پیام فارس

آخرين مطالب

آبرسانی سیار به 500 روستای استان فارس؛ انتقال آب از خلیج فارس می‌تواند مشکل تامین آب را برطرف کند اجتماعي

آبرسانی سیار به 500 روستای استان فارس؛ انتقال آب از خلیج فارس می‌تواند مشکل تامین آب را برطرف کند
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


گروه استان‌ها - استاندار فارس با اشاره به پروژه انتقال آب از دریا گفت: فاز نخست این طرح با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی انجام می‌شود و در فاز دوم این طرح، آب از خلیج فارس به شیراز و شمال استان انتقال خواهد یافت. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس ، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس با حضور در برنامه کارنامه با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان دولتی استان فارس از نظر پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است، اظهار داشت: از 36 شهرستان استان فارس هم اکنون 30 شهرستان در وضعیت قرمز کرونا، 4 شهرستان اقلید، بوانات، رستم و سروستان در وضعیت نارنجی و 2 شهرستان خرم بید و فراشبند در وضعیت زرد قرار دارند.
وی درباره آخرین وضعیت تامین آب استان نیز گفت: استان فارس امسال از نظر میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 50 ساله، 60 درصد کاهش داشته است.
رحیمی درباره آغاز خط انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان‌های مهر و لامرد افزود: در فاز اول این طرح با 68 کیلومتر لوله‌گذاری، آب با ظرفیت 15 میلیون مترمکعب از خلیج فارس به شهرستان‌های لامرد و مهر برای مصرف شرب و صنعت انتقال می‌یابد.
استاندار فارس عنوان کرد: فاز نخست این طرح با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی انجام می‌شود و قرار است طی مدت دو سال به بهره‌برداری برسد و در فاز دوم این طرح ، آب از خلیج فارس به شیراز و شمال استان انتقال خواهد یافت. 
وی با اشاره به افتتاح سد هایقر در چند روز گذشته افزود: با آبگیری این سد که امیدواریم با نخستین بارندگی آب هزار هکتار از اراضی پایین دست، شرب و صنایع منطقه و جنوب استان تامین می‌شود. 
رحیمی افزود: سد نرگسی در شهرستان کازرون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به سرعت در حال اجراست، سد کوار تامین اعتبار خوبی شده و پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصدی دارد اما سد پارسیان در رستم و گورک پیشرفت چندانی ندارد.
استاندار فارس با بیان اینکه خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز سبب کاهش قطعی آب در شیراز شده و باید تکمیل شود گفت: امسال انتقال آب از سد رودبال به روستاها و شهر حاجی‌آباد زرین دشت محقق شد و 40 هزار نفر از مردم این مناطق از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
وی درباره دیگر اقدامات انجام شده در زمینه انتقال آب از سدهای فارس گفت: انتقال آب از سد سلمان فارسی به شهرستان جهرم، آبرسانی از سد رودبال به ایج استهبان و فسا از مهم‌ترین این اقدامات است. 
استاندار قزوین: طرح انتقال آب طالقان به آبیک 80 درصد پیشرفت فیزیکی داردمصوبه بهره‌مندی شهرستان‌های غرب خراسان جنوبی از خط دوم انتقال آب خلیج‌ فارس نهایی شدخلف وعده دولت در افتتاح تونل انتقال آبی که ناجی دریاچه ارومیه می‌شود رحیمی افزود: از چاه‌های سعادتشهر به شهر سعادتشهر آبرسانی انجام شده و امیدواریم آب‌رسانی به شهر ارسنجان هم تا دو ماه آینده انجام شود همچنین 200 لیتر آب از تصفیه خانه کوه سبز به شهر مرودشت اختصاص یافته و با اتمام شبکه برق‌رسانی مردم می‌توانند از آب پایدار قابل قبول بهره‌مند شوند.
وی بیان کرد: روستای کناره مرودشت به عنوان پرجمعیت‌ترین روستای استان مشکل آب دارد که سه کیلومتر خط انتقال اجرا شده و 4 کیلومتر باقی مانده که در درست اجرا است.
رحیمی با بیان اینکه به حدود 500 روستای استان از طریق تانکر آبرسانی می‌شود اضافه کرد: آبرسانی به شهر و روستاهای شهرستان خرامه از سد درودزن در دستور کار قرار گرفته و برای استفاده کشاورزان از آب سدها نبز به شبکه‌های آبیاری و زهکشی در استان نیاز است. 
وی گفت: شبکه آبیاری و زهکشی تنگ براق با 98 درصد پیشرفت فیزیکی، تنگاب فیروزآباد با 85 درصد، درودزن با 80 درصد، سیوند با 85 درصد و کوار با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
استاندار فارس درباره افتتاح تصفیه خانه‌های مختلف در استان فارس گفت: مدول 2 تصفیه خانه شماره 2 شیراز که مدرن‌ترین تصفیه خانه کشور است 600 هزار نفر از جمعیت شهر شیراز را پوشش می‌دهد. تصفیه خانه شرق صدرا امسال افتتاح شد و بیش از 16 میلیون متر مکعب پساب تولید می‌کند و تصفیه خانه غرب شهر صدرا نیز در دستور کار است.
رحیمی درباره آخرین وضعیت حمل و نقل ریلی در استان نیز گفت: خط آهن اقلید - یزد با بیش از 270 کیلومتر چند روز گذشته افتتاح شد که در توسعه شمال استان اثرگذار است، این خط ریلی 13 ایستگاه دارد که فاصله زمانی شیراز - مشهد را 4 ساعت و فاصله مکانی این دو شهر را 320 کیلومتر کوتاه می‌کند. 
استاندار فارس گفت: قطعات یک و دو راه آهن شیراز- بوشهر - عسلویه در حال ساخت است و امیدواریم با استفاده از منابع فاینانس این طرح تکمیل شود. زیرسازی قطعه یک و دو راه آهن شیراز - گل گهر قطعه بیش از 70 درصد پیشرفت فزیکی دارد و و روسازی آن در دستور کار است. 
رحیمی افزود: ساخت راه آهن‌های داراب - زاهد محمود، شیراز –جهرم - بندرعباس، جهرم - لار - بندرعباس، لامرد - زاهد محمود، عسلویه - لامرد - زاهد محمود آغاز شده ولی ادامه کار نیازمند تامین اعتبار است. 
رحیمی با بیان اینکه تا قبل از سال 92 ، 830 کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شده است و از سال 92 تاکنون ، 707 کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شده افزود: در این مدت 480 کیلومتر راه اصلی، 270 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 100 کیلومتر راه روستایی به راه‌های استان فارس افزوده شده است. 
استاندار فارس با بیان اینکه آزادراه شیراز - اصفهان تاکنون 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: امیدواریم تا با تکمیل قطعه هفت، این آزاد راه تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد. 
انتهای پیام/424 /ح

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/225545/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها