پیام فارس

آخرين مطالب

راه اندازی پویش هر روز یک زباله از زمین بر می‌داریم در شیراز /اهدای نشان مهربانی به رییس شورای شهر اجتماعي

راه اندازی پویش هر روز یک زباله از زمین بر می‌داریم در شیراز /اهدای نشان مهربانی به رییس شورای شهر
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با حضور رییس شورای اسلامی شهر شیراز و با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز تفاهم نامه همیاری در پویش هر روز یک زباله از زمین بر می‌داریم، منعقد شد.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه این تفاهم نامه با بیان اینکه باز گرداندن اعتماد مردم به مسوولین فصل مشترک همه خدمتگزاران به نظام است، اظهار کرد: برای انجام و تحقق این مهم برنامه و ساز و کار‌های مجمع خیرین یکی از موثرترین راهکار‌ها است.
مهدی طاهری با بیان اینکه امیدواریم طی چهار سال انجام وظیفه در شورای شهر شیراز بتوانیم چند درصد اعتماد را به مردم بازگردانیم، گفت: در این راستا لازم است تا همدلی بین مسوولین با یکدیگر، مردم با مردم و همه با هم شکل گیرد که این مجمع با عملکرد خوب خود می‌تواند راهکار‌های موثری در این راستا ارایه دهد.
او با اشاره به کار‌های بزرگ و مهمی که توسط مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز صورت گرفته افزود: نیت‌های خیر و اقدامات صادقانه در پیشبرد امور مجمع بسیار موثر بوده است و این نوید را می‌دهد که می‌توانیم با کمک این مجمع کار‌های بزرگ‌تر دیگری به انجام برسانیم.
طاهری با بیان اینکه کمیسیون‌های مختلف شورای شهر باید از ظرفیت این مجمع بهره ببرند، اظهار کرد: حضور افتخاری و دائم یک عضو از مجمع در کمیسیون‌های مختلف می‌تواند بر ارتباط بهتر و تخصصی این مجمع با شورای شهر موثر باشد.
رییس شورای شهر شیراز با بیان اینکه در انجام کار خیر نیاز به ثروت فراوان نیست، گفت: بسیاری از کار‌های خیر با کمترین هزینه قابل اجرا است.
او افزود: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز متعلق به همه مردم شیراز است بنابراین پوشش کار‌های خیر این مجمع باید شامل همه قومیت‌ها و اقلیت‌های مذهبی نیز شود.
طاهری در پایان خواستار معرفی هر چه بیشتر عملکرد این مجمع در بین مردم شد.
انجام کار‌های فرهنگی نیاز به استمرار دارد سید عبدالرضا دستغیب با بیان اینکه برای فرهنگسازی همکاری همه دستگاه‌ها لازم و ضروری است، اظهار کرد: انجام کار‌های فرهنگی نیاز به استمرار دارد که در این خصوص نیز نیاز به همکاری همه شهروندان، رسانه‌ها و تریبون‌های نماز جمعه لازم و الزامی است.
مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با بیان اینکه مشارکت مردم در مسائل اجتماعی مهمترین هدف این تفاهم نامه است، گفت: اطلاع رسانی طرح به مردم از طریق سایت سازمان مدیریت پسماند، اطلاع رسانی از طریق بروشور، پوستر و ...، اعلام مشارکت شهروندان در پویش از طریق شماره پیامک 3000137755، تبلیغات در تمامی برنامه‌های فرهنگی، پخش شعار پویش در تابلو LED روان سازمان، نصب بنر در استند ثابت سازمان واقع در بلوار بعثت و اطلاع رسانی پویش از طریق ایستگاه‌های ثابت بازیافت در سطح شهر از جمله تعهدات سازمان مدیریت پسماند نسبت به این تفاهم نامه است.
او افزود: اطلاع رسانی از طریق سایت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و دیگر فضا‌های مجازی، آموزش برای جلب مشارکت شهروندان در پویش از طریق رسانه‌های جمعی، هماهنگی با مدیران ارشد استان به منظور شرکت در پویش، اطلاع رسانی از طریق سرا‌های فرهنگ مهربانی و سرا‌های یار مهربان و همیاران مهربان ترافیک و اهدا جوایز به سه نفر از شهروندان به صورت ماهانه از جمله تعهدات مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز است.
دستغیب با اشاره به اینکه در هر ماه به سه نفر از شهروندانی که بهترین عکس و یا کلیپ از حضور خود در طرح تهیه نموده، کارت هدیه 500، 300 و 200 هزار تومانی پرداخت می‌شود، اظهار کرد: ارسال آثار توسط شهروندان به شماره واتساپ 09924980047 با درج نام و نام خانوادگی و کد ملی امکان پذیر خواهد بود.
دستغیب به برخی از اقدامات مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز اشاره کرد و گفت: احداث ساختمان کلانتری شریف آباد بلوار اتحاد، با هدف ایجاد امنیت بهتر در دو طبقه با 400 متر زیربنا با صرف هزینه دو میلیارد تومانی، هفتمین مرحله تقدیر از رانندگان قانون مدار با هدف ایجاد شهر ایمن، توزیع 300 عدد بن کارت هدیه به خیریه ها، توزیع 60 هزار قرص نان بین خیریه‌ها و توزیع هزار عدد ماسک در بین عزاداران حسینی بخشی از اقدامات بی شمار مجمع خیرین شهرساز در چند ماه گذشته بوده است.
او افزود: گاهی اقدامات کوچک در کنار کار‌های بزرگ آثاری خیر و با برکتی در جامعه دارد و نباید از این اقدامات غافل ماند.
پویش هر روز یک زباله از زمین بر می‌داریم و کاهش تولید پسماند رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به تولید روزانه هزار و 150 تن زباله در شیراز، اظهار کرد: هدف از ایجاد این تفاهم نامه و پویش، کاهش تولید پسماند و رهاسازی آن است.
روح الله خوشبخت گفت: این تفاهم را می‌توانیم به اجرای کار‌های بزرگتر دیگری از جمله رهاسازی زباله‌ها در ورودی‌های شهر و یا طبیعت اطراف شهر گسترش دهیم تا علاوه بر جلوگیری از منظر زشت و نازیبا، از صرف هزینه‌های اضافی نیز جلوگیری کنیم.
او با بیان اینکه برای موضوعات آموزشی اهمیت خاصی قایل هستیم، افزود: در راستای کاهش تولید پسماند تفاهم نامه‌های آموزشی با آموزش و پرورش و بسیاری از نهاد‌های دیگر منعقد شده است.
خوشبخت گفت: این پویش می‌تواند ارتباط قوی و موثرتری بین شهروندان و سازمان ایجاد کند.
او با بیان اینکه با تمام توان از این پویش حمایت و استقبال می‌کنیم، افزود: این پویش در کوتاه مدت و بلند مدت در کاهش تولید پسماند اثرگذار است.
گفتنی است که نشان مهربانی توسط دکتر علی نقی مصلح شیرازی عضو هیات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز به رییس شورای اسلامی شهر تقدیم شد.
انتهای پیام/ 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/236542/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید