پیام فارس
116 گروه جهادی علمی به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل آموزش می‌دهند
سه شنبه 5 مرداد 1400 - 04:07:06
پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ناصر جوکار در اجلاس سراسری مسئولان و روسای آموزش و پرورش شهرستان های فارس گفت: به حقیقت باید از دو غدیر سخن گفت، غدیر تاریخی و مکانی که مفهومی ماضی و پدیده ای سپری شده است، به طوری که مراد همان حوضچه یا آبگیری است که در دل صحاری عربستان قرار داشته و 1400 سال پیش رویدادی را به خود دیده است.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس افزود: اما وجه دیگر غدیر، بعد تربیتی، سیاسی، فرهنگی و معرفتی آن است، با این نگاه، پروژه غدیر نه رویدادی تاریخی که امری فرا تاریخی است و یک عمل معطوف به گذشته نیست که عملی پویا و دینامیک بوده و معطوف به حال و آینده است.
وی با اشاره به اینکه زنده داشت دکترین غدیر نه یک عمل فرقه ای و شیعی که معطوف به سرنوشت تمام مسلمانان و بشریت است گفت: اولین رسالت معلم آن است که اجازه ندهد تعابیر و تقاریر غیر معرفت بخش، منافقانه و تفرقه افکنانه، ضد حقیقت را در پوستین حقیقت رواج دهد .
جوکار با اشاره به اینکه اگر جامعه ای علی(ع) را از حاکمیت مخلوع کرد، علی(ع) را از علی(ع) بودن محروم نکرد که خود را از علی(ع) داشتن محروم کرد، بیان کرد: رسالت معلم آن است که اجازه ندهد در هزاره سوم با نام انگاره آزادی بیان، بر صورت غدیر خاک پاشیده شود و خاک فراموشی بر چهره مشعشع غدیر نشانده شود، چرا که معلمی، یعنی امتداد غدیر در قامت شیعه علی(ع).
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس خطاب به مدیران ارشد آموزش و پرورش فارس یاد آور شد: نباید اجازه داد منشا رویداد غدیر از ماتقدم آن بریده شود و تاریخ آن از ته به سر نوشته شده یا برگ های اول تاریخ اسلام کنده شود.
وی خطای معرفتی معلم را در کلیت عملکرد تربیتی معلم به رسمیت شناخت و خطاب به جامعه پیرامونی معلم گفت: ممکن است معلم دچار خطای معرفتی شود اما نباید خطای معرفتی معلم را خطایی عمدی قلمداد نمود.
جوکار رشد متوازن دو پدیده دانش و بینش را یاداور شد و گفت رشد نامتوازن در حوزه دانش و عقب افتادگی بینشی، فقط می تواند یک حیوان متخصص تربیت کند نه یک انسان متخصص. وی، اولین گام نظام سلطه را تلاش برای تسلط بر آموزش و پرورش دانست و گفت: آینده آموزش و پرورش یعنی آینده جهان اسلام، پس اگر دانش آموز گرفتار گسست معرفت شناسانه و انقطاع معرفتی گردید، آینده جامعه تباه و اگر انسانی شش ساحتی تربیت کردیم یعنی آینده از آن ماست.
وی ماموریت بسیج فرهنگیان را کمک به ارتقا کارآمدی آموزش و پرورش تعریف کرد و اظهار داشت: بسیج فرهنگیان هرگز تماشاگر نبوده که بازیگری است در وسط میدان که به عنوان بازوی مدیران این مجموعه در تلاش است موانع طبیعی و مصنوعی پیش پای تربیت و تعالی را بردارد.
جوکار مدیران آموزش و پرورش را متوجه اصل اقتصاد مدرسه نمود و عنوان کرد، باید بند 20 از فصل 7 سند تحول از مهجوریت به در آید و سطح تماس مردم با حاکمیت از طریق "مدرسه محله محور" بهبود یابد.
انتهای پیام/س

http://www.Fars-Online.ir/fa/News/224123/116-گروه-جهادی-علمی-به-دانش‌آموزان-بازمانده-از-تحصیل-آموزش-می‌دهند
بستن   چاپ