پیام فارس

آخرين مطالب

آیا شهردار شیراز به ساختمان کِشتی می‌رود؟ سياسي

آیا شهردار شیراز به ساختمان کِشتی می‌رود؟
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- ساختمان کِشتی، عمارتی است مرتفع و نوساخته در حاشیه ساحل جنوبی رودخانه خشک در شیراز که از ابتدا قرار بود محل تجمیع ساختمان‌های پراکنده شهرداری‌ باشد اما در روزهای آغازین فعالیت ششمین دوره شورای اسلامی،طرحی برای بررسی امکان تبدیل این ساختمان به هتل مطرح و باری دیگر این ساختمان،خبرساز شد.

احداث این ساختمان حوالی سال 1393 در تقاطع خیابان‌های ساحلی و خیابان راهنمایی و در سمت جنوبی رودخانه خشک آغاز شد و تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است؛ باید منتظر بود و دید که شهردار جدید شیراز، کلیددار این ساختمان مدرن خواهد شد؟
مقرون به صرفه نیست
اینکه شهردار جدید شیراز در ساختمان کِشتی مستقر خواهد شد یا خیر را شورای اسلامی شهر طی روزهای آینده و پس از اعلام نظر درباره طرح تبدیل این ساختمان به هتل شهرداری مشخص خواهد کرد، طرحی که تا این زمان،‌موافقان و مخالفانی دارد.
کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز یکی از کمیسیون‌های تخصصی شورا است که طرح بررسی تبدیل ساختمان کِشتی به هتل به آن ارجاع شده است.
سید ابراهیم حسینی رئیس این کمیسیون شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مخالف تبدیل شدن این ساختمان به هتل هستم چرا که تبدیل کردن این ساختمان به هتل از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: این ساختمان در حال احداث که در اختیار معاونت عمران شهرداری قرار دارد بر اساس طرح، نقشه و چارچوب کاربری اداری ساخته شده و به دلیل جانمایی و شرایط مکانی که در آن واقع شده است به هیچ عنوان تبدیل کاربری آن به کاربری هتل صحیح نیست؛ با این وجود، این طرح هم‌اکنون در کمیسیون در حال بررسی است.
مخالفت سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس در واکنش به بررسی طرح دو فوریتی شورای شهر شیراز برای تبدیل ساختمان جدید شهرداری به هتل گفته بود: نمی‌توان با تغییر کاربری، ساختمان اداری را به هتل تبدیل کرد چرا که هر ساختمان مقررات ساخت متفاوتی دارد و هرگونه اقدام و تصمیم گیری در این زمینه باید با ارزیابی کارشناسی و مهندسی همراه باشد.
سید مرتضی سیف زاده افزود: در کاربری مسکونی، اداری و هتل، اجزای مختلفی مدنظر ناظران قرار دارد که یکی از ویژگی‌های کاربردی هتل، وزنی است که باید سازه تحمل کند و اگر ساختمانی بدون در نظر گرفتن این ملزومات تغییر کاربری دهد اگر وزن سازه افزایش یابد احتمال ریزش آن زیاد است.
استقبال جامعه هتلداران
از سوی دیگر، رئیس جامعه هتلداران استان فارس پیش از این به ایرنا گفته است: با توجه به اینکه معتقدیم کلانشهر شیراز به عنوان یک شهر گردشگری با کمبود هتل مواجه است، از این رو، از راه‌اندازی هتل‌های جدید از جمله تبدیل ساختمان شهرداری شیراز به هتل استقبال می‌کنیم؛ البته با توجه به اینکه ساختار ساختمان هتل با بناهای اداری متفاوت است، باید این مساله توسط کارشناسان و مهندسان نظام مهندسی ساختمان بررسی و در صورت امکان نسبت به این تغییر کاربری اقدام شود.
حسن سیادتان ادامه داد: به نظر می‌رسد این امکان وجود داشته باشد که ساختمان شهرداری در این مرحله با پاره‌ای تغییرات به هتل تبدیل شود.
مأموریت تجمیع
از همان آغاز بنای ساختمان جدید شهرداری شیراز، ماموریت تجمیع معاونت‌ها و تشکیلات پراکنده شهر برای ساختمان کشتی مطرح بود.
ساختمان کنونی شهرداری با بیش از هفت دهه قدمت در میدان شهدا (فلکه شهرداری) و در مجاورت ارگ کریمخان زند قرار دارد. ساختمان معاونت‌های مختلف شهرداری نیز در نقاط مرکزی شهر واقع هستند که شهروندان برای دسترسی به آنها با مشکلات زیادی از نظر ترافیک و محل توقف خودرو روبرو هستند. از این رو، ساختمان کشتی، چنین مشکلاتی را در صورت پیش بینی فضای مناسب برای توقف خودرو شهروندان حل خواهد کرد.
خرداد 1396، شهردار پیشین شیراز نوید احداث پارکینگ‌های مناسب برای شهروندان و کارکنان شهرداری را مطرح کرده بود. او احداث این بنا را زمینه‌ساز تجمیع معاونت‌ها و برخی سازمان‌های شهرداری در یک مجموعه دانسته و معتقد بود که این کار، زمینه را برای کاهش هزینه‌ها و دسترسی مناسب شهروندان و مدیریت مطلوب امور توسط مدیران فراهم خواهد کرد و در کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار است.
علیرضا پاک فطرت که این روزها در کسوت نماینده مردم شیراز و زرقان و رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس فعالیت دارد، چهار سال قبل تاکید کرده بود که این پروژه ویژگی‌های احداث ساختمان اداری را در طراحی و ساخت دنبال کرده است‌.
میلیاردهایی که هزینه شد
تصمیم اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز به بررسی تغییر کاربری ناگهانی و تغییر مسیر حرکت ساختمان کشتی شیراز از محلی به خدمات‌رسانی به شهروندان و رها کردن آنها از سرگردانی در میان جزیره‌های (کنایه از ساختمان‌های دور از هم افتاده) شهرداری به محلی لاکچری و تشریفاتی برای خدمات‌رسانی به گردشگران و البته درآمدزایی برای شهرداری برای شهروندانی که برای کوچکترین تغییر کاربری و یا گرفتن مجوزها باید زمان زیادی را طی کنند، محل پرسش و سوال بود.
این در حالی بود که مدیریت شهری در دوره پنجم شورای شهر شیراز بیش از 160 میلیارد تومان برای ساختمان جدید شهرداری که محل تجمیع اغلب معاونت‌ها و سازمانهای این نهاد است هزینه کرده و در دوره چهارم شورا نیز حدود 60 میلیارد تومان برای این سازه صرف شده است.
رسانه‌ها پیش از این گزارش داده‌اند: در حال حاضر سه معاون شهرداری شیراز نیز ساختمان‌های قبلی خود را فروخته و سیستم اداری خود را به این محل منتقل کرده‌اند.
بنا بر این گزارش، تجهیزات شهرداری الکترونیک و دیتا سنتر مدیریت شهری شیراز نیز با هزینه‌های میلیاردی در این ساختمان مستقر شده است که انتقال آن میلیاردها تومان هزینه اضافه به مردم شیراز تحمیل می‌کند.
آیا شهردار شیراز به ساختمان کِشتی می‌رود؟
سید احسان اصنافی عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز سوم شهریورماه 1400 با تصمیم اکثریت اعضای این شورا به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب شد و در نهایت، سی و یکم شهریورماه امضای احمد وحیدی وزیر کشور پای حکم انتصاب وی نشست تا سکاندار شهردار شیراز شود.
اصنافی که هنوز آیین معارفه وی برگزار نشده است، صبح شنبه سوم مهرماه به اتفاق مدیران شهری در دارالرحمه شیراز حضور یافت و در آیین گلباران مزار شهدای والامقام شرکت کرد و پس از آن به زیارت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) رفت.
اصنافی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت ساخت و کارشناسی مهندسی عمران است، در زمان ارائه برنامه‌های خود برای تصدی مسئولیت شهرداری این کلانشهر، حفظ شانیت شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت را به عنوان نخستین سرفصل برنامه های خود مطرح کرده بود.
توجه به رفع مشکل حاشیه نشینی، تکمیل طرح های جامع ناتمام همچون طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری شیراز، اولویت بندی پروژه‌های ناتمام، بازسازی ناوگان حمل و نقل شهری، مطالبه تعهدات دولت در حوزه حمل و نقل، بازنگری در بعضی سازمان ها همچون معاونت حمل و نقل و سازمان حمل مسافر از دیگر مورد توجه اصنافی در ارائه برنامه‌های خود بود. توجه به برنامه های فرهنگی و اجتماعی و استفاده بهینه از بودجه شهرداری از دیگر موارد مورد تاکید اصنافی بود.
وی همچنین مبارزه با فساد در شهرداری را نیازمند شفافیت مانیتورینگ همه فعالیت های شهرداری دانست و گفت: ساختارهای پوسیده و 60 ساله نظارتی در شهرداری باید بازنگری شود.
باید منتظر بررسی‌های آتی کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر ششم شیراز در این زمینه بود تا سرنوشت ساختمان کِشتی شهرداری مشخص شود.
برچسب‌ها
شورای شهر شورای اسلامی شهر شیراز پرسش از خبر شیراز کمیسیون برنامه و بودجه امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز شهرداری شیراز هتل فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/237938/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

با این راهکارهای طلایی قند خون تان را پایین بیاورید تا به دیابت مبتلا نشوید

ترفندهایی برای شناخت آبلیموی تقلبی از اصل/ آبلیموی سنتی بخریم؟

یورو رکورد زد

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند

رئیس بانک مرکزی دولت روحانی دست به قلم شد؛ توصیه به تیم اقتصادی رئیسی

قتل پیرزن تنها به خاطر سرقت طلا

اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز

باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در 5 استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان

دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

سرمقاله شرق/ چگونه عرف قانون را می‌بلعد

سرمقاله اعتماد/ در جست‌وجوی تقویت اعتماد و امید

سرمقاله ایران/ سفر به سریلانکا زیر سایه سیاست تعامل همه‌جانبه

سرمقاله دنیای اقتصاد/ توصیه خیرخواهانه

سرمقاله جهان صنعت/ ضرورت جلب رضایت مردم

سرمقاله جوان/ در هوای مهاجرت 70 میلیون ایرانی!

سرمقاله اطلاعات/ اهمیت سفر رئیسی به پاکستان

سرمقاله آرمان ملّی/ مشروعیت مردمی قانون

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال 1402 پرداخت کرد

توزیع نان کامل در 25 نانوایی شیراز

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

سرمقاله خراسان/ خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات

سرمقاله کیهان/ ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!

بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان

6 کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز

توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

درخواست فوری استقلالی ها؛ اخراج یک نفر از باشگاه + عکس

عکس‌| خواسته مشترک هواداران استقلال از هلدینگ خلیج فارس/اخراج علی خطیر

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی