پیام فارس

آخرين مطالب

بانویی که در مسیر خودباوری، واژه توانمندی را معنا کرد اجتماعي

بانویی که در مسیر خودباوری، واژه توانمندی را معنا کرد
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش خبرگزاری فارس از سروستان، معلولیت، محرومیت نیست و در هر شرایطی نیروی اراده است که حرف اول را می زند.
این جملات سرشار از امید بانوییست که اگرچه می دانستم مشغله فراوان دارد ولی دل به دریا زدم و با تماس تلفنی دیداری برای عصر آخرین روز هفته که به گفته خودش فقط همین عصر کارهاش سبک تر است گذاشتم که با خوش‌قولی که یکی از ده ها خصوصیت های خوب او در کنار خوش صحبتی، خوشرویی، صفای ظاهر و باطن، متانت و.
.. بود رو به رو شدم.
زهرا گشتاسبی را در مراسمات مذهبی دیده بودم و صدای زیبایش هنگام خواندن دعا و قرآن و سخنرانی های مذهبی‌اش و آشنا کردن مردم با سیره اهل بیت شنیده بودم اما این یکی از صدها کار و فعالیتی بود که بعد از گپ و گفتی دوستانه فهمیدم.
وقتی ماشینش را پارک کرد و با عصا به سمتم آمد می دانستم که سالهاست رانندگی می کند که خودش گفت از سال 83 گواهی نامه رانندگی گرفتم و به صورت ویژه آموزش دیدم، چون هر روز صبح که از ساعت 7 صبح از خانه بیرون می آیم و تا ساعت 8 شب که خریدهای خانه را انجام دهم فعالیتم ادامه دارد و با خنده می گوید بدون ماشین نمی شود.
این عضو شورای حل اختلاف شهرستان که امسال شانزدهمین سال حضور افتخاری اش را در این شورا سپری می کند از تحصیلاتش گفت: اولین لیسانسم را در رشته مطالعات خانواده دانشگاه آزاد مرودشت گرفتم و بعد از حضور در شورای حل اختلاف دومین لیسانسم را در رشته حقوق دانشگاه پیام نور سروستان که مرتبط به این حوزه بود تمام کردم.
وی ادامه داد: البته ما بین این دو رشته تحصیلی در سال 85 به مدت یک سال در بهزیستی سروستان فعالیت کرده و بعد از آن شروع به ادامه تحصیل کردم و همزمان سه سال در مرکز ترک اعتیاد به عنوان مشاور و مددکار و یک سال در مهد کودک فعالیت کردم.
مداحی اهل بیت تنها دانشگاهی که هیچ وقت فارغ التحصیلی ندارد
گشتاسبی از شروع به کار مداحی اش گفت: از آنجایی که با مدرک لیسانس نتوانستم کاری که درآمد زایی داشته باشد برای خودم دست و پا کنم و حضورم در شورای حل اختلاف صرفا به خاطره علاقه و به صورت افتخاری بود؛ در کلاسهای مداحی که در شیراز برگزار می شد شرکت کردم و در حدود چهار سال در این حوزه، از کلاس درس مداحی و سخنرانی حاج آقا مومنی بهره بردم و از این به بعد بود که قدم در راه پر از خیر و برکت اهل بیت گذاشتم.
این مداح اهل بیت از اتفاقات خوبی که در این راه برایش افتاده گفت: همان اوایل به امام حسین گفتم آقا جان من مداحی را دوست دارم و می خواهم از این راه درآمد حلال کسب کنم و با عنایت امام حسین شروع کردم به گرفتن ختم های هفتگی در منزل خودم و مراسم‌های دعا در روزهای شهادت اهل بیت(ع)، ایام محرم و صفر، ماه رمضان و اعیاد و ولادت های مذهبی که با استقبال بسیار خوبی حتی در شهرستان های اطراف و شیراز مواجه شدم.
او توضیح داد: به مرور آمپلی فایر، کتاب دعا، کتاب سخنرانی و روضه تهیه کردم و با عشق به کارم ادامه دادم و خدا را شکر که در این مراسمات، روا شدن حاجت ها و رو به رو شدن با نذورات بعد از حاجت ها را شاهد بودم.
ازفعالیتش در کاروان زیارتی جویا شدم و گشتاسبی ادامه داد: در یکی از سفرهایی که به پابوس امام رضا رفته بودم با فردی آشنا شدم که پیشنهاد راه اندازی کاروان زیارتی مشهد مقدس را به من داد و اگرچه گفتم که انجام این کار سخت است ولی با انتشار اطلاعیه ای با عنوان کاروان زیارتی امام رضا در روستای خودمان با استقبال باور نکردنی رو به رو شدم به طوری که بعد از مدتی شاید به صورت میانگین هر ماه حدود 10 تا 12 سفر به مشهد داشتم و خوشحال بودم که می توانم هر چند روز یک بار سلامی از نزدیک به امام رئوف بدهم و دل بسیاری از همشهریانم را با این سفرها شاد کنم.
زهرا گشتاسبی که 4 سال است در روستای کت گنبد به عنوان دهیار فعالیت می کند از کارهای همزمان با این فعالیت هایش برایم توضیح داد و گفت: در دوران نوجوانی و تحصیل و بعد از آن، تمام کارهای خانه به عهده من بود و از انجام آنها لذت می بردم، کارهایی مثل قالی بافی و نان پختن (از خمیرکردن آرد تا اتمام کار) کارهایی که بانوان روستایی به خاطر نبود امکانات، هر روز انجام می دهند.
گشتاسبی گفت: در کنار همه کارهای روزمره ام توانستم در کلاسهای پرورش قارچ و زنبود داری شرکت کنم در آنها مدرک بگیرم و اگرچه خودم به خاطر مشکلاتی نتوانستم این کارها را انجام بدهم ولی همیشه به صورت مشاور و راهنما در کنار مردم روستا و همه افرادی که کمک می خواستند حاضر بودم.
دهیار روستای کت گنبد در ادامه از فعالیت های خیر خواهانه و مشارکت با خیرین گفت: بعد از ادامه فعالیت به عنوان ذاکر و مداح اهل بیت و راه اندازی کاروان زیارتی و ثبت هیئت مذهبی بانوان با نام هیئت فاطمه الزهراء روستای کت گنبد با خیرین بسیاری آشنا شدم که توانستم اعتماد آنها را جلب کنم و با همیاری تعداد زیادی از آنها هر ساله در ایام شروع مدارس مشغول تهیه لوازم تحصیلی کیف و کفش برای بچه های نیازمند هستیم و اقلام مورد نیاز بچه ها را تهیه کرده و به دستشان می رسانم.
وی ادامه داد: در ایام کرونا مسئول توزیع کمک های مومنانه و رساندن اقلام غذایی و نذورات خیرین به نیازمندان بودم به غیر از این فعالیتها تا الان حدود 6 خانه با مشارکت خیرین برای افراد نیازمند ساخته ایم، خانه های که از آجر اول پای کار بودم و تا تحویل ساختمان از تلاش برای به انجام رساندن آن دست نکشیدم.
کارهای خیریه ای و مشارکتی را بیشتر از بقیه کارهایم دوست دارم
زهرا گشتاسبی که حالا فعالیت ها و کارهای عام المنفعه اش آنقدر زیاد شده است که همه را به یاد نمی آورد از فعالیت های ورزشی در تیم والیبال نشسته، از فعالیتش در جمع آوری زکات و توزیع آرد در روستای کت گنبد و از دوره گویندگی که برای رادیو گذرانده بود و مشکلاتی که نتوانسته بود ادامه بدهد گفت و در کنار همه اینها مدت زیادی پرستار مادرش بوده، مادری که مشوق همه فعالیت ها و کارهایش بوده است.
بعد از صحبت هایی که بیشتر از یک ساعت و نیم طول کشید و در آخر قول و قرارهایی که برای همکاری با هم گذاشتیم در حالی که تلفن همراهش زنگ می خورد خدا حافظی کردیم، تلفن همراهی که این روزها تبدیل شده است به رابط خیرین و نیازمندان و همه افرادی که دست یاری و کمک به سوی او دراز می کنند و او با پیگیری های شبانه روزی نور امید به دلهای و خانه های مردم رنج کشیده روانه می کند و همان گونه که خودش می گوید کارهای خیریه ای و مشارکتی را بیشتر از بقیه کارهایش دوست دارد چون دعای خیر همشهریان را برکت زندگی و سلامتیش می داند.
انتهای پیام/ن

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/236541/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر