پیام فارس

آخرين مطالب

معاون اشتغال و کارآفرینی در البرز: سهم اشتغال خانگی از کل اشتغال، 2.6 درصد است وزارت رفاه

معاون اشتغال و کارآفرینی در البرز:  سهم اشتغال خانگی از کل اشتغال، 2.6 درصد است
  بزرگنمايي:

پیام فارس - معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در البرز با عنوان اینکه سهم اشتغال خانگی از کل اشتغال کشور حدود 2.6 درصد است، گفت:در شرایط اقتصادی و شیوع کرونا، استقبال از مشاغل خانگی بیشتر شده،بر همین اساس،مشاغل خانگی اولویت دولت سیزدهم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان البرز؛ عیسی منصوری در مراسم گشایش مرکز ساماندهی مشاغل خانگی در استان البرز، اظهار کرد : یکی از مسایل اصلی مشاغل خانگی، اتصال و حضور در بازار است، بنابراین تولیدکنندگان خانگی باید فرصت بروز قابلیت های خود را داشته باشند.
وی با بیان این که یکی از تعهدات شهرداری های کشور، تسهیل ایجاد بازار مشاغل خانگی است، افزود: نمایش و فروش محصولات تنها هدف ایجاد و راه اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی نیست بلکه انتظار می رود با شناسایی افراد فعال و اطمینان از قابلیت آنها، نیازهای آموزشی علاقه مندان در این حوزه ارزیابی و در نهایت با در اختیار گذاشتن مشاوره و آموزش، به بازار و عرضه محصولات متصل شوند.
منصوری تصریح کرد: این مجموعه بخشی از فرایند ملی است که در کشور برنامه ریزی شده و در گام نخست در تمام مراکز استان‌ها و در گام دوم در شهرستان‌ها نیز اجرا خواهد شد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن قدردانی از تلاش مدیران جهاد دانشگاهی، اضافه کرد: در اولین فرصت، ستاد ملی مشاغل خانگی تشکیل می شود و برنامه های اجرایی با الگوی ایجاد مراکز ساماندهی مشاغل خانگی با قوت در تمام استان‌های کشور ادامه پیدا می کند.
وی اذعان داشت: امسال بعد از سال‌ها محدودیت، اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی از 200 میلیارد تومان به 2 هزار میلیارد تومان افزایش یافت که امیدوارم بانک‌ها همکاری لازم را داشته باشند و فعالان مشاغل خانگی از این فرصت استفاده کنند.
منصوری در مورد مهمترین اهداف و برنامه های حوزه اشتغال گفت: در گام نخست درصدد ایجاد هماهنگی سیاست‌ها و برنامه‌های تمام نهادهای فعال حوزه اشتغال هستیم چراکه انسجام بین آنها لازم است اما متاسفانه در حال حاضر این نهادها همچون کمیته امداد، بهزیستی و نهادهای غیر دولتی به صورت مجزا فعالیت دارند.
معاون وزیر کار در خصوص وضعیت بیمه وحمایت های دولت برای مشاغل خانگی گفت: ما ترغیب می کنیم کسانی که در مشاغل خانگی هستند بیمه شوند و وقتی که بیمه می شوند، برای کارفرمایان آنها یا واحدهای پیشران مزیت هایی را ایجاد می کنیم و در این صورت از حمایت دولت در خصوص پرداخت بخشی از سهم بیمه و یارانه دستمزد، برخوردار خواهند شد.
عیسی منصوری در ادامه این مراسم افتتاح ، از غرفه های نمایشگاهی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز بازدید کرد.
آمادگی جهاد دانشگاهی برای ایجاد مراکز ساماندهی مشاغل خانگی در کشور
معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی کشور در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی برای ایجاد مراکز ساماندهی مشاغل خانگی با همکاری دستگاه ها از جمله شهرداری ها آمادگی دارد یادآور شد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد واسط و توسعه ای تجارب و توانمندی های خوبی در کشور دارد و آماده است با حمایت و هماهنگی قرارگاه اشتغال، برای راه اندازی مراکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در کشور نقش و ماموریت خود را ایفا نماید. دکتر محمد صادق بیجندی با تشکر از همه دستگاه های همکار در حوزه ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: این نهاد از برنامه های قرارگاه اشتغال که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دایر شده است استقبال می کند و آمادگی دارد از ظرفیت و توان خود برای موفقیت این قرارگاه استفاده کند. وی راه اندازی مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در استان البرز را نماد همکاری همه دستگاه ها و مراکز و حاصل یک کار جمعی عنوان کرد و گفت: این الگو و مدل در صورت حمایت وزارت کار و مساعدت و مشارکت همه دستگاه ها بویژه شهرداری ها و ادارات و سازمان های مختلف در همه استان ها راه اندازی شود.
اتصال 2500 فعال حوزه مشاغل خانگی به بازار در استان البرز
احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی استان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه با اجرای این طرح تلاش شده تا اتصال 2500 نفر فعال حوزه مشاغل خانگی به بازار صورت بگیرد، افزود: از ابتدا با نگاه کلان به این موضوع در صدد ایجاد مدلی برای شبکه سازی پایدار در زمینه مشاغل خانگی بودیم و با سازمان‌های مرتبط با مشاغل خانگی ارتباط گرفته و همکاری خوبی با شهرداری انجام و ساختمان مرکز ساماندهی مشاغل خانگی به عنوان مرکز ثقل مشاغل خانگی در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به تشکیل حدود 9 کمیته در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: این کمیته‌ها با حضور فعالان مشاغل خانگی و پیشران‌ها و فعالان صاحب سبک در حوزه صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و... شکل گرفته که فعالیت فعالان مشاغل خانگی را به صورت جدی‌تری پیگیری و رصد کنند.
این مسئول ادامه داد: در کنار پیشران‌ها دو فضای خوب برای فعالیت نمایشگاهی داریم. بخشی مربوط به حوزه کشاورزی و 24 غرفه نمایشگاهی که به صورت چرخشی بین فعالان مشاغل مختلف می‌گردد. 12 غرفه ثابت برای فعالیت فعالان و دفتر کارگزاری و مشاوره تخصصی در نظر گرفته شده است. کارگزاران به عنوان رابطی بین مشاغل خانگی و صنعت و بازار فعالیت می‌کنند.
