پیام فارس

آخرين مطالب

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

کاهش جان باختگان کرونا پس از چندین ماه در فارس فرهنگي

کاهش جان باختگان کرونا پس از چندین ماه در فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز - مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز گفت:پس از چند ماه شاهد کاهش میزان مرگ و میر ناشی از کروناویروس بودیم که این امر نشانگر تاثیر واکسیناسیون علیه کرونا بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، دکتر روح اله حسینی بعد از ظهر دوشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با بیان آخرین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس، از دریافت واکسیناسیون افراد 65 تا 70 سال در استان فارس به 9/89 درصد خبر داد.
او با بیان اینکه تا کنون، یک میلیون و 998 هزار و 248 دوز نوبت اول و 814 هزار و 101 دوز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به دو میلیون و 812 هزار و 349 دوز رسید.
دکتر حسینی اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و 494 هزار و 896 مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و 316 هزار و 110 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، 396 هزار و 12 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، 178 هزار و 786 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 39 هزار و 392 بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، 435 هزار و 404 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.
دکتر حسینی در ادامه از بهبودی 382 هزار و 846 نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.
او با ابراز تأسف از جان باختن هفت هم استانی دیگر طی شبانه روز گذشته در اثر بیماری کووید 19، مجموع جان باختگان ناشی از این بیماری از ابتدای شیوع تا کنون را 6 هزار و 548 نفر عنوان کرد و افزود: پس از چند ماه شاهد کاهش میزان مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس بودیم که این امر نشانگر تأثیر واکسیناسیون علیه کرونا ویروس بوده است.
این مقام مسؤول در دانشگاه با بستری 287 بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به علائم کروناویروس در بیمارستان‌های استان در شبانه روز گذشته، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم کروناویروس که در بیمارستان‌های استان بستری هستند به دو هزار و 445 نفر رسیده است که از این تعداد 272 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه گفت: طبق محاسبات متخصصان اپیدمیولوژی ، برای کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید 19 و ایمن سازی جامعه در برابر این بیماری، باید حداقل 83 درصد از جامعه علیه این ویروس واکسینه شوند که این هدف در برخی از گروه‌های سنی در استان فارس محقق شده است، اما در بسیاری از گروه‌های سنی هنوز تا رسیدن به این هدف فاصله داریم که ضرورت دارد افراد نوبت واکسن خود را به تعویق نیاندازند.
او بیان کرد: در گروه سنی افراد بالای 85 سال در استان، 9/65 درصد از افراد علیه کرونا ویروس واکسینه شده‌اند که این درصد در افراد گروه سنی بین 80 تا 85 سال به 5/79 درصد؛ افراد 75 تا 80 سال به 6/84 درصد؛ افراد 70 تا 75 سال به 7/88 درصد؛ افراد 65 تا 70 سال به 9/89 درصد؛ افراد 60 تا 65 سال به 88 درصد؛ افراد 55 تا 60 سال به 5/83 درصد؛ افراد 50 تا 55 سال به 1/74 درصد؛ افراد 45 تا 50 سال به 3/64 درصد؛ افراد 40 تا 45 سال به 6/56 درصد؛ افراد 35 تا 40 سال به 7/51 درصد؛ افراد 30 تا 35 سال به 7/46 درصد؛ افراد 25 تا 30 سال به 1/44 درصد؛ افراد 20 تا 25 سال به 8/47 درصد و افراد 18 تا 19 سال 6/41 درصد رسیده است.
دکتر حسینی از مردم استان خواست تا واکسیناسیون خود را به تأخیر نیندازند و با کمک به کادر درمان، به سرعت انجام واکسیناسیون تا رسیدن به درصد مورد نیاز برای ایجاد ایمنی جمعی بیافزایند.
او با اشاره به اینکه درصدهای ذکر شده مربوط به دوز اول واکسیناسیون است و همه افرادی که واکسن دوز اول را دریافت کرده‌اند، باید برای دریافت واکسن دوز دوم نیز اقدام کنند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه توصیه کرد: شهروندان به جای در نظر گرفتن نوع خاصی از واکسن، برای ایمنی خود در برابر این بیماری اقدام کرده؛ چرا که اولویت مهم برای کشور، واکسیناسیون سریع و عمومی و پیروزی بر علیه این ویروس منحوس است.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/236975/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها