پیام فارس
محورهای دوره سوم مجله آینده‌پژوهی رسانه تعریف شد/ تأکید بر مطالعات حوزه مخاطب‌شناسی
دوشنبه 5 مهر 1400 - 16:24:11
پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش مرکز افکارسنجی فارس، محورهای دوره سوم مجله علمی تخصصی آینده پژوهی رسانه با تأکید بر محورهای مبتنی بر مخاطب شناسی و افکارسنجی تعریف شد.
هادی البرزی مدیر مسؤول این مجله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تاکید بر اهمیت مخاطب شناسی در دنیای رسانه، تصریح کرد: امیدواریم مجله آینده پژوهی رسانه در راستای تعمیق این حوزه گام‌های خوبی بردارد.
وی با تأکید بر لزوم انجام پژوهش‌های مبتنی بر افکارشناسی در سطوح عالی و دانشگاهی تصریح کرد: آماده همکاری با مرکز افکارسنجی خبرگزاری فارس در انجام پژوهش‌های مکمل در حوزه مخاطب‌شناسی و آینده پژوهی رسانه هستیم.
حسن حاجی بدلی مدیر مرکز افکارسنجی فارس نیز با ابراز امیدواری و خرسندی به مطالعات در دست اقدام در این مرکز و نیز مرکز پژوهش های خبری رسانه ملی، بر لزوم توجه پیش از پیش به پژوهش‌های علمی دانشجویان در حوزه مخاطب شناسی و انعکاس آن در رسانه‌ها تاکید کرد.
وی با اشاره به سنت‌های ساختارگرا، رفتارگرا و فرهنگی در سنجش مخاطبان، مطالعات اثرات رسانه و تحلیل دریافت پیام، تصریح کرد: با گسترش رسانه‌های جدید تعاریف از مخاطب در حال تحول است که این نیاز ما را به انجام پژوهش در این زمینه بیش از پیش مشخص می‌کند.
پژوهشگران محترم می‌توانند با مراجعه به سامانه فصلنامه آینده پژوهی رسانه با محورهای اعلامی نسبت به ثبت مقالات خود اقدام نمایند.

پیام فارس

گفتنی است فصلنامه آینده پژوهی رسانه به مدیرمسؤولی «هادی البرزی دعوتی» مدیر پژوهش‌های خبری سازمان صداوسیما و سردبیری «امیدعلی مسعودی» دانشیار و عضو هیأت علمی دانشگاه سوره منتشر می‌شود. هدف از چاپ و انتشار فصلنامه علمی - تخصصی «دانش آینده پژوهی رسانه»؛ ثبت و نشر نتایج تحقیقات در زمینه آینده پژوهی رسانه - کمک به ارتقای سطح پژوهش و نهادینه کردن آن در کشور- کمک به تولید و نشر علم به منظور ارتقای سطح فرهنگ، دانش علمی متخصصان، کارشناسان و سایر علاقه‌مندان به حوزه آینده پژوهی رسانه - کمک به مسأله‌یابی و حل مسائل علمی در ارتباط با دانش آینده پژوهی رسانه و انتشار به موقع یافته‌های جدید پژوهشی در زمینه آینده پژوهی رسانه اعم از رسانه های دیداری، شنیداری و مجازی می‌باشد.
انتهای پیام/ن

http://www.Fars-Online.ir/fa/News/238538/محورهای-دوره-سوم-مجله-آینده‌پژوهی-رسانه-تعریف-شد--تأکید-بر-مطالعات-حوزه-مخاطب‌شناسی
بستن   چاپ