پیام فارس - شیراز-رئیس شورای هیأت مذهبی فارس، سازمان تبلیغات اسلامی را سیاستگذار و پشتیبان مهم نهادها و مجموعههای مردمی فعال در عرصه تبلیغ دین وجهاد تبیین دانست و بر لزوم تقویت این سازمان تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار مهر ، رضا محمدیان صبح سهشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس رسالت سازمان تبلیغات اسلامی را تشریح کرد و گفت: اگر بخواهیم رسالت سازمان را در یک جمله عملیاتی از منظر مقام معظم رهبری تعریف کنیم، آن یک جمله میتواند این باشد که سیاستگذاری و پشتیبانی از نهادهای مردمی و مجموعههای مردمی که در راستای تبلیغ دین و جهاد تبیین عمل میکنند را باید سازمان تبلیغات انجام دهد.
وی در ادامه با اشاره به محدودیتهای مالی و امکاناتی سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: این سازمان امکانات کمی دارد؛ اما باید در نظر گرفت که سازمان با چه امکاناتی چه کاری را انجام میدهد و تقریباً با امکانات خیلی کم، کارهای بزرگی را با کمک مجموعههای مردمی رقم میزند.
رئیس شورای هیأت هیئات مذهبی استان فارس در بخشی از سخنان خود به وضعیت معیشتی و تلاشهای جهادی کارکنان سازمان تبلیغات اشاره کرد و گفت: کارمندان سازمان تبلیغات از آبدارچی گرفته تا معاون سازمان، حقوق کمی میگیرند. اگر متوسط حقوق کارمندان دولت را در نظر بگیریم، کارمندان سازمان تبلیغات در شهرستان و استان عملاً با دست خالی و حقوق کمی کار میکنند. این اگر فعالیت جهاد نیست، پس چیست؟
وی در ادامه به حجم بالای توقعات از استان فارس در حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: توقع از مرکز استان فارس و شهرستانهایش به اندازه 5 شهرستان و 5 استان مجاور است. فارس 37 شهرستان دارد اما بودجه کمی میگیرد.
محمدیان خواستار مطالبهگری بیشتر از سوی مسئولان شد و بیان کرد: فارس بنا بر تعبیر مقام معظم رهبری باید در قله باشد، در همین راستا شهر شیراز که سومین حرم اهل بیت ( ع) است، باید در ابعاد مختلف دیده شود.
وی پتانسیلهای موجود در هیئات مذهبی فارس را بسیار بالا دانست و گفت: فارس در امور مختلف میتواند بهترین باشد؛ تنوع رسومات و برنامههای مذهبی در فارس بیبدیل است، بنابراین باید از این ظرفیت بیبدیل استفاده کرد.
محمدیان بر لزوم همافزایی پتانسیلهای بالای فارس تأکید کرد و از مسئولان استان از جمله نمایندگان، مدیران، علما، استاندار، شهرداری و صدا و سیما خواست تا به مجموعههای فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند.
وی وضعیت کنونی جامعه را جنگ نابرابر ترکیبی توصیف کرد که بخش عمده آن جنگ رسانه و جهاد تبیین است و بر لزوم کمک و هماهنگی بیشتر در این جهاد تأکید کرد.