وی از مهمترین اقدامات مورد نظر را نهاد سازی برشمرد و گفت: به این ترتیب بخش خصوصی در حوزه مشاغل خانگی می‌توانند در کنار هم قرار بگیرند و بتوانند مدیریت خوبی در حوزه فعالیت‌هایشان داشته باشند.
همچنین حسین فلاح نژاد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز در این مراسم گفت: اولویت اختصاص غرفه با پیشران‌هایی بوده که از قبل در حوزه مشاغل خانگی فعال بوده‌اند و در زمینه‌های متنوع مختلفی چون فرش، مواد غذایی، کشاورزی، صنایع دستی غرفه ها مستقر هستند.
وی ادامه داد: مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و شهرداری کرج فعال شده و در این مکان پیشران‌هایی مستقر هستند که در این حوزه فعالیت‌های خاص دارند و دارای تجربه هستند.
وی مشکلی که فعالان مشاغل خانگی از گذشته با آن مواجه بوده‌اند را نداشتن تخصص لازم یا بازار فروش دانست و گفت: سعی شده این خلاءها جبران شود و به افرادی که تجربه و تخصص لازم ندارند، آموزش‌های لازم ارائه می‌شود. آموزش‌های مورد نیاز در زمینه بازاریابی نیز به فعالانی که در زمینه فروش مشکل دارند، ارائه می‌شود.
این مسئول ادامه داد: از طرفی بازار و محل عرضه فیزیکی هم در اختیارشان قرار داده می‌شود و بسترهای فروش آنلاین از طریق فضاهای چون دیجی کالا یا سایر فضاهای مجازی نیز در اختیار فعالان قرار داده می‌شود.
فلاح نژاد در مورد زمان برقراری مرکز نیز گفت: فعلا از نظر زمانی محدودیتی برای استقرار غرفه‌ها و نمایشگاه وجود ندارد و قرار است به صورت دائمی برقرار باشد.
گفتنی است در این مراسم اولین مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی کشور در البرز با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور و معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی کشور افتتاح شد.
در این مراسم عیسی منصوری از غرفه‌های مختلف از جمله صنایع دستی، محصولات خانگی، فرش دستباف و... بازدید کرد و فعالان و پیشرانان حوزه مشاغل خانگی به ارائه توضیح درباره فعالیت و همچنین مشکلات خود در حوزه مشاغل خانگی پرداختند.
نخستین مرکز ساماندهی مشاغل خانگی در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی روز یکشنبه 11 مهرماه با حضور دکتر منصوری معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر محمد صادق بیجندی معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی، دکتر فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران ، مهناز امامدادی رئیس دبیرخانه مشاغل خانگی و جمعی از مسئولان استانی در مرکز استان البرز افتتاح شد. این مرکز که با همکاری جهاد دانشگاهی البرز، شهرداری کرج و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز راه‌اندازی شده قرار است علاوه بر استقرار پیشران‌های حوزه‌های مختلف مشاغل خانگی و تسهیل اتصال آنان به بازار، به متقاضیان راه اندازی کسب و کار خانگی مشاوره نیز ارائه دهد.
12 مهر 1400 10:28
روابط عمومی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز |
کد خبر : 246,443
اجتماعی
کلیدواژه ها: 2.6 درصد سهم اشتغال خانگی از اشتغال کشور,افتتاح مرکز ساماندهی مشاغل خانگی استان البرز,عیسی منصوری,معاون اشتغال و کارآفرینی,وزارت تعاون کارورفاه اجتماعی
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/240452/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن

نوشیدن آب همراه با غذا؛ مفید یا مضر؟

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

قیمت خودرو 4 اردیبهشت 1403

تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم

توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران

نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی

وعده سازمان بازرسی منطقه 3 برای رفع مشکلات تولیدکنندگان

عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست

مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند

لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی

شرکت هزار و 500 داوطلب آباده‌ای در آزمون سراسری

قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد

راحتی خیال از مرز شرقی؟

بازدارندگی متعارف ایران

لاغری در عرض دو هفته

مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

کمک 23 میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان

مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند

مهر تأیید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس

نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه

مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

قالیباف بازنده مشارکت حداقلی

ماجرای جت شخصی؛ 21 سال دیر فهمیدیم!

زمان طلایی برای درمان لکنت زبان

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم/حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟

گوشت با سبزی در صدر منوی تورم

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌ را کسی گردن نمی‌گیرد

افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم

افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی

انتقال بیمار 68 ساله با بالگرد به شیراز

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد

سرقت طلا و قتل شهروند آباده‌ای

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور

جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!

قتل خانم 82 ساله در آباده و سرقت طلاجات او

موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع‌آوری خون از ناحیه جراحی

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد