پیام فارس

آخرين مطالب

برکات وجود امام جواد(ع) برای شیعه / امامی که مذهب تشیع را از مسیر انحراف نجات داد فرهنگي

برکات وجود امام جواد(ع) برای شیعه / امامی که مذهب تشیع را از مسیر انحراف نجات داد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - حجت‌الاسلام رضا محمدی کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به ابعاد زندگی پیشوای نهم شیعیان اظهار کرد: امام جواد علیه السلام اولین امامی است که در دوران کودکی به امامت رسیدند و همین مسئله موجب شد تا این سوال برای برخی مطرح شود که چطور یک نفر می‌تواند قبل از سن بلوغ به امامت برسد، به همین دلیل بحث‌های عمیقی در این خصوص مطرح شد. بیشتر بخوانید: اعمال شب و روز دهم ماه رجب حجت الاسلام محمدی ادامه داد: اهل بیت علیهم السلام برای رسیدن به امامت نیازی به درس خواندن و دوره دیدن ندارد و تنها نیاز به علم لدنی بود و در واقع امامت، منصبی است که خداوند به اقتضاء علم و حکمت، آن را اعطا می‌کند و امام برمی‌گزیند. وی ادامه داد: در آن دوران امام رضا با استناد به قرآن و آیات سعی می‌کرد تا مسئله را برای مردم روشن کنند مثلا در سوره مریم که در مورد سخن گفتن عیسی در گهواره می فرماید «ففَأَشارَتْ إِلَیْهِ قالُوا کَیْفَ نُکَلِّمُ مَنْ کانَ فِی الْمَهْدِ صَبِیًّا، قالَ إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ آتانِیَ الْکِتابَ وَ جَعَلَنی‏ نَبِیًّا» همانا من بنده خاص خدایم که مرا کتاب آسمانی و شرف نبوت عطا فرمود. وی افزود: موضوع علم هم از طرف اهل تشیع و هم از طرف اهل تسنن در دوران امام جواد بسیار مهم بوده و جلسات مناظره زیادی برگزار می‌شده تا سطح علمی امام جواد علیه السلام را بسنجند و یقین حاصل کنند که ایشان به طور حتم امام هستند، چرا که برای برخی شبهه ایجاد شده بود که چه طور یک نوجوان با این سن کم به امامت رسیده است. کارشناس مسائل مذهبی افزود: نکته دیگر اینکه برخی فرقه‌ها و گروه‌ها وجود داشتند که اقدام به انجام کارهایی می‌کردند که باعث زیر سوال رفتن شیعه می‌شد و دروغ‌هایی به امام نسبت می‌دادند که نه با عقل سازگار بود و نه با مواردی که در قرآن آمده مطابقت داشت و این گونه سعی داشتند تا شیعه را زیر سوال ببرند اما امام هم به شدت با این دسته افراد برخورد می‌کردند و به شبهات ایشان پاسخ می‌گفتند. محمدی همچنین با بیان اینکه امام رضا می‌فرمایند در اسلام مولودی پربرکت‌تر از جوادالائمه برای شیعه نیامده است، گفت: این مسئله از دو جنبه قابل بررسی است؛ یکی اینکه اگر امام جواد نبودند جریان شیعه از بین می‌رفت؛ چرا که خداوند تا سن ٤7 سالگی فرزندی به امام رضا علیه السلام عطا نکرد و برخی در مقابل ایشان جبهه می‌گرفتند و عنوان می‌کردند چگونه می‌توان امامت تو را قبول کرد در حالی که هیچ فرزند نداری؟ به همین دلیل وجود امام جواد علیه‌السلام موجب تداوم امامت شد و شیعه را از مسیر انحراف نجات داد. وی گفت: نکته بعد اینکه آثاری که از امام جواد علیه‌السلام باقی مانده، یک برکت برای شیعه محسوب می‌شود تا جایی که ایشان در طول حیات خود در بیش از سی هزار جلسه علمی شرکت کردند و شاگردان بسیاری هم تربیت کردند. انتهای پیام/ صفیه رجائی هرندی کد خبر: 1216768 برچسب‌ها اخبار روز

