پیام فارس

آخرين مطالب

اقدام‌های عملی برای حمایت از بخش تولید استان فارس صورت گیرد گفتگو

اقدام‌های عملی برای حمایت از بخش تولید استان فارس صورت گیرد
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


پوریا درخشانیان پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حمایت از تولید زمینه ساز پیشرفت استان است و هر گونه حمایت و اقدامی که منجر به هموارسازی فرآیندهای تولیدی و اقتصادی در استان فارس شود نقش بسزایی در توسعه این استان پهناور خواهد داشت.
وی یادآور شد: استان فارس از ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی در بخش تولید برخوردار است و شرکت‌ها و واحدهای تولیدی بسیاری در سطح استان فارس فعالیت دارند.
این فعال اقتصادی با تأکید بر اینکه سهم فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی در رشد و تعالی استان فارس بسیار سازنده و کارگشاست، گفت: بدون‌تردید مدیریت استان باید حمایت از بخش‌های تولید و رفع موانع در راه تولید را موردتوجه قرار دهد. چراکه اقدامات و برنامه‌های مستمر اقتصادی استان به منظور حمایت از تولید و تولیدکننده می‌تواند رشد و تعالی استان را به دنبال داشته‌ باشد.
وی‌ به سهم اثرگذار شهرک‌های صنعتی فارس در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در این استان اشاره‌کرد و گفت: طی سالهای اخیر شاهد رویکرد و فعالیت‌های مثمرثمر تولیدکنندگان فارس در رشد اقتصادی استان بوده‌ایم و ضروری است که در زمینه ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و افزایش توان تولید، حمایت‌های بیشتری از سوی مسئولان استان صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت «استایل کابین» با بیان اینکه بخش خصوصی در رشد و توسعه شهر و استان حرف اول را می زند، تصریح کرد: در استان فارس شرکت ها و صنعتگران بسیاری هستند که برای توسعه استان تلاش می کنند.
وی ادامه داد: بدون شک فعالیت هر مجموعه کمک‌شایانی به اشتغالزایی می کند و بخش خصوصی می تواند سکوی پرش بلندی به سمت توسعه و رونق اقتصادی شهر و استان باشد. اگر بخش خصوصی تقویت شود، همه از این پیشرفت سود می برند و آرامش در شهر حکم فرما خواهد شد.
وی افزود: صنعتگران برای اینکه بتوانند در مسیر توسعه استان گام بردارند نیازمند حمایت مسئولین هستند. امیدوارم با حمایت مقامات ارشد کشور و همچنین مسئولان استان در دولت سیزدهم شاهد رشد و توسعه اقتصاد در استان پهناور فارس باشیم.
درخشانیان با اعتقاد به اینکه توسعه در هر کشوری با وجود نیروی جوان و خلاق اتفاق می‌افتد، گفت: به اعتقاد من جوانان برای شروع و راه اندازی یک کسب و کار از پتانسیل و قدرت ریسک پذیری بیشتری نسبت به افراد میانسال برخوردار هستند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر، راز موفقیت بسیاری از کارآفرینان، جوان بودن آنهاست. بدون شک جوانان جویای نامی که تشنه شهرت و کارکردن هستند می توانند نقش بسزایی در توسعه کسب و کار و ارتقا و پیشرفت جامعه ایفا کنند.
درخشانیان اظهار کرد: به عنوان نمونه، در حال حاضر حدود هشت سال از راه‌اندازی شرکت ما می‌گذرد، در طول این مدت با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان متخصص، پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌ایم و با وجود تمام مشکلات توانستیم شرکت را از لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: ما به نیازهای بازار توجه می‌کنیم و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا خدمات باکیفیتی را در اختیار مشتریان قرار دهیم. بازخورد خوبی که از مشتریان دریافت کرده‌ایم گواهی بر این مدعاست که توانسته‌ایم این مجموعه را به یکی از بهترین شرکت‌های طراحی و دکوراسیون چوبی داخل ساختمان تبدیل کنیم.
درخشانیان با تأکید بر اینکه راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی تأثیر بسزایی در ایجاد اشتغال مؤثر دارد، گفت: هدف ما از ابتدا این بود که سفره ای پهن کنیم تا هم خود و هم دیگران از برکت این سفره بهره‌مند شویم. در زمان راه‌اندازی شرکت، فعالیت‌هایمان را با سه نفر آغاز کردیم اما اکنون حدود 20 نفر به صورت مستقیم و 45 نفر نیز به صورت غیرمستقیم با ما همکاری دارند.
وی در ادامه به بیان مشکلات پیش روی صنعتگران پرداخت و تشریح کرد: متأسفانه در طول این سالها با وضعیت نامطلوب اقتصاد کشور رو به رو بوده‌ایم. نوسانات نرخ ارز و قیمت نامناسب مصالح و تجهیزات مورد نیازمان تأثیراتی منفی بر وضعیت کسب و کار ما گذاشته است.
این فعال اقتصادی گفت: خرید تجهیزات و ماشین آلات در چنین شرایطی بسیار دشوار است و تهیه دستگاه‌های وارداتی با نرخ دلار به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست.
یادآوری کرد: شیوع بیماری کووید 19 نیز به این مشکلات دامن زده است و ما را با معضلات فراوانی مواجه کرده‌است. این مشکلات موجب شده که ما نتوانیم با آینده‌نگری و دید بلندمدت فعالیت کنیم و این مسئله آسیب زیادی را به کسب و کار ما وارد کرده است.
وی عنوان داشت: در حقیقت اعداد و ارقامی که لحظه به لحظه بالا می رود، شرایطی را فراهم کرده که نتوانیم برای بستن قرارداد به منظور انجام پروژه های بلندمدت ریسک کنیم و با ادامه یافتن این روند قطعا ضررهای بسیاری را متحمل خواهیم شد.
درخشانیان با اشاره به اینکه برندسازی یکی از مهمترین ابعاد در هر کسب و کار به شمار می‌رود، گفت: از نظر من شهرت یک شخص نمی‌تواند به اعتبار یک کسب و کار کمک کند و برای توسعه کسب و کار باید مجموعه شناخته‌شده و موفق باشد.
وی اضافه کرد: موفقیت مجموعه شرایطی را فراهم می کند تا همه افراد با هم رشد کنند و زیر چتر برند افراد مختلف می توانند کار کنند و به موفقیت برسند.
درخشانیان ادامه داد: البته برندسازی در ایران با مشکلاتی روبه‌رو است و یکی از عمده‌ترین مشکلات در زمینه برندسازی عدم وجود مجموعه ای است که بتواند شرکت‌ها را با در نظر گرفتن تمام جوانب و با حفظ ماهیت کار آنها برای طراحی لوگو و نامگذاری برند راهنمایی کند. بالا بودن هزینه های تبلیغات نیز باعث عقب کشیدن افراد از مقوله برندسازی می شود.
وی با بیان اینکه امروزه رقابتی شدن بازار موجب شده تا مشتری‌مداری به یک مزیت مهم رقابتی تبدیل شود، گفت: به اعتقاد من مشتری ضامن بقای یک کسب و کار است. در دنیای کسب و کار رقابت با سرعت در حال گسترش است. لذا حفظ مشتری و مشتری‌مداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
او تصریح کرد: هر کدام از مشتری‌ها حکم یک تبلیغ کننده را دارند. اگر تبلیغ منفی باشد می‌تواند مانند موریانه به تدریج و به مرور زمان کسب و کار را به ورطه نابودی بکشاند و یک تبلیغ خوب نیز قطعا باعث رشد و تعالی مجموعه خواهد شد.
دولت سیزدهم یکی از برنامه ها و اولویت های کاری خود را شفاف سازی و پایش کارخانه‌‏‌ها و واحدهای تولیدی راکد یا تعطیل کشور اعلام کرده و اینک با دستور رئیس جمهوری تلاش بر این است تا ظرفیت بلا استفاده حدود 40 درصدی بخش تولید و صنعت احیا شود.
رییس جمهوری هفتم شهریورماه 1400 در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه براساس گزارش‌های موجود حدود 40 درصد از ظرفیت بخش تولید و صنعت معطل و بلا استفاده است، تاکید کرد: باید کارگروهی با حضور وزارتخانه‌های مربوطه اعم از سمت و اقتصاد ایجاد شود که ضمن پایش کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی، ظرفیت‌های موجود اما تعطیل یا نیمه تعطیل را شناسایی و مشکلات موجود را برطرف کند و اینگونه اقدامات می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال رونق تولید را نیز به همراه داشته باشد.
گفت و گو از فرزانه قنبر دزفولی
برچسب‌ها توسعه اقتصادی جهش تولید شیراز دولت سیزدهم فارس پروندهٔ خبری عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی نقشه راه فارس در افق 1404

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/234455/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله شرق/ چگونه عرف قانون را می‌بلعد

سرمقاله اعتماد/ در جست‌وجوی تقویت اعتماد و امید

سرمقاله ایران/ سفر به سریلانکا زیر سایه سیاست تعامل همه‌جانبه

سرمقاله دنیای اقتصاد/ توصیه خیرخواهانه

سرمقاله جهان صنعت/ ضرورت جلب رضایت مردم

سرمقاله جوان/ در هوای مهاجرت 70 میلیون ایرانی!

سرمقاله اطلاعات/ اهمیت سفر رئیسی به پاکستان

سرمقاله آرمان ملّی/ مشروعیت مردمی قانون

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال 1402 پرداخت کرد

توزیع نان کامل در 25 نانوایی شیراز

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

سرمقاله خراسان/ خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات

سرمقاله کیهان/ ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!

بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان

6 کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز

توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

درخواست فوری استقلالی ها؛ اخراج یک نفر از باشگاه + عکس

عکس‌| خواسته مشترک هواداران استقلال از هلدینگ خلیج فارس/اخراج علی خطیر

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد