پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس جامعه هتلداران فارس:موانع اداری گردشگری حذف شوند گفتگو

رئیس جامعه هتلداران فارس:موانع اداری گردشگری حذف شوند
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


حسن سیادتان یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:اگر وزیر میراث فرهنگی تعامل خوبی با هیأت دولت و مجلس داشته باشد و قوانین و مصوبات خوب و اجرایی در صنعت گردشگری تدوین شود قطعا می توانیم این صنعت را نسبت به گذشته ارتقا دهیم و به پویاتر شدن آن کمک کنیم.
وی پیشنهاد داد: گزینش افراد متخصص و متعهد برای به عهده گرفتن مسئولیت‌های مهم در وزارتخانه، راه‌اندازی اتاق فکر، بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌های هوایی،ریلی و جاده ای می‌تواند نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری ایفا کند.
سیادتان ادامه داد: در حال حاضر بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری است و تا زمانی که کرونا ریشه کن شود می‌توانیم با توسعه زیرساخت‌ها به پیشبرد اهدافمان در صنعت گردشگری بپردازیم.
وی اضافه کرد: البته موضوع مربوط به توسعه زیرساخت‌ها باید به صورت کلان و در سطح کشور پیگیری شود. بدون‌شک سرمایه‌گذاران بسیاری هستند که تمایل زیادی برای ورود به عرصه گردشگری دارند اما همان طور که گفتم مانع تراشی‌ها و بروکراسی های اداری مانع از تحقق این امر مهم می‌شود.
سیادتان گفت: باید از تجربه‌ کشورهای موفق در زمینه گردشگری استفاده کنیم و با بهره‌گیری از تجارب کشورهای توسعه یافته در مسیر رشد و توسعه صنعت گردشگری گام برداریم.
رئیس جامعه هتلداران فارس افزود: صنعت گردشگری با توجه به ابعاد فراگیر اقتصادی و فرهنگی به یکی از مهمترین صنایع دنیای امروز تبدیل شده‌است و در این میان کشورهایی مانند ایران که از جاذبه‌های غنی توریستی و گردشگری برخوردار هستند می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجم از مزایای این صنعت مهم بهره‌مند شوند.
وزیر میراث فرهنگی گره‌گشای مشکلات حوزه گردشگری
سیادتان ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های کشور در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، افزون بر اینکه حفظ و مرمت بناهای تاریخی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است باید زمینه مناسبی برای جذب گردشگر فراهم شود.
وی بیان کرد: گردشگری یکی از مهمترین حوزه‌های وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی است که آقای ضرغامی وزیر مربوط با دغدغه‌ها و مسائل حوزه میراث فرهنگی و گردشگری آشنایی کاملی دارد و زمانی که ایشان ریاست سازمان صدا و سیما را به عهده داشتند مستندها و برنامه‌های خوب و متنوعی در حوزه گردشگری تولید شد.
سیادتان عنوان داشت: وزیر میراث فرهنگی در رأس امور مربوط به گردشگری قرار دارد و به عنوان تصمیم گیرنده نقش اثرگذاری در صنعت گردشگری ایفا می‌کند و با حضور وی در وزارت میراث فرهنگی امید زیادی به رونق دوباره گردشگری داریم و امیدوار هستیم گردشگری استان فارس نیز احیا شود و بتواند رونق دوباره بیابد.
رئیس جامعه هتلداران فارس گفت:صنعت گردشگری ایران که در سالهای گذشته به شدت تحت تأثیر مشکلات اقتصادی و تحریم‌های اعمال شده علیه کشور قرار گرفته بود از زمان شیوع بیماری کووید 19 نیز با معضلات بیشتری روبه رو شد و در طول این مدت بسیاری از فعالان این صنعت از مدیران دفاتر خدمات گرفته تا راهنمایان گردشگری خانه‌نشین شدند.
لزوم تأمین زیرساخت‌ها در بخش گردشگری
وی با اعتقاد به اینکه گردشگری حالتی شکننده دارد که با بروز هر مشکلی تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد و دچار آسیب می‌شود، گفت: می‌بایست تمهیداتی اندیشیده شود که با بروز هر مشکلی شاهد آسیب رسیدن به بدنه صنعت گردشگری نباشیم. همچنین باید تدابیر لازم برای تأمین زیرساخت ها و گره گشایی از مشکلات موجود در حوزه گردشگری اتخاذ شود تا در عرض سه تا چهار سال آینده شاهد پویایی صنعت گردشگری باشیم و حتی بتوانیم در این زمینه با سایر کشورها رقابت کنیم.
سیادتان با بیان اینکه بخش خصوصی نقش بسزایی در توسعه صنعت گردشگری دارد، اضافه کرد: جلب مشارکت بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی به منظور حفظ و احیای میراث فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری بسیار حائز اهمیت است.
وی یکسان‌سازی نرخ ریالی و ارزی را عامل رکود صنعت هتل‌داری دانست و گفت: متأسفانه یکسان‌سازی نرخ ارز چالش‌ها و مشکلات فراوانی را برای صنعت گردشگری در ایران ایجاد کرده‌است که بایستی اقدامات لازم برای رفع این مشکل از سوی مسئولین صورت بگیرد.
سیادتان عنوان کرد:اقدامات خوبی برای اجرای معافیت هتل‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفت و توانستیم با پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام دادیم، هتل‌ها و مراکز اقامتی دارای مجوز فعالیت از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به غیر از هتل‌های 4 و 5 ستاره را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کنیم.
وی بیان داشت: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که این اتفاق خوب برای هتل‌های 4 و 5 ستاره نیز محقق شود تا بتوانیم با شکستن قیمت‌ها شرایطی را فراهم کنیم که هموطنان بتوانند استفاده بهینه‌ای از هتل‌ها داشته باشند.
توجه به پتانسیل‌های مختلف استان فارس
وی به نقش مدیران در توسعه استان فارس اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من کسی باید سکان هدایت و مدیریت استان را در دست بگیرد که آشنایی کاملی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف استان فارس داشته باشد و بتواند برای توسعه استان در بخش‌های مختلف برنامه‌های مدون و منسجمی ارائه دهد.
رئیس جامعه هتلداران فارس، با اعتقاد به اینکه استان پهناور فارس نیاز به مدیران مقتدر دارد، گفت: مدیرانی که تنها به دنبال کسب مجوز از مرکز هستند نمی توانند برای پیشبرد برنامه‌های توسعه گرایانه استان مثمرثمر واقع شوند. لذا استان فارس نیازمند مدیرانی مقتدر و برنامه‌محور است.
گفت و گو از فرزانه قنبر دزفولی
برچسب‌ها گردشگری توسعه ایران سید عزت الله ضرغامی شیراز سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم فارس اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس پروندهٔ خبری نقشه راه فارس در افق 1404

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/232469/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری