پیام فارس

آخرين مطالب

وعده سر خرمن برای بهبود سرعت اینترنت و خطوط ارتباطی تلفن همراه در فارس مقالات

وعده سر خرمن برای بهبود سرعت اینترنت و خطوط ارتباطی تلفن همراه در فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزا ش خبرگزاری فارس از شیراز، حتما برای هر یک از ما اتفاق افتاده است که در طول روز با عدم آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه رو به رو شویم، اتفاقی که اخیرا بیش از پیش رخ می‌دهد و موجب کلافگی و سردرگمی مردم شده است.
قطع چندین باره صدا در هنگام تماس تلفنی، وجود نقاط کور در مکان‌های مختلف سطح شهر شیراز و یا آنتن‌دهی نامناسب اتفاق‌هایی است که مردم این روزها نسبت به آن گلایه دارند.
ضعف اینترنت نیز از دیگر سو مزید بر علت شده است و از زمانی که کلاس‌های مجازی جای کلاس‌های حضوری را گرفت این اتفاق بیش از پیش رخ نمایاند چرا که والدین و دانش‌آموزان به خوبی با این موضوع آشنا هستند و بارها قطع و وصل شدن تماس را در کلاس درس و اگر خیلی بدشانس باشند، هنگام امتحان تجربه کرده‌اند.
این اتفاق زمانی شدت یافت که قطعی برق در اوج گرمای تابستان سبب می‌شد کلیه خطوط از دسترس خارج شده و اینترنت نیز به کل دچار اخلال شود.
در این راستا نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی چندی پیش در نشستی نسبت به این اتفاق انتقاد و از ضعف شبکه‌های ارتباطی در شیراز گلایه کرد.
گلایه‌ای که به ایجاد موجی از اخبار راجع به ضعف آنتن‌دهی در شیراز از سوی رسانه‌ها منجر شد و مدیر مخابرات منطقه فارس را به پاسخ واداشت.
ابراهیم عزیزی در نشست بررسی مشکلات زیرساختی مخابراتی در شهرستان شیراز که با حضور فرماندار و نمایندگان مجلس در محل فرمانداری شیراز برگزار شد، با انتقاد شدید از وضعیت ضعیف ارتباطات در این شهرستان گفته بود که ما برای حل این مشکل دو بار وزیر ارتباطات پیشین را به شیراز فرا خواندیم و علی رغم حمایت وی، عدم پیگیری و ضعف مفرط در این خصوص در استان و ناهماهنگی‌های موجود، موجب شد نتیجه‌ای حاصل نشود.
وی با اشاره به اینکه این ساختار ضعیف ارتباطی سزاوار مردم شیراز نیست، عنوان کرد: وقتی درون استان از این فرصت استفاده نمی‌کنند و هر دستگاهی به شکلی موضوع را پاسکاری و اشکال و ایرادها را متوجه دستگاه دیگر می‌کند، مشکل هیچ گاه حل نمی‌شود.
عزیزی با اشاره به اینکه امروز در عصر ارتباطات، مردم نیاز ضروری به این مساله دارند گفت: قابل قبول نیست که می شنویم مثلا شهرداری یا فلان نهاد اجازه نصب یک زیرساخت ارتباطی در شهر را نمی‌دهد، در حالی که این اجازه با توجه به نیاز مردم، شرط نیست.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع ارتباطات را باید جدی بگیریم و نگاهمان نیز عمل گرایانه باشد تا مشکل مردم حل شود وگرنه مشکلات همچنان باقی خواهد بود.
سخنانی که به نظر غیرمنطقی نمی‌رسید و ناشی از ضعف ارتباطی بود که استان فارس به ویژه کلانشهر شیراز را با چالش رو به رو کرده است، اما واکنش شدیدی را از سوی مخابرات منطقه فارس در پی داشت و منجر به تشکیل نشستی خبری و توضیح درباره این ضعف و وعده‌هایی برای بهبود آن شد.
در این جلسه مدیر مخابرات منطقه فارس از حل مشکل ضعف سرعت اینترنت در شیراز در در سال آینده خبر داد.
فرشید ایزدی با اشاره به راه‌اندازی 99 سایت در ابتدای سال آینده گفت: سرعت اینترنت در شیراز افزایش می‌یابد و راه‌اندازی این سایت مشکل اینترنت در شهرک گلستان، خیابان شهید آقایی، دو منطقه در بلوار مدرس، خیابان شبان، کوهسار مهدی و دیگر مناطق را برطرف می‌‌کند.
وی با اشاره به افزایش درخواست مردم در فارس برای افزایش سرعت اینترنت، گفت: دسترسی به فضای مجازی به‌ویژه در ابتدای مهرماه سال جاری موجب شده که بار ترافیک چند برابر گردد و درنتیجه خدمات آن‌گونه که شایسته است به هم استانی‌ها ارائه نشود.
وی افزود: طی سه سال گذشته تعداد 472 سایت در این استان ارتقا یافته و از این تعداد 82 سایت مربوط به شهر شیراز و مابقی در دیگر شهرستان‌ها بوده است.
ایزدی با تأکید بر اینکه با مجهز شدن سایت به فنّاوری، برد ارسال کاهش‌ یافته و سپس دسترسی به دیتا دچار مشکل می‌شود و در این راستا فضای خالی نیاز به راه‌اندازی سایت بیشتری دارد، یادآور شد: برای تسریع خدمات مخابراتی، تبدیل 177 سایت به «4G» در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد 44 سایت جدید در شیراز و مابقی در استان‌ها عملیاتی و اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه فارس، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مردم اجازه نمی‌دهند که در نزدیکی منزل‌شان دکل نصب شود، در مورد مقابله با تشعشات ناشی از دکل‌ها و دیگر موارد مخابراتی عنوان کرد: برای مقابله با تشعشات، 18 ایستگاه ثابت به‌صورت 24 ساعته در حال رصد و بررسی هستند و در این مورد وقوع چنین تشعشاتی در سطح شیراز کمتر از شاخص‌های موجود است.
نگاهی گذرا به هر آنچه گفته شده نشان می‌دهد کلانشهری چون شیراز و استان پهناوری چون فارس در شرایط امروز و در عصر ارتباطات ضمن اینکه در دولت سابق وزیر ارتباطات نیز اهل فارس بود، باید اوضاعی بهتر از امروز در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی داشته باشد و امروز تازه با پرداختن به این مشکل وعده افزایش سرعت آن هم برای 6 ماه دیگر داده نشود، گرچه نمی‌توان تلاش‌های دستگاه‌های ارتباطی و مخابرات را نادیده گرفت اما از آنجا که همواره حق با مردم است باید مطالبه به‌حق مردم درست و به جا پاسخ داده شود و مشکل بیش از این بیخ پیدا نکند.
انتهای پیام/ن

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/241540/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت