پیام فارس

آخرين مطالب

هیئت فوتبال فارس به شفاف‌سازی مالی نیاز دارد اجتماعي

هیئت فوتبال فارس به شفاف‌سازی مالی نیاز دارد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس پیشکسوت فوتبال فارس عقیده دارد که شفاف‌سازی مالی هیئت‌ فوتبال یکی از مهمترین مسائلی است که توسط اهالی فوتبال باید مطالبه شود.
فرود آصف نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه ایجاد سرمایه اجتماعی برای هیات فوتبال، امری حیاتی برای رهبری فوتبال استان است، گفت: فاکتورهای کاهنده اعتبار هیات فوتبال استان محدوده زیادی ندارد ولی مهم‌ترین آنها، امور مالی غیر شفاف، نبود روابط اجتماعی متناسب با شان فوتبال استان، نبود مدیریت پیش‌گیرانه و آتی‌نگر بوده است.
وی افزود: طی دهه اخیر، هیات فوتبال استان بدون آنکه در صدد ایجاد منابع مالی پایدار باشد، تکیه‌اش بر دریافت وجه از باشگاه‌ها به عناوین مختلف بوده است.
آصف در این‌باره توضیح داد: البته اینکه از باشگاه‌ها برای برگزاری مسابقات‌، خرید و فروش امتیاز یا تمدید مجوز، هزینه‌هایی مرتبط دریافت شود، امری غیر معمول نیست؛ مخصوصا که به ده‌ها علت مانند کیفیت پایین ورزشگاه‌ها برای سرویس دهی به تماشاچیان، مشکلات اجتماعی واقتصادی جامعه، نبود ستاره‌های جذاب برای تماشاچیان، کیفیت فنی نازل مسابقات، نبود حامیان مالی معتبر برای برانگیختن انگیزه‌های جذب تماشاچی، نازا بودن فوتبال استان برای تولید بازیکنان طراز اول، کم رغبتی موسسات نامی برای حمایت مالی از فوتبال، از بین رفتن برندها و عدم وجود جایگزینی برای آنها، نبود مقررات حامی باشگاه‌ها، ارتقا نیافتن باشگاه‌ها به علل ساختاری و اقتصادی، عدم استفاده از تکنولوژی‌های نوین، عدم توجه دولت‌ها به فوتبال به‌عنوان عامل پیوستگی و صنعت، تبلیغات ضعیف، انحصاری بودن پخش تلویزیونی رقابت‌ها و مسائلی از این دست، هیئت فوتبال در استان با کاهش منابع مالی روبروست و در همین تنگناها هر مسئولی که سر کار بیاید، توجه خود را به منابع دیگری متوجه نمی‌کند.
مسئول پیشین کمیته استعدادیابی هیئت فوتبال فارس ادامه داد: مسائلی مانند 3 درصد قرارداد کادرها و بازیکنان تیم‌های لیگی بزرگسال که طی بیش از ده سال، می‌توانست مبالغی میلیاردی نصیب هیات فوتبال کند، یا حق خروجی بازیکنان از استان یا سهمیه فروش امتیاز تیم‌های داخل و خارج استان و یا هزینه کلان برای آماده سازی چمن مسابقه برای حداکثر دو تیم لیگی، محل ابهام است.
وی با اشاره به اینکه از همان درآمدهای به‌دست آمده نیز به هیچ عنوان در عرصه سرمایه گذاری استفاده نشده است، گفت: طی این سال‌ها به هیات فوتبال شهرستان‌ها هیچ‌گونه کمک سازمان یافته‌ای نشده است. غرض از بیان این موضوع که خود حدیث مفصلی است، این بود که هیات به‌علت عدم شفافیت در امور مالی و فرار از ساماندهی‌ کردن این امور، فقط دستِ گیرنده داشته است.
بازیکن سابق فوتبال شیراز اضافه کرد: از سوی دیگر صدمات حاصل از تخلفات و نادرستی در برخی رفتارها، حمایت روانی، اقتصادی، اجتماعی از هیات استان به‌عنوان متولی و مسئول اصلی، فوتبال استان را تنزل داده است.
آصف با بیان اینکه پاسخ به چرائی از دست دادن اعتبار و سرمایه اجتماعی هیات فوتبال استان چندان سخت نیست، اظهار کرد: اگر کنکاشی در موارد مالی انجام می‌دهیم، برای این نیست که مچ شخصی را بگیریم، بلکه نشان دادن این موضوع است که علل این افت و نزول مقبولیت اجتماعی را از زوایای مختلف بررسی کنیم که امور مالی نیز یکی از آنهاست.
وی افزود: تامین اعتبار برای هیات فوتبال استان یکی از وجوهی است که برای بسیاری ناممکن به نظر می‌آید، ولی خوشبختانه فوتبال استان ما آنقدر ثروتمند است که کلیه هیات‌ها بدون اینکه فشار زیادی به‌خود بیاورند، می‌توانند از درون خود فوتبال استان منابعی به میزان کافی برای خود دست و پا کنند.
پیشکسوت فوتبال فارس، یکی از منابع مهم و پایدار مالی هیات فوتبال هر استان را کسب3 درصد مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان حاضر در مسابقات کشوری عنوان کرد و گفت: این مبلغ باید توسط خود دریافت کنندگان وجه، یعنی بازیکنان یا مربیان پرداخت شود و سالانه حداقل مبلغی حدود 10 میلیارد ریال خواهد شد. یعنی می‌توان به راحتی کلیه مسابقات رده‌های سنی سطح استان را رایگان برگزار کرد و حتی جوایز تشویقی چشمگیری هم برای بهترین‌ها در نظر گرفت.
به گزارش ایسنا، هیئت فوتبال فارس ماه‌هاست که به صورت سرپرستی اداره می‌شود و روند طولانی فراهم شدن مقدمات برای برگزاری مجمع انتخاباتی، سوال‌ برانگیز شده است.یکی از آخرین اقدامات انجام شده در این خصوص، تایید صلاحیت 14 نامزد این انتخابات است و باید منتظر ماند و دید که ادامه این روند تا چه زمانی به طول می‌انجامد و بالاخره چه زمانی متولی فوتبال این استان رسما معرفی خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/804701/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

620 هزار مجوز کاغذی، الکترونیکی شد

ساخت نخستین آتشخوار تندرو کشور نماد اعتماد به توان و دانش بومی متخصصان قشم / نهضت ارتقای ایمنی جزیره قشم با جدیت اجرایی می شود

جو بایدن سیاست اشتباه ترامپ در قبال ایران را دنبال کرد

عفونت دندان و لثه چه بیماری‌هایی را به دنبال دارد؟

دلیل افزایش قیمت مرغ

چرا طرح «مالیات بر عایدی سرمایه» جنجالی شد؟

مرحله دوم از انتخابات مجلس دوازدهم در 2حوزه انتخابیه فارس آغاز شد

شمارش معکوس برای تعیین 3 کرسی نمایندگی مجلس در فارس

درمان رایگان بیماران در شهرستان مهر

چرا استقلال دچار تغییر نام نمی‌شود؛ پای کدام ارگان در میان است؟

سانسور در تاریخ‌نگاری زندگی این زن چه دلائلی دارد؟

کودک اهل غزه که از سر گرسنگی باتری ساعت بلعیده بود

باید ایرانی‌ها را از کشورهای خلیج فارس بیرون کرد!

(تصاویر) خانه شاپوری، زیباترین عمارت‌ شیراز

هیچ توافقی بین ایران و آژانس صورت نگرفته است

برادران در سایه؛ درباره داماد رئیسی و برادرش که نقش پررنگی در پس‌پرده دولت دارند

بهترین وعده‌های غذایی برای کاهش چربی

چگونه طرح جنجال‌برانگیز دستمزد منتفی شد؟

یکم ذی القعده؛ روزی به نام دختر

غبارروبی گلزار قبور مطهر شهدا در بیضا

غبارروبی گلزار شهدا در بیضا

دبیرخانه دائمی ساماندهی «دشت لار» تشکیل شد

1000 روز تغییرات

تابوشکنی در اصفهان؟

مصاحبه جنجالی بایدن با CNN؛ بحران بی‌سابقه بین آمریکا و اسرائیل

آموزش‌وپرورش راهش را گم کرده است

ودیعه نجومی به‌جای املاک نجومی

چرا بایدن فرصت طلایی احیای برجام را از دست داد

ترکیب معجزه آسا برای رفع یبوست

تصاویری از فرود زیبای یک هواپیمای مسافربری در فرودگاه کیش

صفر پول آرژانتینی‌ها 4 تایی شد

پژوهشگر توسعه: سهم ایران از تجارت جهانی شرم‌آور است

عذرخواهی امید حامدی‌فر از مهرداد رضایی؛ پشیمانم رفیق، اهل حاشیه نیستم!

زنان و دختران اهل بیت(ع) الگوی زنان مسلمان و فرزندان شهدا

اهتزاز پرچم سبز رضوی بر فراز خلیج‌فارس در بندرعباس

علم الهی حضرت فاطمه معصومه (س) برگرفته از ائمه اطهار (ع) است

جایزه فارس اواردز به پیشگامان تبلیغات اهدا شد

کریمه اهل بیت (س) از ولادت تا شهادت / چرا حضرت معصومه علیها السلام ازدواج نکردند؟

افتتاحیه نمایشگاه کتاب از دریچه دوربین مهر

حضور پر شور مردم در یادواره شهدای حریم اهل بیت و امنیت

تاکید امام جمعه آبادان بر تکریم دختران در خانواده ها

گرامیداشت 60 شهید دژکرد اقلید برگزار شد

رونق گردشگری مذهبی در بوانات

وحدت حاکم بر هرمزگان دشمن‌سوز است

حامد بهداد از کره‌ای‌ها جایزه گرفت

روستای حاجی آباد زیرآب رفت

برگزاری آئین تجلیل از دختران شاهد و ایثارگر سمنان به مناسبت روز دختر

شناخت مشی شهدا و ایثارگران موثرترین روش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

فلسطینی‌هایی که اسرائیل زنده به گور کرد

بازگشت جزء به اصل