حجت‌الاسلام رضا محمدی کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به ابعاد زندگی پیشوای نهم شیعیان اظهار کرد: امام جواد علیه السلام اولین امامی است که در دوران کودکی به امامت رسیدند و همین مسئله موجب شد تا این سوال برای برخی مطرح شود که چطور یک نفر می‌تواند قبل از سن بلوغ به امامت برسد، به همین دلیل بحث‌های عمیقی در این خصوص مطرح شد.
بیشتر بخوانید: اعمال شب و روز دهم ماه رجب حجت الاسلام محمدی ادامه داد: اهل بیت علیهم السلام برای رسیدن به امامت نیازی به درس خواندن و دوره دیدن ندارد و تنها نیاز به علم لدنی بود و در واقع امامت، منصبی است که خداوند به اقتضاء علم و حکمت، آن را اعطا می‌کند و امام برمی‌گزیند.
وی ادامه داد: در آن دوران امام رضا با استناد به قرآن و آیات سعی می‌کرد تا مسئله را برای مردم روشن کنند مثلا در سوره مریم که در مورد سخن گفتن عیسی در گهواره می فرماید «ففَأَشارَتْ إِلَیْهِ قالُوا کَیْفَ نُکَلِّمُ مَنْ کانَ فِی الْمَهْدِ صَبِیًّا، قالَ إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ آتانِیَ الْکِتابَ وَ جَعَلَنی‏ نَبِیًّا» همانا من بنده خاص خدایم که مرا کتاب آسمانی و شرف نبوت عطا فرمود.
وی افزود: موضوع علم هم از طرف اهل تشیع و هم از طرف اهل تسنن در دوران امام جواد بسیار مهم بوده و جلسات مناظره زیادی برگزار می‌شده تا سطح علمی امام جواد علیه السلام را بسنجند و یقین حاصل کنند که ایشان به طور حتم امام هستند، چرا که برای برخی شبهه ایجاد شده بود که چه طور یک نوجوان با این سن کم به امامت رسیده است.
کارشناس مسائل مذهبی افزود: نکته دیگر اینکه برخی فرقه‌ها و گروه‌ها وجود داشتند که اقدام به انجام کارهایی می‌کردند که باعث زیر سوال رفتن شیعه می‌شد و دروغ‌هایی به امام نسبت می‌دادند که نه با عقل سازگار بود و نه با مواردی که در قرآن آمده مطابقت داشت و این گونه سعی داشتند تا شیعه را زیر سوال ببرند اما امام هم به شدت با این دسته افراد برخورد می‌کردند و به شبهات ایشان پاسخ می‌گفتند.
محمدی همچنین با بیان اینکه امام رضا می‌فرمایند در اسلام مولودی پربرکت‌تر از جوادالائمه برای شیعه نیامده است، گفت: این مسئله از دو جنبه قابل بررسی است؛ یکی اینکه اگر امام جواد نبودند جریان شیعه از بین می‌رفت؛ چرا که خداوند تا سن ٤7 سالگی فرزندی به امام رضا علیه السلام عطا نکرد و برخی در مقابل ایشان جبهه می‌گرفتند و عنوان می‌کردند چگونه می‌توان امامت تو را قبول کرد در حالی که هیچ فرزند نداری؟ به همین دلیل وجود امام جواد علیه‌السلام موجب تداوم امامت شد و شیعه را از مسیر انحراف نجات داد.
وی گفت: نکته بعد اینکه آثاری که از امام جواد علیه‌السلام باقی مانده، یک برکت برای شیعه محسوب می‌شود تا جایی که ایشان در طول حیات خود در بیش از سی هزار جلسه علمی شرکت کردند و شاگردان بسیاری هم تربیت کردند.
انتهای پیام/

پیام فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/781842/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نقش ژنتیک در بیماری ام اس

ریه‌ها هنگام نفس کشیدن چگونه عمل می‌کنند؟!

شاهین صفر ارزان‌تر از دست‌دوم شد!

پاسخ بانک مرکزی به ادعا مطرح شده از سوی همتی

چالش طلافروشان با شفافیت

طرز تهیه ده‌ها مرغ بریانی با زغال بلوط توسط آشپز کره‌ای (فیلم)

جایزه فارس‌اواردز پلی میان دنیای فناوری و تبلیغات نوین است

دهه کرامت،فرصتی مناسب برای هدایت جوانان در مسیر تقوا و معنویت است

دهه کرامت با حال و هوای شهدایی/اجلاسیه‌های کنگره 12هزار شهید استان تهران در دهه کرامت آغاز می‌شود

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «شیخ‌شعبانی»

پیرچشمی از چه سنی آغاز می‌شود؟

بی‌تحرکی دوران کودکی را جدی بگیریم

ثبت رکوردشکنی در نرخ تورم تولید کننده

با تنها مسجد روی آب ایران آشنا شوید+ عکس

دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در لامرد

پسری که پدرش را به قتل رسانده بود در شیراز دستگیر شد

استاندار فارس: ظرفیت‌های گردشگری استان باید فعال شوند

تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم/ آموزش؛ گامی موثر در کنترل آسم

خاندوزی: رکورد ورود سرمایه خارجی شکسته شد

چرا قیمت مسکن در تهران گران‌تر از بعضی شهرهای بزرگ دنیاست؟

بهره برداری از طرح فیبر نوری استان قم با حضور رئیس جمهور

آیین واگذاری بیش از 7 هزار زمین و واحد مسکونی نهضت ملی با حضور رئیس جمهور

نماینده مجلس: با یک آیه و شعار که بانکداری اسلامی نمی‌شود

نماهنگ یاس بهشتی به 2 زبان فارسی و انگلیسی در شیراز رونمایی شد

هنرمندان فارس در انتخابات 21 اردیبهشت مشارکت حداکثری داشته باشند

1000 میلیارد ریال به توسعه زیر ساخت‌های جامعه ایثارگری قم اختصاص یافت

واکسن ها در نیم قرن گذشته جان چند نفر را نجات داده‌اند؟

جلوگیری از بروز یبوست با نوشیدن آب کافی

آخر هفته آرام در بازار سکه و طلا؛ دلار در کانال 61 هزار تومان تثبیت شد

نرخ بهره بین بانکی ثابت ماند

بانک مرکزی: نرخ تورم 38.8 درصد شد

46 کاروان از کردستان به عتبات عالیات اعزام شد

انتشار یک پدیده عجیب و مخرب در دریاچه مهارلو

تحویل حدود 12 هزار کلاس درس به دانش‌آموزان در مهر 1403

دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با جانباز معزز حمید گلچی در قم

دیدار مدیرکل مراجعات و پاسخگویی ایثارگران  با تیم ایثار جانبازان قم

تداوم «دستاوردسازی» با آمار؛ آیا تراز تجاری ایران واقعا مثبت است؟

ارزیابی سفری مهم؛ ترمیم رابطه؟

علل اصلی ابتلا به کبد چرب

افزایش اندک قیمت مرغ

قیمت نفت صعودی شد

تخصیص 323 تن قیر رایگان به شهرداری‌های چایپاره

مطالبات بهمن و اسفند معلمان خرید خدمات پرداخت شد

مشاهده یک خرس قهوه‌ای و 2 توله‌اش در اقلید

جنایت باورنکردنی دختر 10 ساله همه را شوکه کرد

جزییات کاهش سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت

ادای احترام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدا در گلزار امامزاده ابراهیم قم

تجلیل مدیرکل بنیاد کرمانشاه از خانواده شهید «کریمی»

دیدار نماینده تام ‌الاختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران  با تیم ایثار جانبازان قم

جانبازان گرانقدر در صف اول ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت هستند