پیام فارس

آخرين مطالب

تولید بیش از 320 هزار تن آسفالت در کارخانه شیراز اقتصادي

تولید بیش از 320 هزار تن آسفالت در کارخانه شیراز
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن نعمت اللهی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز در بازدید از مجتمع تولیدی دوکوهک، گفت: کارخانه آسفالت دوکوهک شیراز در زمره بهترین و مدرن‌ترین دستگاه‌های جهانی از لحاظ کیفیت محصولات و کنترل آلایندگی‌های محیط زیستی قرار می‌گیرد.
او افزود: منطقه زیبای دوکوهک از زیباترین مناطق و تفرجگاه‌های شیراز است و از یکایک شهروندان، اصحاب رسانه و مسئولان دستگاه‌های مختلف دعوت می‌کنیم تا راستی آزمایی ادعا‌های شهرداری شیراز را در خصوص فعالیت‌های دوستدار محیط زیستی مجتمع تولیدی دوکوهک از نزدیک ملاحظه کنند. شهرداری شیراز همواره توجه ویژه‌ای به شاخصه‌های محیط زیستی داشته و در قبال کوچکترین آلایندگی این مجتمع تولیدی با دقت زیادی عمل می‌کند.
این مقام مسئول با تشریح خطوط تولید این مجتمع کلان صنعتی، بیان کرد: مجتمع تولیدی دوکوهک شهرداری شیراز شامل مجموعه‌های معدن، سنگ شکن و کارخانه تولید آسفالت است که زیر نظر سازمان عمران شهرداری شیراز فعالیت دارد. این سازمان تمامی امور مربوط به راهسازی، پل سازی، ساختمان سازی را در شهرداری شیراز را بر عهده دارد و با دارا بودن چهارکارگاه بتن سازی، دو کارخانه آسفالت سازی و دو معدن بخش مهمی از مسئولیت تولید مصالح و اجرای پروژه‌ها را در سطح شهر شیراز بر عهده دارد.
او با اشاره به کیفیت خطوط تولید این کارخانه، اظهار داشت: معدن 55 هکتاری دوکوهک متعلق به شهرداری شیراز است و با سابقه‌ای 30 ساله در زمینه تولید انواع مصالح سنگی اعم از شن‌های نخودی، بادامی، ماسه‌های 06 و مرغوبترین ماسه‌های شسته را در شیراز تولید می‌کند. 
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز در بخش دیگری با اشاره به نقش این مجتمع تولیدی در آبادانی شیراز گفت: از سال 98 تا به حال بیش از 320 هزار تن آسفالت در این کارگاه تولید شده و دو میلیون هفتصد هزار متر مربع از سطح شهر شیراز را پوشش داده است. در نظر داشته باشیم ظرفیت و کیفیت این کارخانه در کشور منحصر به فرد است و کمترین میزان آلایندگی را در میان همه مجتمع‌های مشابه به خود اختصاص داده است.
نعمت اللهی با اشاره به جزییاتی از این مجتمع پیشرفته تولید افزود: به طور معمول ظرفیت تولید کارخانه‌های آسفالت در حدود 80 تا 100 تن در ساعت است و ظرفیت اسمی کارخانه پیشرفته دوکوهک در حدود 240 تن در ساعت است که انواع آسفالت‌های مورد نیاز را تولید می‌کند. به علاوه ذخیره 300 تن آسفالت گرم در سیلو‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های این کارخانه است که در نوع خود منحصر به فرد است.
او با بیان این که هدف شهرداری شیراز از خرید و راه اندازی این کارخانه خودکفایی در آسفالت معابر بوده است، اظهار داشت: دقت تولید و کیفیت آسفالت کارخانه دو کوهک بسیار بالا است و با استاندارد‌های روز دنیا برابری می‌کند. همچنین این مجتمع تولیدی کاملا دوستدار محیط زیست است و از ابتدای سال 98 اقدامات زیادی برای تهیه کیسه فیلتر‌های کارخانه صورت گرفته تا فعالیت آن زمینه ساز آلودگی‌های محیطی نشود.
این مهندس ارشد حوزه شهری اظهار کرد: آزمایشکاه‌های معتمد محیط زیست هر شش ماه یک بار تمامی مراحل تولید و آلایندگی‌ها را بررسی می‌کنند و این آزمایش‌ها شامل میزان تولید حجم گردغبار و گاز‌های آلاینده می‌شود. به همین دلیل برای رضایتمندی شهروندان و به ویژه اهالی شهرک دوکوهک توجه زیادی به فرآیند تولید بر اساس استاندارد‌های محیط زیستی داریم.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز همچنین گفت: به منظور حفظ و ارتقاء استاندارد‌های کیفی تعداد 400 کیسه فیلتر با کیفیت را برای کارخانه تهیه کردیم که به صورت مداوم مورد بررسی قرار می‌گیرند.
مسئول مجتمع تولیدی دوکوهک شهرداری شیراز نیز گفت: کارخانه آسفالت دوکوهک شیراز در زمره بهترین و مدرن‌ترین دستگاه‌های جهانی قرار می‌گیرد و به همین دلیل برای تامین قطعات آن به دلیل تحریم‌ها با مشکلات زیادی روبرو شدیم. اما این محدودیت‌ها سبب نشد تا وقفه‌ای در عملکرد این مجتمع کلان تولیدی بوجود بیاید و با تامین قطعات از تولید کنندگان داخلی و نمایندگی‌های خارجی بر این چالش‌ها فائق آمدیم.
محسن چیز فهم دانشمندیان به دستاورد‌های اقتصادی تولیدات این کارخانه تولید آسفالت اشاره کرد و افزود: برای تهیه هر نوع مصالح از بازار باید مبلغی را به عنوان سود و ارزش افزوده به فروشنده پرداخت کنیم. اما با راه اندازی چنین مجتمع‌های تولیدی شاهد صرفه جویی‌های قابل ملاحظه برای مدیریت شهری هستیم که درآمد‌های خود را به صورت مستقیم از شهروندان تامین می‌کند.
او افزود: در برخی مقاطع شاهد اعتصاب کارگران معادن هستیم که این امر مصرف کنندگان عمده را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند. اما با راه اندازی این کارخانه‌ها توسط شهرداری شیراز از تولید پایدار برخوردار می‌شویم و از نظر تامین مصالح در مضیقه نیستیم.
این مهندس جوان و با تجربه در ادامه افزود: پروژه‌هایی که زیر نظر سازمان عمران شهرداری است به صورت متداوم در حال پیشرفت است و با وجود ابتلا بسیاری از پرسنل خدوم سازمان عمران شهرداری شیراز به بیماری کرونا، خللی در فرآیند تولید بوجود نیامده و با سختگوشی و فداکاری از پس چالش‌ها برآمده اند.
دانشمندیان ضمن قدردانی از همکاری و حمایت‌های مدیریت و همکاران سازمان عمران شهرداری شیراز گفت: کارگران و مهندسان متخصص سازمان عمران شهرداری شیراز به صورت خستگی ناپذیر و شبانه روزی تلاش دارند تا پروژه‌ها را طبق برنامه زمانبندی شده به بهره برداری برسد و زحمات آن در سخت‌ترین شرایط قابل تقدیر است.
او در پاسخ به این پرسش که آیا نقص فنی منجر به آلودگی‌های محیط زیستی شده است، گفت: در حدود دو سال پیش یک نقص فنی در قسمت بگ فیلتر بوجود آمد که در مدت زمانی کمتر از سه ساعت کارخانه از مدار تولید خارج و به همت کارشناسان پس از برطرف شدن مشکل به مدار تولید برگشت و مخاطرات محیط زیستی در پی نداشت. این تنها موردی بود که در طول سال‌هایی که این کارخانه به فعالیت مشغول بود روی داد و به سرعت برطرف شد.
سازمان عمران شهرداری شیراز دارای دو مجتمع تولیدی در مناطق دوکوهک واقع در شمال غرب شیراز با ظرفیت 240 تن در ساعت و مجتمع تولیدی کفترک در جنوب شرق شیراز با ظرفیت تولید 120 تن در ساعت است.
برخی پروژه‌ها و خیابان‌ها که پارسال با استفاده از محصولات این مجتمع‌های تولیدی آسفالت شدند عبارتند از: خیابان‌های بولوار چمران حد فاصل تقاطع غیر همسطح معالی آباد تا نبش بولوار شاهد، بولوار چمران حدفاصل نبش بولوار شاهد تا میدان دانشجو، بولوار نصر غربی و شرقی، بولوار فضیلت، بولوار سرداران، شهرک سعدی، ادامه بولوار تخت جمشید، شهرک سبحان، بولوار اتصالی 45 متری پیام نور واقع در شهرک گلستان، بولوار عدالت شمالی و جنوبی، بولوار امام رضا (ع) و همچنین پروژه‌های تونل کوهسار مهدی، تقاطع شهید رودکی، ادامه زیر گذر گلستان و بزرگراه مهدیه از جمله خیابان‌ها و پروژه‌هایی هستند که عملیات روکش و تراش و ترمیم آسفالت در آن‌ها اجرا شده است.
انتهای پیام/ 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/234803/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر