سال اخیر را، راه اندازی پارک فناوریهای نرم و صنایع خلاق فرهنگی دانست و گفت: سال 97 این هدف برنامه ریزی و دنبال شد اما به دلایلی، راه‌اندازی پارک با موانعی مواجه و نهایتا بهمن ماه سال 99 افتتاح شد.
او با بیان اینکه پارک یاد شده با همکاری پارک علم و فناوری استان فارس و پارک ملی فناوریهای نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی ایجاد شده است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های گسترده فرهنگی و هنری در فارس، این پارک می‌تواند به ارتقاء اقتصاد فرهنگی کمک کرده و بستری برای توسعه صنعت گردشگری و صنایع فرهنگی باشد.
بابایی با یادآوری اینکه پارک مذکور دومین پارک در کشور پس از تهران است، گفت: این اقدام براساس نیازهای موجود، ماموریت‌های جهاددانشگاهی و حرکت در مسیر تحقق اهداف بیانیه گام دوم در راستای اتکای هرچه بیشتر به داخل، عملیاتی شده است و امیدواریم با حمایت مسئولان و دستگاه‌های مسئول، از رشد مناسبی برخوردار باشد.
رئیس جهاددانشگاهی استان فارس، از راه‌اندازی کانون ارزیابی شایستگی مدیران همزمان با کشور در فارس و دنبال کردن هدف شناسایی استعدادهای مدیریتی کارآمد، انقلابی و متعهد، برگزاری آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های مختلف، اجرای طرح سرباز مهارت و طرح ملی مشاغل خانگی به عنوان دیگر اقدامات اجرایی شده طی سال‌های اخیر یاد کرد.
او با بیان اینکه فارس در برگزاری آزمون‌های استخدامی، کارنامه خوبی برجا گذاشته است، گفت: در موضوع طرح سرباز مهارت با همکاری خوب سپاه فجر، ارتش و نیروی انتظامی، جهاددانشگاهی فارس عملکرد قابل قبولی داشت که منجر به دریافت لوح سپاس از فرماندهی محترم سپاه فجر استان فارس نیز شد.
طرح مشاغل خانگی
بابایی اضافه کرد: در موضوع طرح ملی مشاغل خانگی، فارس که عهده‌دار آموزش 3 هزار نفر شده، کار را از نیمه دوم سال 99 آغاز کرده و تاکنون اقدامات موثری را انجام داده است. 
رئیس جهاددانشگاهی فارس، با اشاره به اقدامات فرهنگی اثرگذار اجرایی شده طی یکسال اخیر و تلاش برای توسعه ارتباط و تعامل با دانشگاه‌های مختلف، فعال کردن سازمان دانشجویان و راه اندازی مجدد انتشارات جهاددانشگاهی و ... یکی از گام‌های موثر را ایجاد خبرگزاری علم و فناوری (سینا) اعلام کرد.
تبریک هفته خبرنگار
بابایی ضمن تبریک ایام هفته خبرنگار، گفت: جهاددانشگاهی در استان فارس، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا را تحت مدیریت خود داشته و براساس آمار همواره در این حوزه، عملکرد شاخصی را در استان و کشور برجای گذاشته است. 
راه اندازی خبرگزاری سینا
رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: با توجه به نیاز موجود و براساس ظرفیت سنجی انجام شده، خبرگزاری سینا که یک رسانه تخصصی در حوزه علم و فناوری و فرهنگ محسوب می‌شود، برای نخستین بار در فارس راه اندازی شده است و امیدوار هستیم که این رسانه هم ماننده دیگر خبرگزاری‌های زیرمجموعه جهاددانشگاهی، عملکرد موفق و اثرگذاری را داشته باشد.
بابایی با یادآوری اینکه جهاددانشگاهی نهادی انقلابی است که با نگاهی علمی، فرهنگی، بدون وابستگی و نگاه سیاسی، اقدامات موثری را در راستای بالندگی نظام اسلامی طی 4 دهه گذشته سامان داده است، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، این نهاد انقلابی افتخار می‌کند که برای همکاری با سایر سازمان‌ها و نهادها، خواهش و تمنا کند.
رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه همه ظرفیت‌های این نهاد انقلابی، همواره در خدمت پیشرفت نظام اسلامی بوده و خدمات آن مورد تاکید مقام عظمای ولایت بوده است، گفت: این نهاد فارغ از نگاه‌های سیاسی متداول، در همه دولت‌ها به دنبال ایجاد و توسعه تعاملات بین دستگاهی بوده است.
بابایی با اشاره به اینکه در فارس هم حمایت‌های خوبی از سوی سپاه فجر، ارتش، کمیته امداد، دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری انجام شده است، گفت: قطعا اگر حمایت‌های بیشتری از سوی همه دستگاه‌های اجرایی و سیاستگزار انجام می‌شد، بستر برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در راستای توسعه هرچه مطلوبتر فارس، فراهم شده بود.
قدردانی از حمایت ها و گلایه از کم مهریها
او با قدردانی از اهتمام و جدیت نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی به حمایت از جهاددانشگاهی، گفت: ما یک نهاد عمومی غیردولتی هستیم که 90 درصد از اعتبارات مورد نیاز را از محل درآمدهای اختصاصی کسب می‌کنیم لذا استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی، نه تنها باری بر دوش دولت و نظام نیست، بلکه تسهیل کننده روند رو به توسعه استان فارس و کشور خواهد بود.
بابایی با ابراز گلایه از برخی بی‌مهری و کم لطفی‌ها در استان، گفت: جهاددانشگاهی در فارس طی سه سال اخیر، تلاش هدفمندی را برای تعامل با همه دستگاه‌ها آغاز و دنبال کرد، اما دست ما برای همکاری تنها از سوی برخی سازمان‌ها و مسئولان به گرمی فشرده شد.
رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، گفت: یکی از اتفاقات تلخ، آتش سوزی ساختمان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در شیراز به دنبال وقایع آبان 98 بود که علیرغم وارد شدن خسارت سنگین، هیچ حمایتی را از سوی هیچ یک از سازمانها و مسئولان شاهد نبودیم.
بابایی با بیان اینکه ساختمان یاد شده ظرف مدت کوتاهی، از محل اعتبارات اختصاصی جهاددانشگاهی فارس، به همت جهادگران عضو این نهاد، بازسازی شد، گفت: تلاش کردیم با وجود کم لطفی‌ها، کمترین خلل به فعالیتهای آموزشی و پژوهشی به واسطه تخریب یکی از اصلی ترین ساختمانهای جهاد دانشگاهی، وارد شود.
رئیس جهاددانشگاهی یکی دیگر از مشکلات این نهاد را موانع ایجاد شده بر سر راه تدام فعالیت مرکز تحقیقات گیاهان دارویی مستقر در شهر جدید صدرا اعلام و ابراز امیدواری کرد که با همدلی مسئولان، مشکلات ایجاد شده، مرتفع شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/225913/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم